Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 233165 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
sugerowany moment dokręcenia kasety jest z dupy. Nie dokręca się tak mocno, smaruje się gwint, to potem nie ma problemu ze ściągnięciem.

Problem jest z wolnobiegami, bo one same się dokręcają w czasie jazdy. Tutaj bez imadła nie da rady.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
no to nie ja dokręcałem a fabryka Fuji ;)
"Never argue with idiots"

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Zamiast używać bacika spróbuj zablokować kasetę jakimś mocnym paskiem oplatając koło i kilka zębów kasety. Jeśli kaseta jest zapieczona to pewnie nie pomoże, ale powinno trzymać mocniej niż bacik.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nigdy nie miałem takich problemów. Dopiero w tym roku pierwszy raz w życiu użyłem bacika. Miałem w zwyczaju dokręcać nakrętkę palcami, żeby potem nie było problemów z odkręceniem. Do odkręcania używałem po prostu krzywo wsadzonego koła, łańcucha i korby.

Możesz się jeszcze ratować naftą, ona bardzo dobrze penetruje, ale potrzebuje sporo czasu. Pewnie ktoś mocno dokręcił i się zastało. Na Twoim miejscu, jeśli nie da się ruszyć, poszedłbym do serwisu, bo szkoda powodować uszczerbek na zdrowiu i wyposażeniu domu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 848
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Tak też się skończy.
Zacząłem nawet z ciekawości próbować metody ze zdjęcia wrzuconego przez miki'ego ale...doszedłem do momentu, w którym zacząłem poważnie bać się o koło....i odpuściłem.
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Zakładanie lagi na bacik nic nie da. Trzeba założyć na klucz. Jak już trzymasz oba narzędzia to nie naciskasz liniowo na klucz, tylko "pompujesz" - nacisk, odpuścić, nacisk, odpuścić, przykładając siłę na koniec lagi nałożonej na klucz (!). Do kręcenia kluczem do kaset lepiej użyć grzechotki z okrągłą rączką (klucze regulowane mają płaskie rączki i trudniej założyć przedłużkę). Sam używam starej prostej kierownicy jako rurki.
« Ostatnia zmiana: 10 Lip 2020, 18:14 Siara_iwj »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
pompujesz" - nacisk, odpuścić, nacisk, odpuścić
Można pukać młotkiem.
No i zawsze zostaje niezawodny kolega palnik, ale łożyska tego nie lubią

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1002
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Do młotka trzeba trzeciej ręki - jedna trzyma bacik, druga klucz, nogi zapierają koło, żeby nie latało i nie ma za bardzo możliwości młotkowania. Poza tym przyłożenie młotkiem powoduje bardzo drastyczne naprężenia i łatwej o pęknięcie jakiegoś elementu. Regularnie pompując naprężenia wzrastają płynniej. Młotka używam tylko do kilku rzeczy przy rowerze - wybijanie misek sterów, ewentualne delikatne puknięcie osi piasty jak nie chce wyjść z korpusu, a i wtedy używam tylko gumowego.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Ostatnio mam problem z zaciśnięciem quick release'a w tylnym kole, tak żeby koło się nie ruszało. W czasie jazdy słyszę stuki, a hak jest już trochę zjechany. Wyczyściłem, pokropiłem WD40 (samą wajchę), zaciskam z całej siły i średnio pomaga. Boję się trochę, że zniszczę ramę. Ma ktoś jakiś patent na to?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
W klasycznym QR nie da się zacisnąć zbyt mocno. Do mocnego dociągania można użyć klonów DT RWS (gdzie dźwignia służy do dokręcania).

Tylną piastę też masz na kulkach?

My home is where my bike is.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Tak. Może się zniszczyć od zbyt mocnego zaciskania?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Zmiana pracy piasty od zaciskania oznacza zwykle źle dokręcone kontry konusów :)
Może coś w środku być nie tak i w czasie jazdy minimalnie się blokować. Stuki pochodzą pewnie z piasty. Ja bym przejrzał środek najpierw.

My home is where my bike is.

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Stuki są na 90% z zaciskacza, bo słyszę je jak ruszam rowerem na boki albo siadam na siodełku. Poza tym jeden hak jest mocno starty, więc ewidentnie się tam coś rusza. Piasta chodzi płynnie. Kupię ten zaciskacz DT i dokręcę na chama. Dzięki.

Offline crust

  • Wiadomości: 250
  • Miasto:
  • Na forum od: 21.08.2013
« Ostatnia zmiana: 5 Lip 2021, 13:21 crust »

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Dobra opcja, dzięki!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum