Witam serdecznie
Zamiar założenia tego tematu zrodził się wraz z brakiem spójnych i wyczerpujących informacji w sieci. Odwiedziny w serwisie rowerowym jeszcze bardziej skomplikowały całą sprawę. Spieszę z wyjaśnieniem. Otóż ze względu na widoczne zużycie przedniej przerzutki (luzy, trudności w regulacji, praca) postanowiłem zakupić nową. Posiadam obecnie model LX FD-M580A-6 (Top Swing, 66-69, etc.). Wybór padł na któryś z modeli XT. I z tym wiąże się mój problem a raczej kilka pomniejszych:-).
1. Czy wybrać Top Swing czy Down Swing? Ich zalety i wady
2. Chainstay angle - czy napęd roweru obecnie zaopatrzony w przerzutkę z 66-69 może bez utraty płynności działania obsłużyć wersję 63-66 (modele M773 i 772)? Który będzie lepszy, 63-66 czy 66-69?
Z tego co udało mi się odszukać w sieci to:
Ad. 1 Opcja Down Swing nie łapie tak szybo luzów jak Top Swing, ma mocniejszą sprężynę ale w zamian trudniej zamontować ją na rurze podsiodłowej aby nie zahaczała o mocowanie na koszyk, wymaga także więcej siły w operowaniu
Ad. 2 Podobno 66-69 jest przeznaczone do rowerów z amortyzacją, gdyż ze względu na ruch zawieszenia kąt między osią suportu a osią koła tylnego ulega zmianie. Natomiast odmiana 63-66 przeznaczona jest to tzw. hardtaili.
Dlatego też tym bardziej jestem zaskoczony, że w moim rowerze (trekkingowy) została fabrycznie zamontowana przednia przerzutka w wersji 66-69.
Czy ktoś z forumowiczów byłby tak miły i wyjaśnił na czym to wszystko polega?
Dziękuję i pozdrawiam.
Poniżej link jako referencja
http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=561155edit: Ad. 2 Podobno 66-69 jest przeznaczone do rowerów z amortyzacją, gdyż ze względu na ruch zawieszenia kąt jaki tworzy linia między osią suportu i osią koła tylnego (linia łańcucha?) a rurą podsiodłową ulega zmianie. Natomiast odmiana 63-66 przeznaczona jest to tzw. hardtaili.