Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233023 razy)

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
A nie post mount?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przy IS bez adaptera zacisk byłoby skierowany na bok
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Przy tarczach 160mm i mocowaniu IS nie masz żadnego adaptera
Eee... nie pomyliłeś standardów?
Ja mam ten z prawej i nie wydaje mi się żeby się dało do niego przykręcić zacisk bezpośrednio, tak żeby nie był prostopadle do koła

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
sorry, tak. Popieprzyłem :D
IS jest o tyle niefajne, że adaptery przód tył trzeba dodać offset +20mm na tył. Czyli adapter IS 180mm przód jest taki sam jak IS 160 mm tył.
Z zalet mocowania IS należy wspomnieć o tej niewątpliwej, że nie da się upierdolić gwintu, bo go nie ma.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna DiDżej

  • Wiadomości: 776
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.10.2013
Ale to nie chodzi o pojedyncze ustawienie przy wymianie klocków.
Tak potwierdzam, że są linkowe.  :P Z wszelkimi konsekwencjami.
Może i nieudolnie się wyraziłem. Regulacja linki rzeczywiście zajmuje mi od 10 do 30 sekund.  ;)
Natomiast po wymianie klocków ustawienie trwa dłużej niż w hydraulikach, ale jak to słusznie zauważyłeś robi się to jednorazowo na jakiś dłuższy czas. W mojej opinii to wymaga większej wprawy niż przy hydraulikach. Z BB5 pewnie miałeś rację, ale tu chyba nie o nie było pytanie.  :)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Trafiłem na coś takiego: Piasta Sram VIA GT

Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie?

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Stara sramowa grupa trekking/na miasto gdzieś z 2012 roku. Szybko chyba odpuścili ten kurs.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
A opinie?

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Z tym może być ciężko. Sam nie miałem żadnej styczności i myślę, że niewielu miało. To taki "wybryk" jak campowe grupy mtb.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Ciężka jak cholera, ale w miarę trwała. Produkował to Joytech.

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Hej!
Po założeniu nowego łańcucha i skuciu go pinem (łańcuch shimano i oryginalny pin) w miejscu połączenia ogniwa nie są całkiem luźne względem siebie. Kiedy kręcę na luzie korbą, to łańcuch w tym miejscu pozostaje lekko zakrzywiony. Mam obawy, czy nie będzie to powodowało jakichś problemów w czasie jazdy, a nie bardzo jest czas na przetestowanie, bo jutro rano mam wyjazd na kilka dni.
Co o tym myślicie?

Minimalnie za mało albo za dużo ten pin wszedł, to często się zdarza przy zakładaniu łańcucha. Ja w takiej sytuacji ruszam lekko pinem za pomocą ściągacza w jedną i druga stronę aż zacznie pracować bez zagięć, czasem wystarczy nawet poruszyć ręką łańcuchem.

I to się okazała bardzo trafna rada, więc dziękuję.
Kiedy rano przejechałem kilka kilometrów dojazdu na pociąg, to napęd nie stwarzał żadnych problemów, ale kiedy już wysiadłem z tego pociągu, to podczas pedałowania łańcuch regularnie zaczął przeskakiwać. Mechanizm problemu wyglądał tak, że podczas pedałowania łańcuch przeginał się w jedną stronę na pierwszym kółku przerzutki, po czym zostawał w takim położeniu i trafiał na drugie kółko, po którym się ześlizgiwał. Jak pisałeś, delikatne przepychanie pina skuwaczem to z jednej, to z drugiej strony i udało się wyluzować połączenie.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Czy wiecie, jaką najszerszą oponę można zmieścić w piśmie Romet Boreas 1 oraz jaką jest pojemność przerzutki w owym rowerze?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10710
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Piasta na tył do trekkinga, tarcze na 6 śrub, najchętniej łożyska maszynowe, co polecicie?
Zawodnik 75kg, raczej asfalt, czasem poza, ale żadnego MTB, z sakwami i bez.
Jakiś Novatec (D032SB, D042SB, D792SB)?
Jeśli tak to który i dlaczego, jeśli nie to co?
Na A. pęta się jeszcze taka SRAM VIA GT za grosze.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
FH-M756 szczerze polecam

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum