Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233197 razy)

Online Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
(...)
Tył 11-12-14-16-18-21-24-28-32 (11 i 12 luzem - reszta spięta nitami).
Do wymiany 38T przód, i 14...32, bo te 7 koronek jest znitowanych (11 i 12 ok)
Jeśli te złączone nie są na pająku (a raczej nie, bo bębenek ma ślady od wszystkich), to te nity łatwo usunąć - wystarczy te spęczone łebki od spodu ściąć kątówką czy nawet ostrzejszym dłutkiem, potem wybić i już. Tylko pojedyncze koronki są rzadkie, dość drogie i podobno muszą mieć te same oznaczenia, żeby były kompatybilne z resztą. Ja na to ostatnie akurat nie patrzę a do 9-tek często biorę koronki od 8-ki. Są tylko 0,02 mm grubsze.

Offline Mężczyzna Elwood

  • Od 2009-03-26
  • Wiadomości: 1580
  • Miasto: Przystanek Oliwa
  • Na forum od: 07.02.2023
Temat przerobiłem w SRAM-ie w Redzisławie. Miast wymieniać kasetę, jak mnie sugerowano, wymieniłem koronki, które "skakały" na nowym łańcuchu i jestem zadowolony, bo dwie stówy zaoszczędziłem.
U Alibaby widziałem mnogość koronek wszelakich dedykowanych do różnych kaset. tez mnie przez łepetynę najszło roznitowanie ale nie do końca jestem przekonany, bo to wpływa na stabilność całości. Z drugiej mańki, co by stało na przeszkodzie potem kasetę znitować na powrót?
Kto ma rację dzień wcześniej od innych, przez dobę uchodzi za idiotę.

Online Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Nakrętka wystarczająco to utrzyma w kupie. Jeżdżę na takich składanych od dawna. Sram miał zamiast nitów śrubki na mały imbus, tu można było się pobawić w skręcanie.

Offline Mężczyzna kouczan

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 14.07.2017


Dla zachowania dobrostanu nie kupuję hamulców hydraulicznych, ale na podróbkach kierownic jadę już wiele lat ;)
Złamałem tylko jedną, i dwie sztyce. Mostka nigdy.

Możesz polecić jakąś sztycę karbonową od Chińczyków?

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.


Dla zachowania dobrostanu nie kupuję hamulców hydraulicznych, ale na podróbkach kierownic jadę już wiele lat ;)
Złamałem tylko jedną, i dwie sztyce. Mostka nigdy.

Możesz polecić jakąś sztycę karbonową od Chińczyków?

Elita One.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Posiadam klamkomanetki TIARGRA 3x10 model jeszcze z linkami na zewnątrz do biegów. Więc chyba seria 4600. Czy kaseta do nich może być  normalna mtb 10 rzędowa?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3039
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Czy kaseta do nich może być  normalna mtb 10 rzędowa?

To bardziej kwestia przeżuwaczki - jeśli ogarnie zakres, to czemu nie?

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
jakiś model TIAGRY miał z tym problem. Zanim wrzucę te klamkomanetki tiagry chcę mieć pewność, że ten model 4600 skok manetki pasuje do odległości między zębatkami w kasecie mtb. Nie pytam o przerzutkę tylną bo ten problem rozwiążę inną przerzutką tylną.
Więc jeszcze raz:
Czy klamkomanetki serii TIAGRA 4600 10 rzędowa obsłużą tylną kasetę mtb 10  rzędową? Skok manetki pasuje do zębatek?

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5078
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Problem z tiagrą polega na tym, że manetka 10x 4700 pasuje tylko do przerzutek 10x 4700. 4600 pasuje do wszystkiego innego. 4700 ma już linki pod owijką.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
no to się cieszę, że pasuje. Dziękuję.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Pogrzebałem poguglałem i wychodzi na to, że moje wymagania są dość nietypowe.

Pacjent: rower z napędem 1x12, tył 11T-51T, przód 32T na korbie FSA Comet Modular (Marin Rift Zone 2).

Okazało się, że lekkości przełożenia z poprzedniego roweru (GT Avalanche) nie ma, tam robiłem trudne technicznie podjazdy na zestawie 22Tx40T (tam jest 2x10) i ta. To, co bez problemu robiłem na GT obładowany bikepackingowo pod biwak i gotowanie, na Marinie jest nieosiągalne dla mnie na lekko (nie chodzi o to, że nie mam siły kręcić, ale o konkretną kadencję, którą sobie wypracowałem na tego typu kamienistych podjazdach).
Chciałbym uzyskać takie samo przełożenie w nowym rowerze i wychodzi na to, że moje oczekiwania są chyba nietypowe, bo znaleźć korbę 28T pod 1x12 to rzecz niemożliwa, a zębatka FSA do aktualnej korby kosztuje więcej, niż sama korba z 32T.

Czy to ja mam wymagania nietypowe, czy nie umiem szukać?


Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Ta jest pod 1x11, pod 1x12 kosztuje ponad 600zł, szukam alternatywy...

Akurat temat korb, blatów i systemów ich mocować jest mi zupełnie obcy, więc może po prostu czegoś nie zauważyłem i jest mnóstwo pasujących alternatyw.

Rozważam zmianę blatu, ale też całej korby, jeśli będzie to bardziej opłacalne.

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Ostrów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Jest dostępna w Polsce w jednym jedynym sklepie, cena 530 zł odstrasza trochę, ale jak nie będzie wyjścia, to trudno.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum