Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233271 razy)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Czy ktoś może korzystał z podobnych wynalazków?
Czy w pełnym słońcu zasili powerprank'a?

https://kompasyachting.pl/sklep/przenosny-panel-solarny-travel-solar-21w-usb-skladany/
Wuj Tom testował panel i wyrażał się pozytywnie.

Wysłane z mojego SM-S926B przy użyciu Tapatalka


A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 637
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Cześć
Trochę ponad rok temu kupiłem koła szosowe od Dandys Horse (tani model Pozytron 25).
Przejechałem na nich około 8-9tys i jakieś 2 tygodnie temu dziwnie zaczął mi hałasować bębenek przy normalnym kręceniu. Wyglądało to tak, że gdy z bębenka dobywały się dziwne hmm trzaski/hałasy, wystarczyło przez chwilę nie pedałować i potem ponownie zacząć i następowała cisza. Generalnie wyglądało to tak, że przy jakimś układzie zapadek hałas zaczynał się wydobywać. Po zamontowaniu starego koła nastąpiła cisza, więc byłem pewny że to jego wina. Zawiozłem go do firmy od której kupiłem. Tam pan po zakręceniu bębenkiem od razu stwierdził, że wygląda to na zupełny brak smaru, w sensie wypłynął bo oni na pewno dobrze przed sprzedażą nasmarowali. Stwierdził też że przynajmniej raz w roku trzeba zaglądać do bębenka i go smarować. Przy okazji pytał czy czasem nie myłem kół pod ciśnieniem (nigdy) i czy czasem do czyszczenia kasety nie używałem jakichś mocno penetrujących środków (też nigdy). Pan serwisant niestety stwierdził, że bębenek jest do wymiany, bo zapadki wytłukły gniazdo -  poniżej zdjęcie (wykonali je serwismani) jak wyglądał bębenek po rozebraniu.
Miałem już w swoim życiu kilka rowerów i w żadnym takich czynności nie wykonywałem i nigdy nie miałem żadnego z tego powodu problemu.
Pytanie do Was czy często rozbieracie bębenek i go serwisujecie/smarujecie?

« Ostatnia zmiana: 5 Lip 2024, 11:41 cyniczny »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
najpierw to się sprawdza łożysko w korpusie piasty, bo jak zdycha, to smar z niego wypływa do bębenka i jest mniej więcej jak na zdjęciu. Smar do zapadek powinien być inny niż do łożyska.
Po drugie wytłukuje faktycznie zapadki, bo te pracują wtedy nieosiowo.
Jak wymieniają ci bębenek, a nie zerkną na łożyska, to daruj sobie dalsze wizyty w tym przybytku.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 637
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Dzięki za info globalbus.
Fotkę od strony łożyska też przesłali.
Tak to wygląda:

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Pytanie do Was czy często rozbieracie bębenek i go serwisujecie/smarujecie?
Ja nie robię tego nigdy, ale nie wiem czy to dobrze, czy żle. Zresztą ja serwisuje jak coś przestaje działać. W działaniu nie przeszkadzam.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
według tej grafiki wychodzi, że zmiana roweru nic nie zmieni, o tym konkretnym piszę.
Zresztą sam napisałeś, że różnice kosmetyczne.

Zatem pozostaje gimnastyka i się okaże, że nic nie boli. To nie żart, oczywiście geometria roweru jest ważna, ale może masz sztywny kark i trzeba nieco ćwiczeń?

porównaj może jeszcze tak dla orientacji w temacie inne rowery, np. Breezer Radar, Merida Silex to tak z głowy co kojarzę, że mają wyżej kierownice.

Pojechałem do sklepu celem przymiarki interesujących mnie rowerów. Żadnego nie było. Wychodząc, zauważyłem Nicasio w rozmiarze 52, co prawda siodełko było trochę za nisko, ale mięśnie karku były odczuwalnie mniej napięte.

Pojeździłem też na rozmiarze 54 i wyraźnie było czuć ucisk mięśni karku.
Obniżyłem sztycę 2.5 cm - okazało się , że za wysoko było siodełko, zobaczymy jak będzie.
« Ostatnia zmiana: 6 Lip 2024, 12:07 kolega_na_fullu_;-) »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Pytanie do Was czy często rozbieracie bębenek i go serwisujecie/smarujecie?

Mało kto się tym bawi, smar w bębenku ubywa bardzo powoli.
Po prostu kiepska piasta, skoro tak szybko się zajechała, dość typowe dla bardzo lekkich piast, ale tanich. W dobrych kołach warto jednak dołożyć kasę do systemu ratchet, zamiast typowych zapadek na pieski. Mi kiedyś zdechła tego typu piasta w Alpach - zarżnęły ją siłowe podjazdy na niskiej kadencji, system zapadkowy nie wytrzymał.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8789
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Pytanie do Was czy często rozbieracie bębenek i go serwisujecie/smarujecie?

Jeszcze gdy miałem piastę z zapadkami, przynajmniej 1x w roku.
Koło z piastą Shimano xt 1x w roku daję do serwisowania (nie mam kluczy, koło na wylocie).

W piastach z ratchetami (2 szt.) - również przynajmniej 1x w roku (do 1o tys./szt.).


Jak pisze globalbus, stosuję specjalny smar (właściwie dwa są/były w komplecie) - w moim przypadku firmy DT SWISS.


tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 845
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Czy piasty z ratchetami to te pierdzące ponad wszelkie normy? Ostatnio namnożyło się tego tałatajstwa i coraz trudniej pojechać z kimś w trasę i nie mieć wrażenia, że jedzie obok mnie skuter.

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Najbardziej bzycząca jest Hydra od Industry Nine ;) Rachety od DT nie są męczące raczej.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3040
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Czy ktoś ma doświadczenia z linią Cues?
Jak się ma jakościowo/materiałowo do SLX/XT? Wszędzie w materiałach reklamowych twierdzą, iż ma wyższą wytrzymałość.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Czy ktoś ma doświadczenia z linią Cues?
Jak się ma jakościowo/materiałowo do SLX/XT? Wszędzie w materiałach reklamowych twierdzą, iż ma wyższą wytrzymałość.
Znajomi mechanik twierdzi, że to syf :D
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Miałem nieznaną mi awarię dętki.
Jechałem na oponach MTB nabitych do 2,2bara. Podskakiwałem sobie na gładkim asfalcie i po 3 podskoku poszła mi dętka. Jak wyciągnęłam dętkę to miała dwa otwory/przecięcia po 3cm długości . Jeden od strony bieżnika i dokładne pod nim jeden od strony obręczy. To nie snake. Otwory jeden po środku dętki od strony bieżnika i jeden po środku od strony obręczy.
Czy to było spowodowane ? Wiem, że podskakiwaniem, ale dla czego podskakiwanie zaszkodziło dętce ?

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
3cm. Bardzo dużo. Jeżeli opona nie jest spenetrowana to... właściwie nie wiem. Rozwarstwienie się dętki?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Brak penetracji...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum