Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 232981 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Jak wygląda to monitorowanie?
Są jakieś diody na baterii pokazujące zużycie?
Czy po prostu pamiętać kiedy ostatnio się ładowało?

Tak, są diody, które po naciśnięciu przycisku pokazują z grubsza poziom naładowania. A przy posiadaniu złączki Wi-Fi system Di2 łączy się z Garminem i wtedy mamy dokładny poziom baterii na ekranie komputerka.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Tak, są diody, które po naciśnięciu przycisku pokazują z grubsza poziom naładowania. A przy posiadaniu złączki Wi-Fi system Di2 łączy się z Garminem i wtedy mamy dokładny poziom baterii na ekranie komputerka.

A działa taki wskaźnik w miarę poprawnie?
Mam na myśli np. nieprawidłową kalibrację po uruchomieniu, jaka ma miejsce w ogniwach w niższej temperaturze. Sprzęt wtedy głupieje twierdząc, iż napięcie drastycznie spadło, a ładowanie bez ogrzania w takich okolicznościach będzie zabójstwem dla baterii w przerzutkach.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 565
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 637
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Tak, są diody, które po naciśnięciu przycisku pokazują z grubsza poziom naładowania. A przy posiadaniu złączki Wi-Fi system Di2 łączy się z Garminem i wtedy mamy dokładny poziom baterii na ekranie komputerka.

Dzięki, zwłaszcza ta druga opcja mega ciekawa:-)
Nie ukrywam, że mocno kusi mnie przejście na elektrykę, zalet widzę znacznie więcej niż wad.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
A działa taki wskaźnik w miarę poprawnie?

Działa poprawnie, ale skoki są schodkowe, powyżej 50%, 25-50%, 5-25% i poniżej 5%. Ale to w zupełności wystarczy do monitorowania baterii, jak schodzi poniżej 25% to wiadomo, że trzeba już ładować.

A tymczasem w świecie prosów.

Jeśli to rzeczywiście była rozładowana bateria - to mocna wpadka serwisantów. Wpadki z mechaniką w zawodowym peletonie też się zdarzały i przy hamulcach i przy przerzutkach, pamiętam jak Baranowski na Tour de France cały etap walczył z przycierającym hamulcem, a to był ten TdF, gdzie jechał swój wyścig życia, zajmując 12 miejsce.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Dzięki, zwłaszcza ta druga opcja mega ciekawa:-)
Nie ukrywam, że mocno kusi mnie przejście na elektrykę, zalet widzę znacznie więcej niż wad.

Tylko jeszcze jest jedna sprawa, którą trzeba rozważyć w przypadku wewnętrznego systemu Di2, czyli przystosowanie ramy. Taka rama musi mieć przelot przez mufę suportową (przy założonym suporcie), tak by się dało wewnątrz puścić kabel ze sztycy do dolnego łącznika. Większość nowszych ram jest już przystosowana pod taki system, np. ma specjalny otwór pod przednią przerzutkę. Ja mam jeszcze starszą ramę i trochę z tym rzeźby było, ale na szczęście konstrukcja mufy sportowej pozwoliła na puszczenie kabli.

A przypomniało mi się to bo dawałem niedawno do warsztatu rower na wymianę suportu i w czasie wymiany przecieli mi kabel idący przez suport do baterii. Tutaj bezprzewodowy system Srama to jest bajka, przykręcamy przerzutki i manetki - i koniec roboty, niestety cena kosmiczna. A przepuszczenie całego okablowania przez rower (szczególnie przy systemie wewnętrznym) to już mocno upierdliwa robota.

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 637
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Dzięki wielkie Wilku. Wezmę to pod uwagę przy ewentualnej zmianie.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Mam taki mały problem. Przedni zacisk Avid BB7 tarcza 180mm, Surly Ogre, piasta DT 340 6s
Tarcza jest idealnie prosta. Ociera jednak minimalnie o zewnętrzny/lewy klocek. Nie mam już możliwości wsunąć bardziej tłoczka z tej strony (mimo końca regulacji tłoczek wystaje wobec płaszczyzny korpusu zacisku na ok. 1 mm). Nie mam też, już możliwości przesunąć bardziej na zewnątrz zacisku. Jest przesunięty maksumalnie na zewnątrz na swojej regulacji. Rozebrałem cały zacisk bo niepokoiło mnie to lekkie wystawanie tłoczka, ale tam też wszystko wygląda, ze jest ok. Jest to delikatne ocieranie, ale jednak jest.
Ma ktoś jakiś pomysł. Czy to możliwe, np, że adapter jest źle wykonany? lub cały zacisk?


A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Miałem ten sam problem, tylko były to chińskie zaciski linkowo-hydrauliczne. W moim przypadku była to zdaje się wina Chińczyka, który źle zaprojektował widelec - tak samo nie miałem pola manewru. Sprawę rozwiązało dodanie podkładek na piaście i odpowiednie przesunięcie koła.

W tym przypadku rozwiązanie się nie sprawdzi, bo łożysko jest maszynowe. W ostateczności można powiększyć zakres regulacji na samym zacisku przy pomocy pilnika..
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3037
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Ma ktoś jakiś pomysł. Czy to możliwe, np, że adapter jest źle wykonany? lub cały zacisk?

Z tego co kojarze, to w Łogrze masz koła na QR?
Ja sobie z tym radzę dodając, bądź usuwając sprężynkę po jednej ze stron zacisku - zwykle przestaje ocierać. Czasami, jak źle koło skręcę, to też coś trze...

Zacisku, w sensie ośki wewnątrz piasty, nie zacisku BB7, by nie było wątpliwości ;P

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Dzięki. Doradzono mi jeszcze pobawić się tymi podkładkami baryłkowymi. Podobno one też mają znaczenie. Jutro wrócę do garażu i jeszcze powalczę.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Rozmawialiśmy tu nie tak dawno jak nie dopuścić do zapieczenia pomiędzy korbą a pedałem. Cóż, spiekło się tak, że nihuhu. Dźwignia na pół metra i tylko klucz się wygina...

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1687
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Kręcisz oczywiście w odpowiednią stronę?

Online Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Kręcisz oczywiście w odpowiednią stronę?

Oczywiście, w drugim rowerze trzy razy już sprawdziłem na żywym organizmie...

Offline Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2643
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
- Ogrzać gwint korby. Stalowej do czerwoności. Najlepiej indukcyjnie i szybko schłodzić
- moczyć detersilem
- użyć klucza udarowego
- oklepać korbę młotkiem alu przykładając po przeciwpołożnej gwintu babkę
Kolejności zabiegów obojętna.
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum