Autor Wątek: Szosa.  (Przeczytany 17866 razy)

Offline Mężczyzna rmk

• Miasto: Poznań
  • Na forum od: 12.01.2013
Szosa.
« 11 Kwi 2020, 15:04 »
Zbieram się powoli do kupna szosy ale zanim tego do tego dojdzie chciałbym od doświadczonych w temacie uzyskać kilka wskazówek przed zakupem. Za pomoc w temacie z góry dzięki, nie jestem na bieżąco z nowinkami, na szosach nie znam się prawie wcale  :)

Nie jeżdżę i nie zamierzam jeździć w żadnych wyścigach, ultra itp. Rower ma służyć do dłuższych jazd, więc chciałbym aby rama była jak najbardziej komfortowa, endurance - dobrze myślę? Jeżdżę po najróżniejszych drogach, asfalt potrafi czasem zniknąć  ;)

Na co zwrócić uwagę aby kupić dobrze na te kilka lat jazdy? Normą są już hamulce tarczowe, napęd jaki - 10rzędów? Rama pewnie alu + widelec karbon. Sztywne osie czy to zbędny bajer?

Budżet jaki zakładam to +- 4.000zł. Wiem, że najlepszy czas na kupno minął wraz z zimą ale urodziny mam w czerwcu i wtedy robię sobie prezenty  ;D Jak najbardziej używany wchodzi w grę, w zasadzie nowych nie biorę pod uwagę bo z moim budżetem tak nie poszaleję.

Dzięki za pomoc  :)

Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

• Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Szosa.
« 11 Kwi 2020, 15:06 »
Czemu nie gravel? Założenie opony typu 32 lub 35 mm nie wpłynie negatywnie na szybkość, za to znacznie poprawi komfort.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

• Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
« 11 Kwi 2020, 15:10 »
Cenowo gravel będzie zawsze mniej konkurencyjny - no i zwykle cięższy...
Raczej warto pomyśleć odwrotnie - znaleźć szosę endurance, do której da radę wepchać grubsze opony - mój speedster przygarnął 35c i używam go w lekkim terenie ;P

@rmk, może napisz, jakie masz obecne doświadczenia i czym jeździłeś do tej pory? To pierwsza Twa szosa?