Łożyska C3-C5 to nie działa tak, ze jest tam luz między kulkami a bieżnią. Chodzi o możliwość pewnej rotacji powierzchni bieżni względem korpusu
Chodzi o możliwość pewnej rotacji powierzchni bieżni względem korpusu.
Otworzenie, wyczyszczenie i nasmarowanie to środki doraźne.
Ale nierealnym jest wymienić je w terenie. Wybiuć, może tak, ale osadzić? Ciekawe jak?
Zapraszam do mnie, robiłem to już wiele razy
Była tu wzmianka o łożyskach z powiększonym luzem, ale i one także, żeby poprawnie pracowały, muszą być zamontowane tak, aby kulki lub baryłki były luźne, a to w praktyce realizowane jest w ten sposób, że jedno łożysko montowane jest jako ustalone, a drugie jako nieustalone i ono w czasie pracy ustawia się (przesuwa) w optymalne miejsce...
Drugie łożysko na wale ma możliwość osiowego przemieszczania się względem korpusu, umożliwiające odkształcenia cieplne wału.
To rower, a nie helikopter.
Cytat: gimak w 27 Mar 2020, 22:53 Była tu wzmianka o łożyskach z powiększonym luzem, ale i one także, żeby poprawnie pracowały, muszą być zamontowane tak, aby kulki lub baryłki były luźne, a to w praktyce realizowane jest w ten sposób, że jedno łożysko montowane jest jako ustalone, a drugie jako nieustalone i ono w czasie pracy ustawia się (przesuwa) w optymalne miejsce... Trochę namieszałeś, taki sposób osadzenia łożysk stosuje się w bardzo specyficznych, ciężkich warunkach pracy, gdzie mogą występować bardzo duże różnice temperatury pracy. Zazwyczaj stosuje się układ łożysk, w którym jedno łożysko ustala wał wzdłużnie, zapewniając stałe położenie czopa wyjściowego wału względem korpusu. Zazwyczaj łożyskiem ustalającym wał wzdłużnie jest łożysko usytuowane bliżej czopa wyjściowego. Drugie łożysko na wale ma możliwość osiowego przemieszczania się względem korpusu, umożliwiające odkształcenia cieplne wału.