Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233270 razy)

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Dostałem bagażnik Topeaka Super Tourist, ale bez śrub montażowych. Przy swoim mam jakieś M5 imbusowe na oko 15-16 mm (brak suwmiarki). Mógłby ktoś podpowiedzieć jaki tam idzie zestaw śrub do montażu? Jak patrzę na ichniejszą stronę na "Mounting bracket arm", to mi wychodzi, że 8 takich śrub i 4 samokontrujące nakrętki, ale ja poopa techniczna jestem :)

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
To tych płaskowników też nie ma w zestawie? :o

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
To tych płaskowników też nie ma w zestawie? :o

Płaskowniki są, ale śrub już brak :(

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10715
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Dostałem bagażnik Topeaka Super Tourist, ale bez śrub montażowych. Przy swoim mam jakieś M5 imbusowe na oko 15-16 mm (brak suwmiarki). Mógłby ktoś podpowiedzieć jaki tam idzie zestaw śrub do montażu? Jak patrzę na ichniejszą stronę na "Mounting bracket arm", to mi wychodzi, że 8 takich śrub i 4 samokontrujące nakrętki, ale ja poopa techniczna jestem :)
O co tak naprawdę pytasz?
Ile jest tych śrub czy jaki gwint i długość mają te śruby?
Ile ich jest to sam policzysz, po otworach montażowych.
Rozmiar gwintu nie mając suwmiarki najprościej chyba określisz porównując ze śrubami do mocowania koszyka bidonu do ramy. Tam w zasadzie zawsze jest M5.
Długość to tyle co grubość skręcanych elementów + podkładka + nakrętka + jeszcze trochę (2-5 mm będzie OK).

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 1548
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
4 śruby + 4 nakrętki to pewnie do mocowania tych płaskowników do bagażnika, 4 pozostałe śruby - mocowanie całości do roweru. Ale... spotkałem się też z gwintami M6, zwłaszcza przy tylnej osi a nawet otworami bez gwintu, gdzie potrzebna jest nakrętka a zatem i dłuższa śruba. M5x16 powinno pasować ale przymiarka jest konieczna. Podkładki raczej też. Ja daję bezpośrednio na śrubę podkładkę sprężystą a potem zwykłą lub powiększoną zależnie od potrzeb.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Tak sobie patrzę na geometrygeeks i porównuję Marin Nicasio 52 oraz 54 cm z Verenti Substance 52 (posiadamy) i 54 cm. Czy to możliwe, że bolał by mnie kark od zadzierania głowy do góry? No raczej nie, zwłaszcza, że mostek wymieniłem na krótszy i sztycę na bez offset.

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 637
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Po wielu bojach z próbą lokalizacji wydobywających się trzaskow z okolic suportu zauważyłem spore pęknięcie tylnego widelca + wgniecenie w moim Fuji sportif - dolna rurka około 4-5 cm od suportu od strony napędu. W związku z tym czy moze ktoś polecić pewnego/dobrego fachowca od spawania ram alu - Wawa lub okolice Piaseczna?

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Tak sobie patrzę na geometrygeeks i porównuję Marin Nicasio 52 oraz 54 cm z Verenti Substance 52 (posiadamy) i 54 cm. Czy to możliwe, że bolał by mnie kark od zadzierania głowy do góry? No raczej nie, zwłaszcza, że mostek wymieniłem na krótszy i sztycę na bez offset.
domyślam się, bo nie widzę tej geometrii, że w Marinie masz wyższą główkę ramy, czyli kierownicę wyżej?
Bo jeżeli tak to na pewno inaczej zadzierasz głowę niż przy niższej główce ramy.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2813
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Po wielu bojach z próbą lokalizacji wydobywających się trzaskow z okolic suportu zauważyłem spore pęknięcie tylnego widelca + wgniecenie w moim Fuji sportif - dolna rurka około 4-5 cm od suportu od strony napędu. W związku z tym czy moze ktoś polecić pewnego/dobrego fachowca od spawania ram alu - Wawa lub okolice Piaseczna?

Duże prawdopodobieństwo że pęknie znowu, kupiłbym nową ramę.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.

Tak sobie patrzę na geometrygeeks i porównuję Marin Nicasio 52 oraz 54 cm z Verenti Substance 52 (posiadamy) i 54 cm. Czy to możliwe, że bolał by mnie kark od zadzierania głowy do góry? No raczej nie, zwłaszcza, że mostek wymieniłem na krótszy i sztycę na bez offset.
domyślam się, bo nie widzę tej geometrii, że w Marinie masz wyższą główkę ramy, czyli kierownicę wyżej?
Bo jeżeli tak to na pewno inaczej zadzierasz głowę niż przy niższej główce ramy.
[/quote]

Verenti ma główkę 12 cm, Marin 14,5 cm. Długości rurek identyczne.
Co dziwne, Marin 52 jest na 168 cm a w Verenti już było w moim rozmiarze.
Wg. strony porównującej geometrię, różnica jest kosmetyczna.
« Ostatnia zmiana: 27 Cze 2024, 18:18 kolega_na_fullu_;-) »

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
według tej grafiki wychodzi, że zmiana roweru nic nie zmieni, o tym konkretnym piszę.
Zresztą sam napisałeś, że różnice kosmetyczne.

Zatem pozostaje gimnastyka i się okaże, że nic nie boli. To nie żart, oczywiście geometria roweru jest ważna, ale może masz sztywny kark i trzeba nieco ćwiczeń?

porównaj może jeszcze tak dla orientacji w temacie inne rowery, np. Breezer Radar, Merida Silex to tak z głowy co kojarzę, że mają wyżej kierownice.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Czy to możliwe, że bolał by mnie kark od zadzierania głowy do góry?



Możliwe. Ale bardziej prawdopodobną przyczyną jest długotrwale nieruchoma głowa. Z geometrii można sądzić, że pozycję masz raczej wyższą, więc nie jest to jakieś ekstremalne zadzieranie głowy. Dlatego bardziej podejrzewam jednostajne patrzenie  w niezmiennym kierunku co powoduje niezmienne/ciągłe napięcie tych samych fragmentów mięśni podtrzymujących głowę.
Rozglądaj się nieco na boki w trakcie jazdy, staraj się rozluźnić kark od czasu do czasu. Możliwe, że natychmiast odczujesz poprawę. Przynajmniej ja tak mam, a wolę  być mocno pochylony w czasie jazdy.

... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Czy to możliwe, że bolał by mnie kark od zadzierania głowy do góry?



Możliwe. Ale bardziej prawdopodobną przyczyną jest długotrwale nieruchoma głowa. Z geometrii można sądzić, że pozycję masz raczej wyższą, więc nie jest to jakieś ekstremalne zadzieranie głowy. Dlatego bardziej podejrzewam jednostajne patrzenie  w niezmiennym kierunku co powoduje niezmienne/ciągłe napięcie tych samych fragmentów mięśni podtrzymujących głowę.
Rozglądaj się nieco na boki w trakcie jazdy, staraj się rozluźnić kark od czasu do czasu. Możliwe, że natychmiast odczujesz poprawę. Przynajmniej ja tak mam, a wolę  być mocno pochylony w czasie jazdy.

Potwierdzam, tak samo było w moim przypadku. Rozluźnianie, zmiany pozycji w trakcie jazdy przyniosły skutek. Najgorzej zawsze było podczas jazdy długich płaskich odcinków po szosie, szczególnie w grupie, bo zapominałem wtedy często o tej rutynie.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3040
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Czy ktoś może korzystał z podobnych wynalazków?
Czy w pełnym słońcu zasili powerprank'a?

https://kompasyachting.pl/sklep/przenosny-panel-solarny-travel-solar-21w-usb-skladany/

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
według tej grafiki wychodzi, że zmiana roweru nic nie zmieni, o tym konkretnym piszę.
Zresztą sam napisałeś, że różnice kosmetyczne.

Zatem pozostaje gimnastyka i się okaże, że nic nie boli. To nie żart, oczywiście geometria roweru jest ważna, ale może masz sztywny kark i trz zbyt eba nieco ćwiczeń?

porównaj może jeszcze tak dla orientacji w temacie inne rowery, np. Breezer Radar, Merida Silex to tak z głowy co kojarzę, że mają wyżej kierownice.

Breezer ma współczynnik 1.43 dla rozmiaru M oraz 1.35 dla rozmiaru S.
Nowy Silex też nie ma zbyt wysokiego współczynnika. Za to gravel M_bike w rozmiarze S 1.58. Słynny Marin 4f 1.53. 1.54 ma Nicasio w rozmiarze 52 cm oraz Gestalt w rozmiarze 54 cm. This is crazy.
Co do ćwiczeń, to czasem lecę tą głową i jest trochę lepiej, jednak też czuję, jakby ta kierownica była trochę za daleko. Może to starość.
Moja pozycja w załączniku.
« Ostatnia zmiana: 29 Cze 2024, 07:27 kolega_na_fullu_;-) »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum