To który stop był miększy? Miałem rowery na ramach aluminiowych 7075 (albo inne 70*5) i 6061, odniosłem wrażenie, że ta druga zdecydowanie lepiej tłumi drgania.
A sprawdzasz ciśnienie przed każdą jazdą? Bo ja to może raz na miesiąc pompkę wyciągnę... W trakcie wyprawy podobnie. Wg mnie to mocny efekt placebo i dobry marketing, no i jakby nie było, poparcie w teorii.
7075 - twardy jak skała - najmniejszy komfort , później 6061 - podobnie do Carbonu - opcja najlepsza budżetowo. Jeśli chodzi o carbon - tutaj najlepiej z tłumieniem - najgorzej dla kieszeni ..
A czy te kierownice miały taką samą geometrię i oprzyrządowanie, gripy itp.
Kierownice różnią się minimalnie - 15 mm na długości, 4 mm na wysokości (wznios - rise) .
Cytat: SedymenA czy te kierownice miały taką samą geometrię i oprzyrządowanie, gripy itp.Kierownice różnią się minimalnie - 15 mm na długości, 4 mm na wysokości (wznios - rise) .Carbon którego nie ma na zdjęciu - ma taką samą geometrie jak Reverse (alu 7075) .Gripy te same - używam obecnie Ergon GE1 slim (chwyty do Enduro/Trail) lub Race Face Half Nelson.
Ale porównujesz tylko wymiary zewnętrzne, a to przecież nie są pełne pręty.Do tego jeszcze dochodzi obróbka, jakieś walcowanie, przeciąganie czy coś innego na czym się nie znam, Wiem tylk że w przypadku lekkich stopów obróbka ma znaczący wpływ na parametry mechaniczne.
Nigdzie jednak nie spotkałem się z takimi teoriami.
To napiszę jeszcze raz - wszystkie stopy aluminium "rowerowe"mają identyczną sztywność, zatem i "tłumienie drgań".
Cytat: MCsubi w 2 Kwi 2020, 14:36To napiszę jeszcze raz - wszystkie stopy aluminium "rowerowe"mają identyczną sztywność, zatem i "tłumienie drgań". Wskaż źródło tej informacji .
Proszę - szukasz swoich stopów i porównujesz Moduł E. http://www.emetal.eu/aluminium/wlasciwosci-aluminium-i-stopow-aluminium/
Też się z tego śmiałem - do czasu kiedy postanowiłem doprowadzić mój setup roweru do perfekcji w temacie kokpitu - i przez ostatnie pół roku przetestowałem 5 różnych kierownic, 3 mostki i kilka par gripów . PAmiętaj - że to nie jest twierdzenie - tylko subtelne odczucie , wiadomo - że nie jestem w stanie odwzorować takich samych warunków w testach, to nie laboratorium itd - choć zawsze staram się jechać kilka razy tę samą trasę . Jeśli chodzi o porównanie tych trzech - to właśnie największą różnicę odczułem między 7075 a resztą. Sprawdzałem dokładnie składy tych stopów i właściwości - i nie wskazują aż takiej różnicy jak odczułem na rękach , na to może mieć oczywiście wpływ kilka innych czynników (geometra-średnica wokół miejsca mocowania do mostka itd) , natomiast na pewno to nie żadna forma placebo ...
Cytat: Waxmund w 1 Kwi 2020, 21:20A sprawdzasz ciśnienie przed każdą jazdą? Bo ja to może raz na miesiąc pompkę wyciągnę... W trakcie wyprawy podobnie. Wg mnie to mocny efekt placebo i dobry marketing, no i jakby nie było, poparcie w teorii.Czy sprawdzam ciśnienie - "to zależy" Pomijając jazdę wyprawową - w agresywnym xc/trailu - w zasadzie ustawiam ciśnienia pod trasę - zasada dość prosta - niskie ciśnienie = więcej trakcji / łatwiejsze pokonywanie technicznych fragmentów - kosztem często złapanych gum (rośnie to mam wrażenie wykładniczo) .Jak jadę dłuższą trasę - bardziej szutrową - prosta - pompuje znacznie więcej .Jeśli twierdzisz że to tylko placebo i marketing - znaczy tylko tyle, że nie masz doświadczenie i nie testowałeś różnych setupów w trudnych warunkach, ale to nie żadne ujma ..
Najlepszym testem jest jazda bez świadomości na czym się jedzie i spisywanie doświadczeń. A wtedy wątpię żeby Twoje testy wyszły tak jednoznacznie