Autor Wątek: Norwegia - LOFOTY [20.07-04.08.2020]  (Przeczytany 1140 razy)

Offline Mężczyzna PiotrekGie

• Miasto: Polska
  • Na forum od: 18.08.2015
Norwegia - LOFOTY [20.07-04.08.2020]
« 15 Cze 2020, 20:43 »
Witam wszystkich sakwiarzy i sakwiarki:)
Jadę do Norwegii i szukam innych chętnych.

•   Piotrek (Wrocław - 36 lat)  na rowerze jeżdżę od zawsze z sakwami od pieciu lat
•   Planowana trasa – Z Tromso na LOFOTY i z powrotem po narodowych trasach widokowych Norwegii

https://www.nasjonaleturistveger.no/en/routes

Senja + Andøya + Lofoten

•   Czas trwania – około 2 tygodnie
•   Termin –  [20.07-04.08.2020]
•   Start / Meta - Lotnisko w Gdańsku
•   Planowany całkowity dystans: ~1200 km
•   Planowany dzienny dystans: ~100-150 km/dziennie (Trasa jest płaska. Raczej jadę ile się da, bo nie widzę sensu siedzenia w namiocie. Przy takim podejściu będziemy mieli jeszcze czas na trekking na Lofotach)
•   Gdzie śpimy?
Noclegi na dziko pod namiotami lub na gospodarza. Co 3/4 dni można zajechać na kemping, żeby podładować baterie i trochę się ogarnąć, poprawić morale ;)
•   Co i gdzie jemy?
Gotowanie we własnym zakresie z tego co zabierzemy z Polski i kupimy na trasie. Okazyjnie można coś tam przekąsić na trasie.
•   Koszt wyprawy - myślę, że około 1500 pln.
•   Priorytety - pochłanianie przestrzeni i widoków + trakking na Lofotach
•   Filozofia podróży.
W Norwegii w tym okresie kończy się dzień polarny, więc można jechać praktycznie 24h na dobę :). Jedziemy na tyle na ilę będziemy mieli ochotę. Dłuższe przerwy np. na obiad można zaplanować na trasie przy jakimś ładnym widoczku. Generalnie wyznaje zasadę, że lepiej powoli jechać niż stać w miejscu co za tym idzie nie zatrzymujemy się co pół godziny, wyciągnąć coś z sakwy, wytrzeć nosek :)
•   Podejście do deszczu - jak zapowiada się deszcz na 15 min to można czekać. Jak ma padać cały dzień to jedziemy.
•   Po czym będziemy jeździć - w planie 95% jest po asfalcie.