Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233166 razy)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Włożyłeś jakie koło (rozstaw piasty) do tego widelca?
145 czy 135  do 150?

Jeżeli się da, to spróbuj przegiąć ten widelec do rozmiaru 140, 142, czy jaką będziesz miał piastę.
Gwintowany pręt i się skręca, aż widły będą miały odpowiedni wymiar.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 3989
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Jeżeli się da, to spróbuj przegiąć ten widelec do rozmiaru 140, 142, czy jaką będziesz miał piastę.
Gwintowany pręt i się skręca, aż widły będą miały odpowiedni wymiar.
De facto jak włożył i skręcił na 145 mm, to się powinno trochę wygiąć. Pytanie, czy symetrycznie? Bo jak nie, to powstanie dwuślad, a jazda nim nie będzie przyjemna. Ja bym raczej szukał odpowiedniej piasty, niż doginał widełki, zwłaszcza o aż tyle.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Jak odkręcić taką korbę?
Wystarczy tylko klucz imbusowy, czy potrzebny jeszcze jakiś specjalny?

...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Normalnie. To jest śruba ze ściągaczem. Ten pierścień blokuje ją w ramieniu korby, więc wyjdzie razem z ramieniem.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Zanim zaczniesz odkręcać połóż rower na boku i zalej śrubę jakimś płynem penetrującym na co najmniej 3 godziny.
Dopiero potem odkręcaj.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Nie ma to sensu. Przy czym po napisie na śrubce możesz się domyślać, że fabrycznie będzie bardzo mocno dokręcona.
Śruby korby daje się na klej do gwintów, wtedy penetrator jest jeszcze bardziej bez sensu (penetrator wypłukuje smar i tlenki metali)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3039
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
U mnie się takie operacje zwykle kończą zmiażdżeniem czegoś w imadle ;P

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Jeżeli się da, to spróbuj przegiąć ten widelec do rozmiaru 140, 142, czy jaką będziesz miał piastę.
Gwintowany pręt i się skręca, aż widły będą miały odpowiedni wymiar.
De facto jak włożył i skręcił na 145 mm, to się powinno trochę wygiąć. Pytanie, czy symetrycznie? Bo jak nie, to powstanie dwuślad, a jazda nim nie będzie przyjemna. Ja bym raczej szukał odpowiedniej piasty, niż doginał widełki, zwłaszcza o aż tyle.
Nie zaglądałem do wątku jak i do roweru;) Doprecyzowując: koło jest na QR z rozstawem 135 - 145 to długość ośki (wiadomo dochodzi podparcie), rozstaw wewnętrzny haków ramy mierzony zwykłą miarką wyszedł 150 mm czyli do naciągnięcia jest aż 15 mm. Trochę się obawiam naprężeń w szpilce szybkozamykacza i stąd kombinacje z dłuższą ośką. Rama alu, więc łatwo przekroczyć granicę sprężystości i uszkodzić spawy przy hakach przy naginaniu. Ale ośki 160 mm M10 nie namierzyłem - są takie rurki do żyrandoli, gdzie środkiem idzie kabel ale wytrzymałościowo to nie wyda 8)

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Owszem na to sens bo olej czy inny penetrujący specyfik dostaje się przede wszystkim do wieloklina na osi - co z tego że odkręci śrubę, jak potem zerwie ten kapsel i i tak nie zdejmie korby a ją uszkodzi?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Nie ma to sensu. Przy czym po napisie na śrubce możesz się domyślać, że fabrycznie będzie bardzo mocno dokręcona.

Demontaż takich korb czy suportów skręcanych to jest porażka, na szczęście to już stare dzieje. Pamiętam jeszcze te operacje z dwumetrową gaz rurką na kluczu, swego czasu udało mi się też rozwalić wielki klucz francuski, po prostu główka pękła :P

U mnie takie kapsle parę razy nie wytrzymywały procesu ściągania, pewniejsze jest jednak wykręcenie tego kapsla blokującego i użycie ściągacza do korby, jeśli go mamy.

Ale ogólnie ten system to jest porażka, gwint w korbie nietrudno zerwać i wtedy robi się spory problem; a to operacja którą przy niejednym typie korby trzeba było robić by zmienić tarczę. Współczesny system Hollowtech jest jednak niebo wygodniejszy, korbę zdejmuje się banalnie prosto, nie potrzeba ani siły, ani nawet większego imbusa.

Offline Mężczyzna marek.dembowski

  • Wiadomości: 1653
  • Miasto: Ogrodzieniec
  • Na forum od: 06.04.2007
Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi. Raczej zrezygnuję z próby odkręcenia tej korby. Tym bardziej, że nie ma takiej pilnej potrzeby. Po prostu chciałem dokładnie wymyć zębatki. Zrobię to w inny, bezpieczny sposób :)
...prawie wszyscy pytają: "Ile przejechałeś?" a ja wolałbym usłyszeć np. "Co ciekawego zobaczyłeś?"... - Michał Sitarz

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Czy suporty HT2 szosowe i MTB są kompatybilne? Oczywiście Gwinty BSA w obu jestem w stanie uzgodnić ale inne parametry? Oznaczenia są BB-RS i BB-MT. Ceny zgoła bardzo różne; chętnie wziąłbym tańszy, bo to do wycieczkowca, co nim zrobię może z 500 km rocznie.



Edit: Korba to XT FC-M770
Może niepotrzebnie drążę i i powinienem brać "dedykowane" ale już się przekonałem, że śruby do tej korby za 20 zł się sprawują nie gorzej jak oryginalne za 100.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwi 2023, 14:48 Dziadek »

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10712
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odpowiadając na całkiem inne pytanie (w końcu jesteśmy na forum a to zobowiązuje  ;D ) - może lepiej szarpnąć się na praskę: https://bitul.pl/pl/p/PRASKA-DO-LOZYSK-HT2%09BB051/43
i ładować łożyska wg własnego wyboru za kilka razy mniej?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3039
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Czy suporty HT2 szosowe i MTB są kompatybilne?

Różnią się plastikową rurką w środku mufy supportu. Czyli tak, są kompatybilne, a podrzucasz screena z różnymi modelami, podstawowym Deore i XT zdaje się.

Oba mają różny rozstaw ząbków i średnice, wieć zważ jaki masz klucz pod ręką ;)

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Wg sprzedawców ten tańszy to szosowy a droższy MTB - stąd moje rozterki a pewnie różnią się uszczelnieniem. Ale jeśli prawdą jest, że miski wkręca się różnymi kluczami to posiadam ten do MTB a i znalazłem tańszy suport SM-BB52, więc dylematy rozwiane. Dzięki.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum