Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 251195 razy)

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5301
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
i co na końcu zawiązać.

cokolwiek

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2866
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Najpierw spróbowałem z magnesem.
Niestety magnes cienkiego drutu nie uciągnie, trzeba by przykleić drugi magnes wewnątrz, no i rozbroić kierę.

Spróbowałem z nitką (z papierkiem na końcu) i kompresor - poszło bez problemu ;D
Kabelek przeciągnięty już.

Brawo Wy :)

Offline na_pogorzu_lajkonik

  • Wiadomości: 705
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.10.2021
ULTRA to wyzwanie, a Adventure to przygoda.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3120
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Planuję przebudowę touringa obecnie stojącego na 2x10, 105 5600 - O ile do manetek od microshift'a w postaci barend'ów już podjąłem decyzję, to nie wiem w którą stronę iść z napędem.

Rozważam albo wersję 11x w postaci SLX RD-M7000/GRX RD-RX812 + 11-46 + korba 36T
albo 12x, wtedy SLX RD-M7100/GRX RD-RX822 SGS + 10-45 + korba 34T

Trochę mnie przeraża technicznie te dwanaście rzędów, gdyż nie miałem kiedykolwiek kół do tego (a potrzebuję je na QR), nie wiem jakie kasety by się to dało poskręcać, pytanie czy cokolwiek zyskuję w zamian? Kto ma bezpośrednie porównanie miedzy 1x11, a 1x12? Dla mnie jedyna zaleta to zębatka 10T w kasecie, reszta to już głównie wady względem jedenastki.
« Ostatnia zmiana: 16 Sty 2025, 08:09 qbotcenko »

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1552
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Mam ją rowery dwa, cx oraz 4C. Jeden odpowiednio długi, ale zbyt niski, za to drogi odpowiednio wysoki, lecz za długi. Planuję zmienić kierownicę i pytanie mam, która kierownica będzie naturalna dla nadgarstków?

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5301
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Mam ją rowery dwa, cx oraz 4C. Jeden odpowiednio długi, ale zbyt niski, za to drogi odpowiednio wysoki, lecz za długi. Planuję zmienić kierownicę i pytanie mam, która kierownica będzie naturalna dla nadgarstków?

Czy dobrze rozumiem, że drętwieją Ci palce i szukasz rozwiązania tego problemu poprzez zmianę kierownicy?

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1552
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
To też się zdarza, ale nie jest to powodem.
Płaska kierownica sprawi, że będę mniej wyciągnięty na 4C, ale nadgarstki będą wygięte i będą boleć.
Nawet nie chodzi o rower, lecz o ułożenie nadgarstków na kierownicy.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1939
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
ktoś z forum może mi wydrukować uchwyt do Armytek Prime C2 ale w wersji MAx czyli na ogniwa 21700 bo ten z Prime C2 18650 nie pasuje.

https://militaria.pl/p/montaz-rowerowy-armytek-abm-01-2519441?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=PMax%3A+%5BGMC-MILITARIA%5D+Latarki+pozosta%C5%82e+%5BSmart%5D+%5BR%5D&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA1p28BhCBARIsADP9HrPqDbrLwjSnl5T2KNDhRwjTO_nxs8mPlweHdHTr_WRLABMX5AdxMMIaAptUEALw_wcB

ta górna klamra musi być większa

Raczej się nie doczekasz z powodu "to nie takie proste"  ;)
m.in. brak modelu 3D, ten konkretny uchwyt słabo nadaje się do druku 3D - problemy wytrzymałościowe spowodowane warstwowością druku 3D i wiele innych problemów.
Drukuję rzeczy dla siebie, ale jedynie wtedy gdy moje rozwiązanie jest lepsze lub lepiej dostosowane do moich potrzeb niż to co mogę kupić. No i trzeba jeszcze mieć sporo wolnego czasu na modelowanie i druk.

Mógłbyś posłużyć się gotowym modelem np. stąd:
https://www.thingiverse.com/search?q=Bicycle+flashlight+mount+&page=1
ale zazwyczaj będzie to rzecz dość toporna aby była odpowiednio wytrzymała. Taki już urok druku 3D.

Na grubszą latarkę mogę polecić uchwyt, przysyłany z Lumintopem B01, który jest na te grubsze ogniwa.
https://www.amazon.pl/Astrolux-Lumintop-lampa-rowerowa-obracana/dp/B094D2694D
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5301
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
To też się zdarza, ale nie jest to powodem.
Płaska kierownica sprawi, że będę mniej wyciągnięty na 4C, ale nadgarstki będą wygięte i będą boleć.
Nawet nie chodzi o rower, lecz o ułożenie nadgarstków na kierownicy.

Nie za bardzo łapię co chcesz osiągnąć i gdzie jest problem. Wysoki, niski, co jest wysokie, mały bb drop, czy długa rura, czy może małe pochylenie i wysoko siedzisz. Nic nie rozumiem z tego co piszesz.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1552
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
W CX kierownica jest za nisko. W 4C jest na dobrej wysokości, ale rama jest bardzo długa. Chciałbym wymienić baranek na inną kierownicę, ale nie wiem jaką. Mam dwie płaskie, lecz korzystając z nich, nadgarstki są nienaturalnie wygięte.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5301
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
W CX kierownica jest za nisko.

Są mostki o mocnym skręcie w górę/dół, są przedłużki rury sterowej. Da się to podnieść.

W 4C jest na dobrej wysokości, ale rama jest bardzo długa. Chciałbym wymienić baranek na inną kierownicę, ale nie wiem jaką. Mam dwie płaskie, lecz korzystając z nich, nadgarstki są nienaturalnie wygięte.

Może wcale nie jest za daleko. Daj jakąś fotkę, co rozumiesz przez nienaturalne wygięcie. Poza tym, czy to nienaturalne wygięcie powoduje dyskomfort lub drętwienie przy dłuższej jeździe? (Poza dyskomfortem wizualnym oczywiście).

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum