Grabownica - Gruszeczka l=23km (szutrówka)
Prusica - Żmigród l=16,1km (asfalt)
Taka ciekawostka https://www.portel.pl/wiadomosci/kolej-nadzalewowa-sciezka-pieszo-rowerowa/122287
Cytat: Waldic w 23 Mar 2021, 21:06Taka ciekawostka https://www.portel.pl/wiadomosci/kolej-nadzalewowa-sciezka-pieszo-rowerowa/122287To byłaby piękna trasa rowerowa, ale miałbym kaca moralnego z powodu ostatecznego pogrzebania szansy na linię kolejową.
A Ty? Jak na to patrzą lokalsi?
Dwie krótkie propozycje - bardziej dla koneserów, ale tacy też tu są.
Cytat: Rowerownik w 16 Mar 2021, 22:25Jastrzębie Zdrój - Karwina l=30km (asfalt) ŚLĄSKIETego jest "tylko" około 15 kilometrów na głównym przebiegu Żelaznego Szlaku Rowerowym plus podobno jeszcze jakiś drobiazg z boku gdzieś koło Godowa. Ale na pewno nie trzydzieści i na pewno nie do Karwiny - wszystko co na poważnie zrobione jest w Polsce, Czesi nie kiwnęli palcem w bucie.Cytat: Rowerownik w 16 Mar 2021, 22:25Pytanie do wirtualnych kartografów, w czym najlepiej było by narysować trasy ścieżek?Żeby to było praktyczne i szybko eksportowalne, rysowałbym w Mapsource. Szy.
Jastrzębie Zdrój - Karwina l=30km (asfalt) ŚLĄSKIE
Pytanie do wirtualnych kartografów, w czym najlepiej było by narysować trasy ścieżek?
Cytat: Rowerownik w 25 Cze 2020, 22:38Prusica - Żmigród l=16,1km (asfalt)Na pewno idzie do Żmigrodu? Z Prusic po ukończeniu będzie na pewno szła do Grabownicy przez Milicz, ale nie przez Żmigród i nie wydaje mi się, żeby stara linia na Żmigród odbijała.
Cytat: szy w 24 Mar 2021, 11:00Cytat: Waldic w 23 Mar 2021, 21:06Taka ciekawostka https://www.portel.pl/wiadomosci/kolej-nadzalewowa-sciezka-pieszo-rowerowa/122287To byłaby piękna trasa rowerowa, ale miałbym kaca moralnego z powodu ostatecznego pogrzebania szansy na linię kolejową.Tyloma pokolejowymi ścieżkami jechałeś,, tyloma się zachwycałeś i jak dotąd takiego kaca nie miałeś. W zachodniopomorskim pogrzebano szansę na kolej na prawie wszystkich lokalnych połączeniach. I to na długo zanim ktokolwiek wpadł na pomysł zamiany ich na ścieżki.
Czyli dokąd jest ta piętnastokilometrowa ścieżka?
Dałbyś radę wystartować z pierwszą rozruchową trasą np gdzieś z Twojej okolicy?Jedna osoba, szczególnie jak nie bawiła się z tym programem, zadziubie się na śmierć przy rysowaniu całej listy ścieżek. Może ktoś z forumowiczów też był by chętny do pomocy?
Ta linia miałaby sens, gdyby przedłużyć na nią pociągi z Gdyni kończące bieg w Elblągu. Na to jednak nie będzie kasy, zbyt kosztowna modernizacja całej trasy.
Swoją drogą to ciekawe, jak się mają te koszty do siebie (przekop Mierzei Wiślanej vs. rewitalizacji linii Elbląg-Braniewo).Szy.
Cytat: szy w 26 Mar 2021, 11:30Swoją drogą to ciekawe, jak się mają te koszty do siebie (przekop Mierzei Wiślanej vs. rewitalizacji linii Elbląg-Braniewo).Doprowadzenie tej linii do prędkości 120 km/h miało kosztować kilkaset milionów złotych. Gdzieś to czytałem z 2 lata temu.
Swoją drogą to ciekawe, jak się mają te koszty do siebie (przekop Mierzei Wiślanej vs. rewitalizacji linii Elbląg-Braniewo).
Elektryfikacja to podstawa.
O tej przez Frombork. Nadzalewowej. Prędkość taka, żeby była zachętą do pozostawienia samochodów i jazdy pociągami. Niższe prędkości i co za tym idzie dłuższe czasy przejazdu nie byłyby zachętą do przesiadki z samochodów. Tak to było tłumaczone.
Ludzie nie lubią przesiadek, zwłaszcza jak pociąg, na który się przesiadasz, jedzie raz na 3-4 godziny. Kilka minut spóźnienia i gnijesz pół dnia na dworcu. Elektryfikacja umożliwi bezpośrednie kursy z Trójmiasta, które nawet na byle czym zawsze zrobi frekwencję.