Autor Wątek: Tailfin X-One  (Przeczytany 26095 razy)

Offline na_pogorzu_lajkonik

  • Wiadomości: 630
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.10.2021
Odp: Tailfin X-One
« 19 Lis 2021, 10:05 »
Niby fajny sprzęt, ale z drugiej strony Tubus Airy waży 360 g, ma nośność 25 kilo i jest do kupienia za 140 euro. Jakiś wygodny worek na górę pewnie by się znalazł, a można i zwykłą sakwę zawiesić.

Bo Tailflin jest bardziej do rowerów typu sportowego, gdzie nie ma możliwości wygodnego założenia bagażnika, albo jest potrzeba szybkiego zdjęcia całego systemu. A tam gdzie da radę założyć normalny bagażnik to już tak jak piszesz średni zysk z tego. Nawet wagowo wyjdzie lżej bagażnik + worek 20 litrów, a cenowo to już dużo taniej, choć nie będzie tak wygodnie, bo dostęp do rzeczy w worku mniej wygodny.

daj znać jak ci się Tailfin sprawdził na Jordan Bike Trail który teraz jedziesz.
ULTRA to wyzwanie, a Adventure to przygoda.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin X-One
« 19 Lis 2021, 17:44 »
daj znać jak ci się Tailfin sprawdził na Jordan Bike Trail który teraz jedziesz.

Jechałem, nie jadę  ;)
Dobrze się sprawdził, zero problemów. Trochę zaryzykowałem bo w terenie jeździłem z tym tylko trochę pod domem, ale na wyprawie działał tak samo dobrze jak na szosie, a nawet lepiej, bo na sztywnych osiach nie czuć drobnych wibracji jakie notowałem na szosie, gdzie mam szybkozamykacz. Tylko też wpływ na to miał na pewno fakt, że torby nie miałem nadmiernie obciążonej, pewnie w okolicach 4 do 5kg.

Jako, że ta sztywna oś do nowego roweru dotarła mi w ostatniej chwili przed wyjazdem to zakupiłem też dużą podsiodłówkę Ortlieba i miałem okazję porównać rozmiarowo. Można powiedzieć, że są identyczne pojemnościowo, w te 16,5l wg Ortlieba wchodzi dokładnie tyle rzeczy co w 20l wg Taiiflina.

Co wybierzemy - każdy ma swoje preferencje. Na plus Tailflina to wielka wygoda użytkowania - dostęp do rzeczy, brak bujania, szybkość demontażu; na korzyść dobrej podsiodłówki klasy Ortlieba - mniejsza waga (450g w porównaniu do 800g systemu Tailflina w wersji karbonowej, 900g w wersji alu) oraz sporo mniejsza cena, czyli 600zł w porównaniu do 1500zł za Tailfina alu i 1800zł za karbon)

Offline na_pogorzu_lajkonik

  • Wiadomości: 630
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.10.2021
Odp: Tailfin X-One
« 19 Lis 2021, 19:05 »
jak z kurzoodpornością w takim klimacie w sensie dostawania się pyłu do środka?
ULTRA to wyzwanie, a Adventure to przygoda.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin X-One
« 19 Lis 2021, 20:51 »
Jak jest wodoodporne to i z kurzem sobie poradzi  ;)
Nie stanowiło to jakiegoś problemu, bardziej tu obrywa typowa podsiodłówka, gdzie trochę tego kurzu się gromadzi przy zamknięciu i później przy otwieraniu i rolowaniu łatwiej może dostać się do środka.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Tailfin X-One
« 8 Cze 2023, 16:36 »
Dorzucę swoje doświadczenia w kwestii serwisu posprzedażowego.
Podczas ostatniego wypadu nie dopiąłem pasków kompresyjnych, które wkręciły się w napęd i urwały szlufki, którymi są przymocowane do torby.
Napisałem do producenta z prośbą o poradę w kwestii naprawy. Zaoferowano mi bezpłatne części do naprawy (zarówno części jak i wysyłka z UK do Niemiec).
Wracam do jeżdżenia.

Offline na_pogorzu_lajkonik

  • Wiadomości: 630
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.10.2021
Odp: Tailfin X-One
« 9 Cze 2023, 19:22 »
obsługę mają na naprawdę wysokim poziomie.
U mnie to samo, parę razy uszkodziłem torbę z różnych przyczyn i za każdym razem pełne wsparcie.
ULTRA to wyzwanie, a Adventure to przygoda.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Tailfin X-One
« 4 Lip 2024, 16:15 »
Potrzebuję dodatkowej objętości i rozważam albo boczne sakwy od Tailfina (2 x 10L) albo ich worki mocowane na widelcu.
Przy jeździe typu gravelowego sa jakieś konkretne przewagi?
Do tej pory jeździłem na dłuższe wypady z klasycznymi sakwami, ale w teren wolałbym spakować się bardziej w stylu bikepackingowym ze względu na rozłożenie bagażu.
Tak, wiem, powinien mi wystarczyć sam Aeropack + torba w ramie + śpiwór na kierownicy ale nie wystarcza.
« Ostatnia zmiana: 4 Lip 2024, 16:32 Daniel »
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Tailfin X-One
« 4 Lip 2024, 22:28 »
Polecam torbę od Rhinohorn.
Układ bagażu jest jak na obrazku.



A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin X-One
« 4 Lip 2024, 23:21 »
Polecam torbę od Rhinohorn.
Układ bagażu jest jak na obrazku.

Ale Daniel przecież ma w tym miejscu Tailflina, chodzi o dodatkową do niego przestrzeń

Potrzebuję dodatkowej objętości i rozważam albo boczne sakwy od Tailfina (2 x 10L) albo ich worki mocowane na widelcu.
Przy jeździe typu gravelowego sa jakieś konkretne przewagi?

W terenie wolałbym dać bagaż na przód, wtedy ciężar będzie lepiej rozłożony, bo jak dołożysz do Talflina to będzie mocno tył obciążony. Minusem toreb na widelcu jest gorsza aerodynamika, więc na szosie bym się zastanowił, ale w terenie to właściwie nie ma znaczenia, a za to dobre wyważenie bagażu sporo wnosi, szczególnie na ostrzejszych podjazdach.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2776
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Tailfin X-One
« 22 Sie 2024, 13:30 »
Dzięki za poradę. Dołożyłem 2 x 3 litrowe worki na widelec i to rozwiązało mój problem z bagażem dając właśnie bardzo dobre wyważenie - coś jak ciężki rower a nie obładowany rower.
Wracam do jeżdżenia.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum