Autor Wątek: MRDP 2021  (Przeczytany 168681 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 23:11 »
To po prostu odpowiedź na zapotrzebowanie uczestników, bo zamiast ukrywać się z tym samochodem po krzakach uczestnik może sobie całkowicie legalnie i z czystym sumieniom jechać w odpowiedniej kategorii.

Tylko, że ma dużo łatwiej od innych zawodników. Ma nad nimi duże fory, ale limit ma ten sam. I co to za argumentacja, że to jest zrobione tylko po to, by ludzie nie oszukiwali? Jak ktoś nie potrafi bez samochodu - to sorki niech głowy nie zawraca bo nie nadaje się na taką imprezę. A nie że się wprowadza osobną, łatwiejszą kategorię dla ludzi co się boją. W końcu to najtrudniejszy wyścig w Polsce i nie powinno być taryfy ulgowej. I jeśliby w kategorii ze wsparciem był limit 8 dni - to zachowana byłaby ta sama skala trudności, bez tego to jest to tak jak napisałem MRDP "Light".

I czym się niby  Sport od Supportu różni? Cała różnica to że nie możesz w czasie jazdy jedzenia podawać. Przełomowa zmiana, staniesz na 10 sekund, weźmiesz bidony i jedzenie i tyle  :P. Nie na tym się zyskuje czas w tej kategorii - tylko na tym, że zawodnik w ogóle nie musi się bujać z kupowaniem wszystkiego samemu, z załatwianiem noclegów, tylko ma to podane pod nos; do tego jedzie zupełnie na lekko, ma możliwość codziennie świeże ciuchy założyć itd. Jak to się dobrze zorganizuje - to daje to wielkie zyski, cała logistyka jest zdjęta z barków zawodnika, on tylko kręci.

Offline Mężczyzna Wigor

  • Wiadomości: 1696
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 19.03.2015
Odp: MRDP 2021
« 20 Lip 2021, 23:16 »
Popytaj się lepiej uczestników co jechali z samochodem i ile faktycznie na tym czasu zyskali. Przy jednym kierowcy to wszystko trwa dłużej niż by się chciało. Fakt jest wygodniej, bo nie musisz szukać noclegu i jedzenia, codziennie masz świeże ubrania, ale tak czy siak zajmuje to masę czasu.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 01:04 »
To tylko zależy od tego jak to masz zorganizowane. Jak zrobisz to profesjonalnie - to nie musisz mieć ekipy jak Remek, wystarczy samochód z dwoma kierowcami, a i jeden dużo wniesie. To że w 2017 parę osób ze Sportu miało to bardzo kiepsko zorganizowane nie znaczy że nie da się tego zrobić dużo lepiej. Wszystko kwestia doświadczenia i odpowiedniego przygotowania. Jak ja bym tak miał jechać - to potrafilbym to zorganizować tak by naprawdę dużo wnioslo i wystarczylyby do tego ze 4 spotkania z samochodem na dobę. Tylko to trzeba też przygotować ludzi z samochodu, być z nimi dobrze zgranym itd.

I na tym zysk czasowy byłby już bardzo znaczący i te ramy regulaminowe co są w zupełności wystarczają by taki zysk być w stanie uzyskać.

Tym bardziej że do tej kategorii jest zapisany bardzo mocny zawodnik co w tym sezonie dojeżdża na pudlach w imprezach Roberta Janika i on na pewno nie jedzie tu tylko po to by się w limicie zmieścić. I raczej wie jak to dobrze zorganizować by samochod wiele pomógł.
« Ostatnia zmiana: 21 Lip 2021, 01:11 Wilk »

Offline Mężczyzna gkjanek

  • Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.
  • Wiadomości: 337
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.06.2017
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 02:18 »
W sprawie limitu dla kategorii z samochodem to Wilk ma 100 % racji. Do auta można szafę obrań wsadzić. 3 komplety to ma kazdy. Leje nie zastanawiasz  sie jedziesz  dalej. A do tego każdy podjazd bidon i max 2 batony. A nie z rowerem który waży min 15kg. I prosze nie pisać ze niema zysków. Bo sam robiłem testy na podjeździe 6 km i 350 m. Na leko i z całym dobytkiem na MRDP.
Lepiej zabrać głowę zamiast kasku z domu na rower.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 10:10 »
Nie trzeba aż dwóch kierowców. Auto ma bardzo dużo czasu na odpoczynek, nie musi być non stop przy kolarzu 24h, szczególnie w nocy. Spokojnie starczy czasu na solidny wypoczynek dla kierowcy. A jak to jest jakiś kamper z prysznicem w środku, to zysk czasowy jest kolosalny. Włazisz do auta, jesz, myjesz się, śpisz, wstajesz jesz jedziesz. Wszystko na lekko, wieziesz tylko dętkę, łopatki i co2 i ograniczoną ilość jedzenia. Wszystko zmieścisz w koszulce, żadnych sakw. W kamperze możesz mieć zapasowy rower, zapasowe koła, w razie awarii nic nie naprawiasz, nie pompujesz, po prostu zmieniasz rower. A jazda na lekko w górach przynosi mega zyski.

