No ale zmiękcza to się raczej kasetę pod kątem najlżejszych przełożeń. 34 t z przodu i na kasecie 34/36t. To już na podjazdach szosowych jest akceptowalne. I zmiękczenie tyłu jest jednak tańsze chyba, szczególnie jak kaseta i tak już jest do wymiany.
Cytat: Żubr w 5 Mar 2023, 18:35Przerzutka z MTB odpada,Możesz użyć przerzutki MTB 9-tki
Przerzutka z MTB odpada,
Możesz użyć przerzutki MTB 9-tki
Dla mnie korby szosowe są absurdalne, bo na zębatce 38t pojadę do 55 km/h. Więcej już chyba i tak nie ma potrzeby.
(...)Cytat: worek_foliowy w 5 Mar 2023, 23:54Dla mnie korby szosowe są absurdalne, bo na zębatce 38t pojadę do 55 km/h. Więcej już chyba i tak nie ma potrzeby.Na 38t z przodu pojedziesz 55 km/h na płaskiej drodze?
Czy da się naprawić takie oderwanie się ekspresu od materiału PCV. Pierwotnie to było chyba zgrzane, ale się rodzieliło.
Też próbowałem klejami. Podobny efekt. Przeszyć to jest jakaś myśl. A później spróbować uszczelnić jakimś fluidem.
Na 38t z przodu pojedziesz 55 km/h na płaskiej drodze?
A z przeliczeń wynika, że przy przełożeniu 38/11 i oponie 700x25 trzeba by wachlować nogami 125 obr./min. po płaszczyźnie. Tyle to nie umiem ale przy kadencji 70 coś koło 30 km/h na krótko wyciągnę (a uciekając przed psami i 40). Też i więcej nie potrzebuję.
A używasz tych najmniejszych koronek? Może po prostu mniejszy blat z przodu.
Miało być 39t. Ale tak, powinno być wystarczające. Testowałem przy kołach 29" i zębatce 36t i wystarczy kręcić w miarę szybko. W rowerze szosowym koło ma realnie raczej 27 cali, stąd trzeba aż 39t.
Tylko to wymaga kadencji 130 i taka jazda jest dla zdecydowanej większości ludzi zupełnie nieefektywna. Zobacz jakich przełożeń używają zawodnicy jeżdżący płaskie jazdy na czas, gdzie przez godzinę utrzymuje się właśnie koło 50 km/h. Wielu zawodników zakłada wtedy tarcze nawet większe niż standardowe 53T. Właśnie do takich zastosowań w najwyższej grupie szosowej Shimano, czyli Dura-Ace masz korby 42-54 i 42-55
Przy "standardowych" 90 obr/min uzyskujemy 40 km/h. Oczywiście na zjazdach wiele się nie dokręci, bo zapas twardych przełożeń jest minimalny, ale za to nie powinno brakować miękkich.