Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 232830 razy)

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Dzięki worek - bo mam grubą rozkminę: kupić nowy szajski komplet kół, czy próbować ratować tylne nową piastą, a zostawić obręcz i nie ruszać przedniego, które działa... kosztowo wychodzi podobnie

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Sam sobie pozaplataj w wolnej chwili. Dobrze się to robi przy skokach Nie posiadam centrowanicy, a zaplotłem/przeplotłem już około 10 kół. Oczywiście tronie to dużo dłużej niż powinienem. Trzeba tylko mieć dobry, czyli dopasowany klucz do nypli, bo inaczej je poniszczysz. Zawsze to jakaś dodatkowa umiejętność.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
jak zamierzasz recyklingować szprychy, to przynajmniej podziel je na 4 wiązki, które mają trafić w te same miejsca (lewe zewnętrze/wewnętrzne i prawe zewnętrzne/wewnętrzne). W ten sposób szansa na pękanie szprych jest minimalna.
Jeszcze mniejsza jak szprychy trafią DOKŁADNIE w te same miejsca w obręczy, ale to już wymaga przygotowania odrobiny miejsca i włączonego mózgu, żeby nie pozamieniać ich ze sobą.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
A piasta faktycznie nienaprawialna? Często wystarczy przełożyć bebechy, nie tykając szprych.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
To co proponuje Globalbus nie wymaga zbyt wiele mózgu Wystarczy używać taśmy klejącej przy przekładaniu szprych. Szczerze mówiąc zachowywanie pozycji szprych nie wydaje mi się konieczne. Jeżdżę na rowerze, gdzie tego zrobić nie mogłem i nic nie pęka. Jeśli jednaj da się łatwo zachować kolejność, to szkoda tego nie zrobić.

Wolę przeplatać niż serwisować piastę.. Zależy oczywiście co to za piasta, w starej Ultegrze mam zamiar wymienić bębenek.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1539
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Czy są w sprzedaży mikro torby podsiodłowe pokroju Author AS10 lub Accent Totem będące w niższej cenie?

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Ile płaci się zwykle za wymianę piasty i przeplecenie koła? Bo jeśli dobrze kminię, to szprychy i nyple trzeba dać nowe?

To czy nowe czy nie to zależy jak są sfatygowane, ja regularnie przeplatam na tych samych szprychach i jest ok. Przy czym raczej wymieniam samą obręcz, a wtedy problemy o których wspominał globalbus znikają.

Trochę tu zależy, jak fajna i w jak złym stanie jest obręcz, ale obstawiam, że taniej wyjdzie nowe koło (ze względu na minimalizację ryzyka wymiany pękniętej szprychy i przedwczesną wymianę obręczy), o ile naprawy nie wykonasz własnoręcznie.

Żeby stare szprychy przypasowaly, to zarówno piasta i obręcz muszą mieć zbliżone wymiary, dla ciebie najważniejsza będzie ta sama średnica wewnętrzna obręczy (czyli wysokość) i dystans pomiędzy przeciwległymi otworami na szprychy w piaście.

Możesz sobie obczaić:

https://www.prowheelbuilder.com/spokelengthcalculator

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Szprychy w razie potrzeby można "wydłużać" dłuższymi nyplami.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
w praktyce różnice rzędu 1-2 mm na długości szprych są mało istotne. A z samą obręczą to faktycznie, owinąć obie obręcze obok siebie taśmą i przekładać po kolei szprychy. Tu mało co da się spieprzyć.

Jak szprychy były dużo za długie, to po prostu zaplatałem na 4 krzyże. Przednie koło na dużą liczbę szprych można recyklingować do woli.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Na 4 krzyże można zaplatać tylko 36, a to obecnie praktycznie się nie zdarza w fabrycznych kołach.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1932
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Czy zamiana mostka z 60 mm na 90 mm (wydłużenie) nie spowoduje, że rower będzie się prowadził bardziej nerwowo? Mam na myśli nadsterowność chyba?!
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Różnica wbrew pozorom nie jest wielka. Rower będzie troszkę mniej chętnie skręcał. Duuużo większy wpływ na sterowanie ma szerokość kierownicy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Z moich doświadczeń to różnica w prowadzeniu będzie niezauważalna, bardziej odczuwalna będzie zmiana pozycji.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Trochę tu zależy, jak fajna i w jak złym stanie jest obręcz, ale obstawiam, że taniej wyjdzie nowe koło

Dzięki za wyjaśnienie ;)
Oddałem do serwisu, sumaryczny koszt jakiejś piasty deore + szprych + nypli + robocizny 240 złociszy, więc raczej opłacalniej, niż nowe kółko.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pozycja może zmienić czucie roweru. Z mostkiem 60 mm czułem, że jadę na rowerze w sposób mocno zaangażowany, a z 32 mm, że jadę lekko "za rowerem". Jeśli to rower do jazdy po asfalcie różnica nie powinna być zbyt istotna.
« Ostatnia zmiana: 11 Sie 2020, 21:29 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum