Obowiązku jazdy "ścieżkami dla rowerów" nie ma. Kodeks nakazuje jazdy "drogą dla rowerów". Dróg dla rowerów zgodnych z definicją z KD praktycznie nie ma - ścieżki nie są odseparowane od drogi dla pieszych.
Trzeba się pogodzić z faktem, że jesteśmy ludźmi gorszej kategorii, podobnie jak piesi. To jest nasza kultura niestety.
@Hiperk, to może też wynikać ze świadomości że prędkość licznikowa nie jest w samochodzie prędkością prawdziwą, realną.
Polskie podejście doskonale obrazuje stwierdzenie mojego kolegi: "ja to jak jadę, to muszę tak przynajmniej o te 10 przekroczyć, żeby mieć świadomość, że nikt mi niczego nie będzie nakazywał".
Cytat: martap w 19 Cze 2020, 02:08@Hipek, to może też wynikać ze świadomości że prędkość licznikowa nie jest w samochodzie prędkością prawdziwą, realną.Polskie podejście doskonale obrazuje stwierdzenie mojego kolegi: "ja to jak jadę, to muszę tak przynajmniej o te 10 przekroczyć, żeby mieć świadomość, że nikt mi niczego nie będzie nakazywał".Jest dokładnie tak, jak w tej starej piosence z czasów, gdy pan rockman z Luxtorpedy był raperem...
@Hipek, to może też wynikać ze świadomości że prędkość licznikowa nie jest w samochodzie prędkością prawdziwą, realną.
...inną sprawą jest to, że wśród "naszych" jest to samo. "Nie pojadę DDR, bo nie spełnia wymagań kodeksowych", "mam rower szosowy, a nie ścieżkowy", "my nie blokujemy ruchu, my jesteśmy ruchem" i tak dalej... Na pięknej wlotówce do Warszawy, gdzie jest wspaniała DDR, szeroka, asfaltowa, która ma dokładnie tyle świateł ile samochody, regularnie pojawiają się panowie pr0, bo oni są "bardziej" i muszą jechać po jezdni, mimo że z tą samą prędkością mogliby na spokojnie jechać tą DDR, bo nikomu nie zagrażają (szczególnie że tam jest po prostu... pusto, nikt tam nie mieszka).
Mam sobie wymieniać detki masowo bo ktoś zrobił śmieszynkę z kostki downa, ktoś posypał piachem i jeszcze ktoś na tym rozbił parę butelek z nudów?
Dlaczego nie dla ścieżek rowerowych?- pieski- piesi- smycze- dzieci- starsze osoby
Najlepszy jest zestaw: starsze osoby, pieski, smycze i do tego mgła
Piękna wlotówka do Warszawy, DK92 a la Poznańska. Ścieżka po stronie południowej aż kusi aby nią jechać mimo iż niektóre miejsca są "takie sobie" a przejazd tutaj: https://goo.gl/maps/kQcDchY8TuUwrbNV6 (na zdjęciu go jeszcze nie ma w pełni wykonanego) - woła o pomstę do Nieba.Proszę zauważyć że od skrzyżowania do tego miejsca jest 200 metrów. Więc rowerzysta jest już rozpędzony ale na nowo musi hamować i przyspieszać.Albo to: https://goo.gl/maps/7ketJKHFacHeMUhu6Przewiń sobie dalej aby zobaczyć jak kończy się ścieżka i co się stanie jeśli rowerzysta wyjedzie ze ściezki mając obok siebie samochód czy autobus. Fajnie, nie?
Rzecz w tym, że rozporządzenie nie może zmieniać treści ustawy. Kodeks drogowy jest nadrzędny nad ustawą o znakach. Ciąg pieszo-rowerowy po prostu nie spełnia definicji drogi dla rowerów.
Art. 5. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe. (...)Art. 7. Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów obowiązujących w ruchu drogowym (...)2. Minister właściwy do spraw transportu i minister właściwy do spraw wewnętrznych, w porozumieniu z Ministrem Obrony Narodowej, uwzględniając w szczególności konieczność dostosowania sygnałów drogowych do postanowień umów międzynarodowych, określi, w drodze rozporządzenia, znaki i sygnały obowiązujące w ruchu drogowym, ich znaczenie i zakres obowiązywania.
Nie stosując się do znaku podpadasz pod art 5 a nie pod art zobowiązujący do jazdy "drogą dla rowerów".
Cytat: zly-sze w 20 Cze 2020, 10:44Nie stosując się do znaku podpadasz pod art 5 a nie pod art zobowiązujący do jazdy "drogą dla rowerów".Sam znak niczego nie nakazuje, nakaz jazdy drogą dla rowerów wynika z KD. Znak jest po prostu błędnie ustawiony, bo sugeruje, że istnieje droga dla rowerów, której wcale nie ma.
§ 40.23) 1. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską poziomą oznaczają, że drogajest przeznaczona dla pieszych i kierujących rowerami. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić. Ruch pieszych i rowerów odbywa się na całej powierzchni tak oznaczonej drogi.2. Umieszczone na jednej tarczy symbole znaków C-13 i C-16 oddzielone kreską pionową oznaczają drogę dla rowerówi drogę dla pieszych położone obok siebie, odpowiednio po stronach wskazanych na znaku. Kierujący rowerami są obowiązani do korzystania z tak oznakowanej drogi, jeżeli jest ona wyznaczona dla kierunku, w którym oni poruszają się lub zamierzają skręcić.