Tytanowego też bym przygarnął, ale drogie jakieś...
Preferencja zatem oczywista.
Mnie w aluminiowych ramach strasznie zad boli po dlłuższej jeździe ;PDlatego potrzebuję stalowego gravela.Tytanowego też bym przygarnął, ale drogie jakieś...
Cytat: Waxmund w 1 Kwi 2020, 21:20A sprawdzasz ciśnienie przed każdą jazdą? Bo ja to może raz na miesiąc pompkę wyciągnę... W trakcie wyprawy podobnie. Wg mnie to mocny efekt placebo i dobry marketing, no i jakby nie było, poparcie w teorii.Czy sprawdzam ciśnienie - "to zależy" Pomijając jazdę wyprawową - w agresywnym xc/trailu - w zasadzie ustawiam ciśnienia pod trasę - zasada dość prosta - niskie ciśnienie = więcej trakcji / łatwiejsze pokonywanie technicznych fragmentów - kosztem często złapanych gum (rośnie to mam wrażenie wykładniczo) .Jak jadę dłuższą trasę - bardziej szutrową - prosta - pompuje znacznie więcej .Jeśli twierdzisz że to tylko placebo i marketing - znaczy tylko tyle, że nie masz doświadczenie i nie testowałeś różnych setupów w trudnych warunkach, ale to nie żadne ujma ..
A sprawdzasz ciśnienie przed każdą jazdą? Bo ja to może raz na miesiąc pompkę wyciągnę... W trakcie wyprawy podobnie. Wg mnie to mocny efekt placebo i dobry marketing, no i jakby nie było, poparcie w teorii.
Ja na ramie z aluminium 6061 czułem zdecydowanie mniej drgań niż na 7005. W rowerze z aluminium 7005 bez przerwy wykręcały mi się śrubki Znalezione w internecie:"Due to its inherent hardness, 7005 aluminum bikes feel rougher when you ride them. You might not realize it, but bike frames bend when you ride the bike. They absorb bumps and road vibration. The 6061 alloy is softer, making the bike's ride more comfortable. The stiffness of the 7005 frame make its ride more harsh. For smoother riding bikes, choose 6061 frames."
. Bo pokazywanie zdjęcia podobnych kierownic ale z różnych stopów i opieranie na nich wywodów jest dalekie od rzeczywistego porównywania ich właściwości w praktyce.
Może potrzebujesz 0,5 bara mniej w oponach? Albo więcej godzin na siodełku, rowerze? Lepszej pozycji?Zwalać winę na stop ramy wydaje się być jedynie wymówką do kupna nowego roweru
Cytat: Waxmund w 4 Kwi 2020, 15:05. Bo pokazywanie zdjęcia podobnych kierownic ale z różnych stopów i opieranie na nich wywodów jest dalekie od rzeczywistego porównywania ich właściwości w praktyce.A o czym rozmowa w tym wątku ??Doprawdy dziwna logika - skoro 70 cm kawałek alu w różnych stopach - bez względu czy bezpośrednią przyczyną jest formowanie czy też cieniowanie , obróbka - ale jednak różnie się zachowuje - to rama 15 razy cięższa od tego kawałka nagle ma się zachowywać zupełnie tak samo lub porównywalnie To już jest zaklinanie rzeczywistości level master ..
Bo to formowanie i cieniowanie ma równie duży wpływ co stop. Tak jak te 0,5 bara w oponach. Więc porównywanie różnych kierownic (te Twoje nawet nie są takie same), i do tego z różnych stopów zupełnie mija się z celem.
Porównywać można i może być, ze Kierownica A będzie bardziej w odczuciu komfortowa niż B. Tyle, ze dyskusyjnym jest czy to rzeczywiście w głównej mierze efekt zastosowanego stopu aluminium.
Ja na ostatniej wyprawie (10tys km) pojechałem własnie na przełajówce, i sobie bardzo chwaliłem. Kupiłem toto za 1500zł używkę, wsadziłem 400zł żeby odpicować, i miałem za poniżej 2k zł zajebisty rower.