Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233269 razy)

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Czarna (M3100) ładniejsza i tańsza. I pewnie przeżyje rower, do którego ją kupujesz  ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Czy w rowerach z barankiem też obowiązuje "zasada", że rozmiar roweru jest odpowiedni, jeżeli kierownica zakrywa oś piasty?

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Obawiam się, że to zabobon.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Przecież to kwestia długości mostka, a nie rozmiaru ramy ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Ten "test" ma zweryfikować, czy pozycja jest właściwa.
Zaczynam rozglądać się za wygodniejszym rowerem, za takie uchodzą Four Corners i M_Bike GRVL. Czy jakieś jeszcze mają bardzo korzystny wskaźnik stack-to-reach?

Offline Mężczyzna Bearded.Wheels

  • Wiadomości: 16
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.05.2024
    • parę słów o przygodach w ultra
Cześć,
tutaj masz bazę geometrii ram:
https://geometrygeeks.bike/
możesz sobie porównać, pewnie nie ma tam każdego producenta i każdego modelu, ale może znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania
niektóre funkcje są płatne

co do "testu" to jeżeli chcesz dobrze dobrać ramę i cieszyć się komfortem jazdy to raczej nie tymi metodami - można samemu oczywiśćie, trochę dłużej to trwa, zasady do wyznaczenia bazowej pozycji znajdziesz w necie, później metoda prób, obserwacji i korekt

jeżeli nie żal Ci paru stówek na bikefitter'a to proponuję taką ścieżkę:
1. idziesz na konsultację - otrzymujesz zestaw wymiarów, jaki nowy rower powinien mieć
2. kupujesz ramę
3. idziesz na ustawienie i doregulowanie dla optymalnej pozycji
no, ale niestety trzeba zainwestować
Nie pozwól, aby strach przed porażką był większy od radości z wygrywania. R.Kiyosaki


Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 446
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Czy można powiększyć otwór w obręczy na zawór samochodowy (teraz jest presta)?
Jeżeli tak, to czym najlepiej to zrobić?

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2258
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
Ja wiertarką rozwiercałem.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
No ja bym się bał, że ta obręcz w tym miejscu pęknie po czasie. Zawory presta nie są złe.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Pod AV to chyba ósemką, DV trochę mniej. I zadziory pilnikiem dobrze byłoby usunąć. Zresztą samym pilnikiem też można; mam taki okrągły-stożkowy, którym kiedyś poprawiałem zęby w tarczach i parę dziurek też poszerzyłem.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
No ja bym się bał, że ta obręcz w tym miejscu pęknie po czasie. Zawory presta nie są złe.
Zależy jaka obręcz i ile jest zapasu. Niektóre pancerniaki trekingowe to mają nominał pod samochodowy i redukcję na presta. Np. Mavic A319.

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 446
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Dziękuję za odpowiedź.
Dziadek, o co chodzi z redukcją z samochodowego na preste? Jeżeli powiększę otwór to wtedy presta nie będzie pasować?

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Będzie latać i przy pompowaniu może się wentyl uszkodzić. Ale np. w dętkach Schwalbe na prestę nakrętka dociskająca wentyl do obręczy ma z jednej strony taki stożek centrujący właśnie do większych otworów, druga strona jest płaska dla otworów pod Prestę. Ja nigdy tych nakrętek nie wywalam nawet jak dętka pójdzie. Lubią się przydać.
Edit: o, taka nakręteczka:
https://rowerek.pl/product-pol-11382-Nakretka-stabilizujaca-wentyl-w-obreczy-do-8-5-mm-otworu-adapter-presta-auto.html

Offline Mężczyzna wallace

  • Wiadomości: 446
  • Miasto: okolice otwocka
  • Na forum od: 13.11.2012
Ok, dzięki za odpowiedź.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10715
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Są też takie plastykowe tulejki redukcyjne. Chyba z niektórymi obręczami dają.
Ogólnie to szosowej obręczy bym nie tykał, trekkingową rozwiercałbym bez oporów.
NB robiłem to kilka razy.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum