Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233157 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Rama ma regulowane, wymienne haki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Inaczej mówiąc możesz dzięki tym śrubom ruszać kołem do tyłu i do przodu.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Ale jaki jest sens tej regulacji haka ???

Ostre koło?
Z hamulcem traczowym i sztywną osią?

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Rower będzie bardziej stabilny dzięki wydłużeniu odległości pomiędzy kołami albo bardziej zwrotny.

Kòpôcz

  • Gość
A dodatkowo ma możliwość naprężenia łańcucha bez konieczności użycia napinacza w napędach z jedną zębatką z tyłu.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Patrząc na tą ramę to jest stworzona albo pod singlesped, albo pod piastę wielobiegową i jeśli ma możliwość rozpięcia, pod pasek.
Co to za rower?

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 845
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Rower będzie bardziej stabilny dzięki wydłużeniu odległości pomiędzy kołami albo bardziej zwrotny.

Ciekawy patent. Może mieć sens, o ile dobrze się te śruby przykręci. Bo jeśli nie, to już oczami wyobraźni widzę koło, które wykrzywia się podczas jazdy gnąc oś piasty. Albo nierówno przykręcam śruby i oś nie pasuje. Gdybym miał takie coś w rowerze wolałbym nie ruszać, żeby nie zepsuć ;)

ma możliwość naprężenia łańcucha bez konieczności użycia napinacza w napędach z jedną zębatką z tyłu.

Tu jest 12 zębatek z tyłu.

Co to za rower?

W wątku obok @remik wybiera rower. To (prawie) wybrana przez niego Kona Unit X


Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Dlatego widać dodatkowe śruby napinacza które stabilizują oś.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
nikt nie wspomniał, że te haki można wymieniać i wtedy można mieć takie pod QR i takie pod przelotową oś w tym samym rowerze.
Dodatkowa zaleta przy rohloffie przy takich hakach jest taka, że nie zmienia się pozycja koła względem zacisku hamulca przy napinaniu łańcucha.

Szkoda tylko, że takie haki są stosunkowo rzadko widywane (dość popularny stalowy romet 29er lata temu miał podobną konstrukcję)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Ja mam takie , nic mi się nigdy nie przesunęło tak że raczej o uszkodzenie koła bym się nie martwił przy tego typu konstrukcji haka

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10712
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tym bardziej że tego typu konstrukcję ma przecież KAŻDA rama pod pasek i nikt o tym problemie nawet nie wspomina w kontekście tego rodzaju napędu.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Tym bardziej że tego typu konstrukcję ma przecież KAŻDA rama pod pasek
Trzeba być ostrożnym z dużym kwantyfikatorem.
Można mieć support z mimośrodem

My home is where my bike is.

Kòpôcz

  • Gość


(...) Może mieć sens, o ile dobrze się te śruby przykręci. Bo jeśli nie, to już oczami wyobraźni widzę koło, które wykrzywia się podczas jazdy gnąc oś piasty. Albo nierówno przykręcam śruby i oś nie pasuje. Gdybym miał takie coś w rowerze wolałbym nie ruszać, żeby nie zepsuć ;)
Nie bój nic. Rozwiązanie od lat stosowane i pewne. To akurat uważam za jedno z najlepszych w temacie regulowanych haków, wiele lat miałem we wspomnianym Romecie 29'er używanym głównie jako single speed, więc w górę miało ciężko. W przeciwieństwie do wielu innych rozwiązań regulacji haków tu przemieszczają się razem z hamulcem i nie trzeba wraz ze zmianą długości chainstain korygować ułożenia zacisków hamulcowych.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
No ale po co taka konstrukcja jeżeli rama nie jest przewidziana do  single speed lub rolhoffa.
Przecież to jest świadomy wybór, robię rower pod przerzutki i dobieram do tego ramę.
Każde takie udziwnienie to jest dodatkow waga, śruby, gwinty w ramie i w konsekwencji mozliwość awarii.

Lubie czyste, minimalistyczne konstrukcje.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10712
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Tym bardziej że tego typu konstrukcję ma przecież KAŻDA rama pod pasek
Trzeba być ostrożnym z dużym kwantyfikatorem.
Można mieć support z mimośrodem
Masz rację.
Chodziło mi o to że każda rama pod pasek musi być dzielona, ale faktycznie w takiej konstrukcji choć dzielenie jest to o przesuwaniu się osi raczej nie ma mowy.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum