Autor Wątek: MRDP 2021  (Przeczytany 168788 razy)

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1716
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: MRDP 2021
« 11 Lip 2021, 18:44 »
Z tym spaniem po hotelach co noc to może być ekstremalnie ciężko, raz, że covid i teraz wszystko przepełnione a dwa, że trasa idzie po solidnych zadupiach gdzie nie ma nic :-)

Offline Mężczyzna Johnny_n

  • Wiadomości: 699
  • Miasto: Bestwina
  • Na forum od: 09.05.2018
Odp: MRDP 2021
« 11 Lip 2021, 20:15 »
Z tym spaniem po hotelach co noc to może być ekstremalnie ciężko, raz, że covid i teraz wszystko przepełnione a dwa, że trasa idzie po solidnych zadupiach gdzie nie ma nic :-)

To prawda, może być ciężko, ale już mam nieco inne plany. ;) Natomiast znam kilka miejsc na trasie, gdzie nie powinno być z tym problemu.
"Gdy wszyscy wiedzą, że coś jest niemożliwe, przychodzi ktoś, kto o tym nie wie i to robi" - A.Einstein

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2021
« 17 Lip 2021, 17:25 »
Cytuj
Z obowiązku testowania i wypełnienia formularza lokalizacyjnego zwolnieni są m. in.:

pracownicy transgraniczni (pendlerzy), dzieci do lat 6, osoby podróżujące do Czech z państw bezpośrednio sąsiadujących do 24h w uzasadnionym celu, osoby podróżujące tranzytem do 12h, pracownicy transportu międzynarodowego, zawodowi artyści i sportowcy.

Niezależnie od powyższego, w celu skorzystania w Czechach z infrastruktury hotelowej i restauracyjnej podróżujący z Polski również muszą posiadać: zaświadczenie o zaszczepieniu, przechorowaniu koronawirusa bądź negatywny wynik testu.

Lista wszystkich wyjątków i zasady wjazdu do Czech opublikowane zostały na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Republiki Czeskiej: Pravidla vstupu a návratu na území České republiky dle ochranného opatření Ministerstva zdravotnictví - občané ČR, rezidenti v ČR a EU+
https://www.gov.pl/web/czechy/stan-wyjatkowy-w-republice-czeskiej-zasady-podrozowania

Wygląda na to, że w naszym przypadku będzie można śmiało przejechać.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 17 Lip 2021, 17:34 »
Tylko pytanie czy warto ryzykować?
Przecież to się może zmienić w każdej chwili, nawet w trakcie trwania wyścigu. A IMO nie aż tyle wnosi ten przejazd przez Czechy, by się w to bawić. Dystans praktycznie taki sam, najgorszy śląski kawałek da się ominąć bez tego, pod Prudnikiem wersja czeska jedzie po dziurach, minusem jest kawałek wrednej krajówki Otmuchów- Paczków.

Ale w razie zmian przepisów w trakcie trwania imprezy to będzie słabo.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 14:52 »
Widzę, że pojawiła się kategoria Support, z wozem. Naprawdę to ma sens robić takie wyjątek dla zaledwie dwóch zawodników? I obawiam się, że znowu będzie ten sam numer co był z Remkiem w 2017 roku, bo jeden z tej dwójki to bardzo mocny zawodnik i siłą rzeczy będzie taka sztuczna rywalizacja, a później się okaże, że cały wyścig "wygrał" zawodnik co jechał w kategorii z dwójką ludzi. Po co wchodzić w rozwiązania mogące generować niepotrzebne napięcia? Dla ludzi jadących z wsparciem jest przecież RAP, a do MRDP to ta kategoria pasuje jak kwiatek do kożucha, a takie wprowadzanie poważnych zmian na miesiąc przed startem też trochę kiepsko wygląda.

I jak się ma sprawa odnośnie tych kwestii regulaminowych o których tu rozmawialiśmy? Bo te punkty 3 i 4 oraz ograniczenie wspólnej jazdy z osobami spoza maratonu do 10km/30min

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3725
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 15:38 »
Widzę, że pojawiła się kategoria Support, z wozem.

Zatem spokojnie mogłaby się też pojawić kategoria "pure self supported". Na pewno znaleźliby się i tacy, którzy pragnęliby zmierzyć się z tą trasą bez ogromnego wsparcia w postaci zorganizowanych noclegów (jazda na lekko, suszenie, ciepło, bezpiecznie, prysznic, catering+, ładowanie elektroniki, pralnia, itp.), a także nieformalnego wsparcia poprzez zdalne wyszukiwanie noclegów. Jedyna prawdziwa kategoria!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 15:56 »
Pablo - ile razy już to pisałeś?  ;)
Jak widzisz poza Tobą nie ma ani jednego zwolennika takiej kategorii. A nawet jak Daniel specjalnie dla Ciebie tę kategorię zrobi - to Ty i tak nie pojedziesz, bo wyścigów nie jeździsz. Więc szkoda zachodu :P

Im więcej kategorii - tym bardziej wyścig się rozmywa, najklasyczniejsze ultra mają jedną główną kategorię Solo i tam jest rywalizacja. Do tego poboczna kategoria Pary dla ludzi podchodzących inaczej i starczy. Wyścig jest formą rywalizacji, wolę zająć 20 miejsce w kategorii, gdzie owa rywalizacja istnieje niż wygrać kategorię na 3 osoby.

A kategoria Support - to już zupełnie inna impreza, zupełnie inna jazda, z głowy zawodnika jest zdjęta cała logistyka, która jest bardzo istotnym elementem długich wyścigów, tym co je mocno odróżnia od wyścigów krótkich. I nie wiem po co coś takiego robić, skoro jest wyścig właśnie pod takie osoby dedykowany. Dlatego zupełnie nie rozumiem wprowadzania takiego rozwiązania na ostatni gwizdek.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5078
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 16:50 »
kategoria "pure self supported".

A podjąłbyś się startu w takiej kategorii? Pytanie też, czy zakupy są dozwolone, czy jedzenie i picie trzeba zabrać ze sobą, ew. zdobyć w sposób inny niż sklep. No bo ciepła herbata, czy prysznic lub toaleta na orlenie to już wsparcie, czy jeszcze nie?

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3725
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 17:08 »
kategoria "pure self supported".

A podjąłbyś się startu w takiej kategorii?

Jak by cały wyścig był w takiej kategorii to bardzo by mnie to kusiło. Przy tym dystansie, byłaby to namiastka wyprawy. W moim wieku i przy mojej niewielkiej mocy, współzawodnictwo nie ma sensu. Dla samego ścigania się, a więc jazdy w sposób inny niż lubię, szkoda by mi było ograniczonych zasobów. Wolny czas na wyrwanie się z domowych obowiązków wolałbym spędzić w innym czasie, w innych miejscach i w inny sposób. Dla mnie biwak jest częścią wycieczki i jeżdżenie z noclegami pod dachem po prostu mnie nie jara.

Pytanie też, czy zakupy są dozwolone, czy jedzenie i picie trzeba zabrać ze sobą, ew. zdobyć w sposób inny niż sklep. No bo ciepła herbata, czy prysznic lub toaleta na orlenie to już wsparcie, czy jeszcze nie?

Biorąc pod uwagę realia, w stosunku do obecnej wersji, brałbym pod uwagę tylko rezygnację ze zorganizowanych noclegów. Trudno by było zapewnić ie korzystanie ze stacji benzynowych lub bazy żywieniowej. To by się realnie dało zrobić chyba tylko poprzez odpowiednie poprowadzenie trasy.

Wbrew pozorom zorganizowane noclegi mają chyba największy wpływ na wynik. Można jechać niemal zupełnie na lekko. Niezależnie od pogody. Nie trzeba się przejmować o wypoczynek i regenerację, o podsuszenie ubrań/butów, o główne posiłki (posiłek po jeździe, prowiant na trasę), można mieć uprane świeże ubrania na każdy dzień, nie trzeba pilnować roweru, można poszaleć z elektroniką - światła, wygodna nawigacja, łączność, itp. W zasadzie nie do upilnowania jest rezerwowanie odpowiednich noclegów zdalnie przez osoby współpracujące z zawodnikiem.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 18:14 »
W moim wieku i przy mojej niewielkiej mocy, współzawodnictwo nie ma sensu.

Nie wiesz dopóki nie spróbujesz. Na takim wyścigu nie liczy się tylko moc, a szereg innych parametrów. A nawet sama moc - ważne nie ile pociągniesz przez 10h, tylko ile średnio utrzymasz przez 10 dni. Im dłuższy dystans tym te różnice ze startu maleją. A sporo się nadrabia innymi cechami. Właśnie dlatego jestem zdecydowanym przeciwnikiem mieszania kategorii ze wsparciem i bez wsparcia, bo to jest zupełnie inny system jazdy, jadąc ze wsparciem na wysokim poziomie jedziesz zupełnie inny wyścig, dzięki sporo lepszemu odżywianiu, regeneracji masz właśnie większą moc i zajmujesz się tylko kręceniem, niczym innym.

A tak to będzie jedna strona z monitoringiem i mnóstwo osób nie znających tych niuansów skoncentruje się tylko na tym co prowadzi, nie wiedząc, że to zupełnie inna bajka.

Wbrew pozorom zorganizowane noclegi mają chyba największy wpływ na wynik. Można jechać niemal zupełnie na lekko. Niezależnie od pogody. Nie trzeba się przejmować o wypoczynek i regenerację, o podsuszenie ubrań/butów, o główne posiłki (posiłek po jeździe, prowiant na trasę), można mieć uprane świeże ubrania na każdy dzień, nie trzeba pilnować roweru, można poszaleć z elektroniką - światła, wygodna nawigacja, łączność, itp. W zasadzie nie do upilnowania jest rezerwowanie odpowiednich noclegów zdalnie przez osoby współpracujące z zawodnikiem.

Widać, że piszesz z teorii. Jako osoba co takie wyścigi jeździ mogę Ci powiedzieć, że to aż tak różowo nie wygląda, nie aż tak wielkie są te zyski jak Ci się wydaje. Po pierwsze masz dużo mniejszą mobilność na trasie, musisz gdzieś dojechać, czy będzie to za blisko, czy za daleko, bo na starcie tego nie oszacujesz, jeden słabszy dzień i taki plan ze startu się wali całkowicie. Mnóstwo obiektów noclegowych w Polsce nie działa 24h, co poważnie ogranicza na takim wyścigu, bo musisz dotrzeć na konkretną godzinę, do tego to tak nie działa, że przyjeżdżasz i w pas Ci się kłaniają, wielu ludzi wynajmujących noclegi nie interesuje 1 osoba na 1 noc, już wiele osób na imprezach kolarskich się odbijało w ten sposób. Też tracisz czas na meldowanie się, na wyszukiwanie owego itd. Poza tym luksus na takiej imprezie bardzo "zasysa", jak dojeżdżasz totalnie wypruty, to luksus powoduje, że przedłużasz odpoczynki i tracisz sporo więcej czasu niż śpiąc na dziko.

I dlatego czołówka światowego ultra najczęściej stosuje system mieszany - trochę tego, trochę tamtego. Bo trzymanie się na siłę jednego lub drugiego systemu mocno ogranicza, czasem lepiej jest spać na dziko, kiedy tego potrzebujemy, a nie zaginać się do 2 nocy zasypiając na rowerze byleby dociągnąć na nocleg pod dach. Świeże ubrania? A skąd je niby weźmiesz w hotelu? Upranie też jak nie ma dobrej suszarki - to wątpliwe czy to przeschnie przez kilka h, do tego też kosztuje czas i energię, jak dojeżdżasz wyrypany to tylko marzysz o praniu :P. To można przy upale się tak bawić, a koniec sierpnia w Polsce to już potrafi spaść i poniżej 10'C w górach.

Część tego co napisałeś - to mylisz właśnie system ze wsparciem, gdzie rzeczywiście możesz mieć świeże ciuchy na każdy dzień. Natomiast w systemie bez wsparcia - to nie ma tak dobrze. Na TCR miałem 2 noclegi pod dachem, na jeden dojechałem cały mokry - i guzik a nie to wyschło do rana, mimo, że będąc chorym spałem chyba z 10h. Tak więc nie znając realiów idealizujesz sprawę i mocno przesadzasz z zyskami z tego systemu.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3725
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 21:07 »
A tak to będzie jedna strona z monitoringiem i mnóstwo osób nie znających tych niuansów skoncentruje się tylko na tym co prowadzi, nie wiedząc, że to zupełnie inna bajka.

Jedziesz tylko po to, żeby Cię przypadkowi ludzie podziwiali?

Widać, że piszesz z teorii. (...) Tak więc nie znając realiów idealizujesz sprawę i mocno przesadzasz z zyskami z tego systemu.

Niczego, czego bym nie wiedział, nie napisałeś.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 22:20 »
Jedziesz tylko po to, żeby Cię przypadkowi ludzie podziwiali?

Nie, ale denerwuje mnie to, że ludzie z kategorii w której jedzie się sporo szybciej będą na jednym monitoringu, bo wiem jak to wyglądało w 2017 roku, gdy doprowadziło do chorej sytuacji, śledzenia Kosmy przez ekipę Remka. To się tylko tak mówi, że inna kategoria, więc nie ma rywalizacji, ale realia na trasie są zupełnie inne i podskórna rywalizacja zawsze będzie, niezależnie jakich to zaklęć ludzie nie użyją by twierdzić, że jej nie ma - dokładnie tak jak to było w 2017, gdy i Remek i Kosma się ewidentnie ścigali w końcówce. A tu w tej kategorii Support jest bardzo mocny zawodnik, którego celem może być nawet zejście poniżej rekordu trasy, więc jest ryzyko powtórki z 2017. Jazda z wsparciem i bez wsparcia to zupełnie inne światy, dlatego jeśli juz puszczać to razem na jednym wyścigu - to te kategorie powinny być wyraźne oddzielone, a na monitoringu powinny być osobne strony dla obu tych systemów jazdy.

I do tego jeśli poziom trudności ma być taki sam - to kategoria Support powinna mieć niższy limit, np. na RAAM to jest poziom ok. 400km/dobę, czyli w tym przypadku 8 dni. Bo wtedy to będzie porównywalne z limitem 10 dni dla kategorii bez wsparcia. Bo przy tym samym limicie to ludzie z tej kategorii mają zwyczajnie wiele łatwiej niż ludzie jadący bez wsparcia. Taka różnica pomiędzy 8 a 10 dni dobrze oddaje różnicę pomiędzy jazdą bez wsparcia, a ze wsparciem, które pozwala oszczędzić masę czasu na trasie. 300km/24h z pełnym wsparciem to nie jest jakiś wielki wyczyn, rekord na trasie dookoła świata z pełnym wsparciem wynosi 386km/dobę przy 78 dniach jazdy! Różnica pomiędzy 300km/24h, a 400km/24h dobrze oddaje zyski jakie wnosi pełne wsparcie. Dlatego wyścigi w systemie ze wsparciem mają dużo bardziej wyżyłowane limity.

Bo przy tym samym limicie dla obu tych systemów to jazda w kategorii Support to będzie po prostu MRDP Light. Dopiero przy limicie 8 dni to mamy ten sam poziom wyzwania co 10 dni dla jazdy bez wsparcia.

Niczego, czego bym nie wiedział, nie napisałeś.

Nie wiem czy tak nie wiesz, skoro piszesz o czystej zmianie ubrań każdego dnia i suszeniu rzeczy i o tym jak wielką to różnicę rzekomo robi (a w wielu miejscach noclegowych w Polsce w sierpniu to jest wyłączone ogrzewanie).

Nie demonizowałbym tu spania na dziko, jako dużo gorszej opcji. Ma swoje plusy, ma minusy. Robi to różnicę dopiero przy bardzo słabej pogodzie, jaka w sierpniu rzadko się zdarza. A jak jest ciepło to ze spaniem na dziko nie ma tak wielkich problemów, troszkę rzeczy więcej wieziesz i mniej wygodnie sypiasz, w hotelu możesz się też wykąpać. Ale kluczem do regeneracji jest sen, jak jesteś w stanie twardo spać na dziko - to nie jest to taki przełomowy przeskok. Dopiero gdy pogoda się mocniej psuje to różnice pomiędzy tymi systemami robią się większe, widać to np. na górskim odcinku na TransAm, gdzie w nocy na dużych wysokościach temperatury nawet latem spadają poniżej 0. W takiej sytuacji to nocleg w hotelu robi już wiele.
« Ostatnia zmiana: 20 Lip 2021, 22:39 Wilk »

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3725
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 22:37 »

suszeniu rzeczy i o tym jak wielką to różnicę rzekomo robi (a w wielu miejscach noclegowych w Polsce w sierpniu to jest wyłączone ogrzewanie)

Jak już spać pod dachem to na wypasie, aby rzeczywiście z tego skorzystać. W hotelach zwykle da się zamówić pranie i suszenie. Da się też zamówić ciepły posiłek oraz prowiant na wynos. Koszta rosną, ale raz na cztery lata, jak komuś bardzo zależy, to pomijalna kwestia. Na kilkudniowej trasie, po kilkanaście godzin w siodle, zaczyna to mieć kluczowe znaczenie.

Nie demonizowałbym tu spania na dziko, jako dużo gorszej opcji. Ma swoje plusy, ma minusy.

Główny minus to - aby się sensownie zregenerować - konieczność wożenia ekwipunku do spania. W przypadku lekkiej szosy to zaczyna mieć to wyraźne znaczenie. Główny plus to niezależność od infrastruktury.

Niestety nie da się zapewnić przestrzegania przez wszystkich zawodników samodzielnej organizacji noclegów i to dopiero po starcie. A to już naprawdę ma bardzo istotny wpływ na równość szans. Znalezienie (to można zrobić przed startem), zarezerwowanie i załatwienie wszystkich usług dodatkowych, wymaga sporo szczęścia i czasu. Klient z rowerem, na kilka godzin o nietypowej porze dnia/nocy, z ekstra cateringiem i pralnią, itp. ...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19871
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 22:55 »
Jak już spać pod dachem to na wypasie, aby rzeczywiście z tego skorzystać. W hotelach zwykle da się zamówić pranie i suszenie. Da się też zamówić ciepły posiłek oraz prowiant na wynos. Koszta rosną, ale raz na cztery lata, jak komuś bardzo zależy, to pomijalna kwestia. Na kilkudniowej trasie, po kilkanaście godzin w siodle, zaczyna to mieć kluczowe znaczenie.

Zejdź na ziemię, takie wypasy to są może w 4-5 gwiazdkowych hotelach. A takie na tej trasie to nie wiem czy się w ogóle znajdzie. Trasa MRDP prowadzi po dużej ilości zadupi, gdzie w ogóle nie ma hoteli, podstawowa baza noclegowa to są agroturystyki.

Główny minus to - aby się sensownie zregenerować - konieczność wożenia ekwipunku do spania. W przypadku lekkiej szosy to zaczyna mieć to wyraźne znaczenie. Główny plus to niezależność od infrastruktury.
To akurat ma niewielkie znaczenie, 2kg sprzętu da wygodne spanie, a na takiej trasie przełoży sie na 2-3h różnicy na mecie. jechałem kilka tej klasy wyścigów i jakoś nie zauważyłem by to, ze wiozę trochę więcej od innych robiło jakąś różnicę, bo to co wiozłem więcej pozwalało na inne zyski.
Niestety nie da się zapewnić przestrzegania przez wszystkich zawodników samodzielnej organizacji noclegów i to dopiero po starcie. A to już naprawdę ma bardzo istotny wpływ na równość szans. Znalezienie (to można zrobić przed startem), zarezerwowanie i załatwienie wszystkich usług dodatkowych, wymaga sporo szczęścia i czasu. Klient z rowerem, na kilka godzin o nietypowej porze dnia/nocy, z ekstra cateringiem i pralnią, itp. ...

Ale pisał Daniel, że możesz rezerwować noclegi przed startem, więc cała Twoja wypowiedź o niemożliwości sprawdzenia tego nie ma sensu. Już też nie ma co dramatyzować, ta możliwość nie aż tak wiele zmienia, może najmocniejsi są w stanie tak przejechać całość, dla przeciętnego zawodnika to żadna różnica. Większą różnicę to już robi pomoc rodziny na trasie w załatwianiu noclegu, ale to też wymóg bardziej honorowy, nie do sprawdzenia.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 22:58 »
Kategoria Support to nie Sport, w tej kategorii samochód spełnia formę ruchomego punktu logistycznego. To po prostu odpowiedź na zapotrzebowanie uczestników, bo zamiast ukrywać się z tym samochodem po krzakach uczestnik może sobie całkowicie legalnie i z czystym sumieniom jechać w odpowiedniej kategorii.  tak naprawdę ze wszystkich osób, które jechały z samochodami, to tylko Remek miał kat. Sport.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum