Na stronie Łódzkiego PTTK znalazłem informacje o możliwości zdobycia kolarskiej odznaki turystycznej
http://www.lodz.pttk.pl/rajd-kolarski-dookola-ziemi-lodzkiej/ - Rajd Kolarski Dookoła Ziemi Łódzkiej
Istnieją dwa stopnie tej odznaki:
Duży „Rajd Kolarski Dookoła Ziemi Łódzkiej”
oraz
Mały „Rajd Kolarski Dookoła Ziemi Łódzkiej”
Obecnie jestem zainteresowany zaliczeniem trasy małego rajdu (jak się uda to później duży).
• jestem rowerowym nowicjuszem, zaliczyłem trasę wokół Polski etapami w ciągu pięciu lat, ale w porównaniu do pisujących na forum uważam się za nowicjusza jeśli chodzi o jazdę i techniczne umiejętności;
• planowana trasa: Łęczyca (4) – Tum (5) – Góra Św. Małgorzaty (13) – Piątek (15) – Walewice (3) – Sobota (10) – Chruślin (10) – Krępa (7) – Łyszkowice (12) – Lipce Reymontowskie (9) – Jeżów (9) – Głuchów (
– Boguszyce (5) – Rawa Mazowiecka (18) – Żelechlinek (11) – Budziszewice (
– Ujazd (13) – Wolbórz (9) – Polichno (17) – Piotrków Trybunalski (24) – Bełchatów (16) – Zelów (7) – Buczek (6) – Brodnia (16) – Łask (14) – Zduńska Wola (12) – Szadek (7) – Zygry (18) – Poddębice (10) – Gostków (16) – Łęczyca. Łącznie ok. 332 km - start i meta w dowolnym miejscu i możliwość realizacji na raty
• czas i miejsce planowanego startu i powrotu to dowolny punkt z powyższej trasy, jeśli trasa na raty to kolejny start w punkcie mety ostatniego etapu
• planowany średni dystans dzienny: cały dystans lub minimum 150 km dziennie/etap
• całkowity planowany dystans wyprawy: 332 km/realny przebyty dystans
• bez noclegów/ w przypadku etapów nocleg we własnym zakresie lub umożliwię nocleg zainteresowanym;
• sposób wyżywienia: we własnym zakresie lub wspólne gotowanie przed i w trakcie;
• przybliżony budżet wyprawy na jedną osobę: koszt dojazdu i koszt wyżywienia;
• priorytety/ sposób spędzania czasu (pochłanianie przestrzeni i widoków/ zwiedzanie,/miast/poznawanie ludzi i kultury/ etc.): rekreacyjny przejazd trasy priorytet