Jadąc bez wsparcia, musisz wyszukać nocleg, zadzwonić, dogadać, zjechać z trasy, znaleźć otwarty sklep, zrobić zakupy, dowieźć zakupy do noclegu, przygotować, wrócić na trasę. Na górkach masz dodatkowe kilka kg bagażu. Wszystko zajmuje czas który idzie w godziny. Jadąc z dobrze zorganizowanym wsparciem, to 24h-48h jak nic można zyskać.


Offline Mężczyzna wiki

  • Nie spać! Jechać!
  • Wiadomości: 1715
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 28.01.2016
    • ekstremalna strona rowerowa
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 10:28 »
Nie trzeba aż dwóch kierowców. Auto ma bardzo dużo czasu na odpoczynek, nie musi być non stop przy kolarzu 24h, szczególnie w nocy. Spokojnie starczy czasu na solidny wypoczynek dla kierowcy. A jak to jest jakiś kamper z prysznicem w środku, to zysk czasowy jest kolosalny. Włazisz do auta, jesz, myjesz się, śpisz, wstajesz jesz jedziesz. Wszystko na lekko, wieziesz tylko dętkę, łopatki i co2 i ograniczoną ilość jedzenia. Wszystko zmieścisz w koszulce, żadnych sakw. W kamperze możesz mieć zapasowy rower, zapasowe koła, w razie awarii nic nie naprawiasz, nie pompujesz, po prostu zmieniasz rower. A jazda na lekko w górach przynosi mega zyski.

Jadąc bez wsparcia, musisz wyszukać nocleg, zadzwonić, dogadać, zjechać z trasy, znaleźć otwarty sklep, zrobić zakupy, dowieźć zakupy do noclegu, przygotować, wrócić na trasę. Na górkach masz dodatkowe kilka kg bagażu. Wszystko zajmuje czas który idzie w godziny. Jadąc z dobrze zorganizowanym wsparciem, to 24h-48h jak nic można zyskać.

Wszystko to prawda. Problem jest w tym, że do tej pory zdarzały się osoby, które jechały z takim ukrytym wsparciem. Jeżeli nie można tego przepisu wyegzekwować to chyba lepiej usankcjonować wprowadzając nową kategorię.
rowerem na księżyc (100 %);  [wsie woj. łódzkiego - 49%]

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5076
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 10:42 »
zdarzały się osoby, które jechały z takim ukrytym wsparciem.

Ciężka sprawa.
Widziałem takie wsparcie na BBT, ale to był zawodnik kategorii team. Żeby tak perfidnie oszukiwać to jeszcze nie widziałem.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 13:45 »
Nie trzeba aż dwóch kierowców. Auto ma bardzo dużo czasu na odpoczynek, nie musi być non stop przy kolarzu 24h, szczególnie w nocy. Spokojnie starczy czasu na solidny wypoczynek dla kierowcy. A jak to jest jakiś kamper z prysznicem w środku, to zysk czasowy jest kolosalny. Włazisz do auta, jesz, myjesz się, śpisz, wstajesz jesz jedziesz. Wszystko na lekko, wieziesz tylko dętkę, łopatki i co2 i ograniczoną ilość jedzenia. Wszystko zmieścisz w koszulce, żadnych sakw. W kamperze możesz mieć zapasowy rower, zapasowe koła, w razie awarii nic nie naprawiasz, nie pompujesz, po prostu zmieniasz rower. A jazda na lekko w górach przynosi mega zyski.

Jadąc bez wsparcia, musisz wyszukać nocleg, zadzwonić, dogadać, zjechać z trasy, znaleźć otwarty sklep, zrobić zakupy, dowieźć zakupy do noclegu, przygotować, wrócić na trasę. Na górkach masz dodatkowe kilka kg bagażu. Wszystko zajmuje czas który idzie w godziny. Jadąc z dobrze zorganizowanym wsparciem, to 24h-48h jak nic można zyskać.

Oczywiście, to samo pisałem. Już przy zwykłym samochodzie zysk jest duży, natomiast przy kamperze - to już będzie to zysk bardzo duży, bo całą kwestię noclegową ogarnie z wypasem. Ale to i zwykły samochód wystarczy, kierowca może zabrać duży namiot, wygodny materac, może zabrać prysznic turystyczny, a kolarz przyjeżdża jak wszystko jest rozstawione i w ogóle czasu nie traci, podobnie i rano.

Dlatego ten sam limit dla tych kategorii jest nieporozumieniem, takie osoby mają dużo łatwiej. I to, ze w 2017 parę osób źle to zorganizowało nie znaczy, że nie da się tego zrobić sporo lepiej. To nie jest uczciwe wobec zawodników jadących bez wsparcia, bo oni mają dużo trudniej i limit dużo bardziej wyżyłowany niż jadąc ze wsparciem.

Wszystko to prawda. Problem jest w tym, że do tej pory zdarzały się osoby, które jechały z takim ukrytym wsparciem. Jeżeli nie można tego przepisu wyegzekwować to chyba lepiej usankcjonować wprowadzając nową kategorię.

Pierwsze słyszę o takim oszukiwaniu na MRDP, to miało miejsce na BBT czy Wiśle, ale to innego typu imprezy, przede wszystkim ich masowość to powoduje.
Kogo masz na myśli? Przecież na wcześniejszych edycjach MRDP była kategoria Sport, więc po co ktoś miałby w ten sposób oszukiwać?

I też zupełnie nie zgadzam się z tezą, że jak przepisu nie można wyegzekwować to lepiej go usankcjonować. Cała ta nasza zabawa opiera się na zaufaniu, mnóstwa przepisów na takich wyścigach nie da się wyegzekwować, ale to nie znaczy, że mamy w takim razie akceptować chodzenie na skróty. A czymś takim jest wsadzanie na ostatnią chwilę kategorii ze wsparciem do wyścigu samowystarczalnego - bo parę osób właśnie chce mieć łatwiej.

Offline PiKa

  • Wiadomości: 891
  • Miasto:
  • Na forum od: 18.10.2017
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 20:24 »
Zakładam, że każda kategoria jest oddzielnie kwalifikowana, nie rozumiem więc w czym problem?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 21 Lip 2021, 22:13 »
Problem w tym, że limit w kategorii ze wsparciem jest sporo łatwiej osiągnąć, więc zawodnicy z tej kategorii mają sporo łatwiej, co nie jest sprawiedliwe. A tym wyścigu celem większości ludzi jest właśnie ukończenie trasy w limicie. Takie poważne zmiany w regulaminie miesiąc przed startem nie są poważne. Dla mnie zero konsekwencji - najpierw organizator usuwa kategorię Sport, więc ludzie zainteresowani taką formułą przenoszą się na RAP, po czym tuż przed wyścigiem nagle tę kategorię przywraca, bo parę osób co się boją jechać samowystarczalnie go naciska. Myślałem, że masz jakąś jasną wizję MRDP jako imprezy samowystarczalnej i dlatego zniknął Sport, a tu nagle dla ledwie dwóch osób wszystko się zmienia. I pasuje to jak kwiatek do kożucha, na cholerę robić kategorię dla dwóch osób, po co rozmywać w ten sposób rywalizację w wyścigu?

Pomyśl Daniel co robisz, bo takie akcje to zero konsekwencji, to wyścigowi nie pomaga. Spójrz jak umiejętnie Remek promuje swój wyścig, on ma jego konsekwentną wizję i się jej cały czas trzyma, a nie co chwilę zmienia regulamin, albo udowadnia, ze wolno coś na co regulamin nie zezwala - jak to robiłeś twierdząc, ze akapit o punkcie logistycznym umożliwia załatwianie telefoniczne noclegów przez rodzinę . A takie akcje jak ta pokazują zwykłą improwizację, jak napisałem to nie jest poważne. Spójrz jak działa w tym zakresie Remek Siudziński, jak działa Paweł Puławski - tam reguły są jasne, znane od początku.
« Ostatnia zmiana: 21 Lip 2021, 22:30 Wilk »

Offline PiKa

  • Wiadomości: 891
  • Miasto:
  • Na forum od: 18.10.2017
Odp: MRDP 2021
« 22 Lip 2021, 09:35 »
Problem w tym, że limit w kategorii ze wsparciem jest sporo łatwiej osiągnąć, więc zawodnicy z tej kategorii mają sporo łatwiej, co nie jest sprawiedliwe.

Byłoby niesprawiedliwe, gdyby konkurowali lub byli porównywani do zawodników jadących bez wsparcia.

Offline Mężczyzna CFCFan

  • Wiadomości: 470
  • Miasto: Godów
  • Na forum od: 12.05.2014
Odp: MRDP 2021
« 22 Lip 2021, 09:51 »
Moim zdaniem ta kategoria ze wsparciem dla dwóch osób jest bez sensu. Ogólnie, fajnie było by zrobić jedną kategorię i gotowe. I tak liczba chętnych była by co 4 lata na poziomie 60-70 osób.

Mamy dwóch zawodników ze wsparciem. Jednego nie znam, ale z Panem Fechnerem miałem przyjemność spotkać się na PTJ. Zawodnik solidny. Na MRDP ma mu pomagać jego trener - Radek Rogóż. A więc o poziom jego ekipy jak Radek pojedzie się nie martwię. Pozostaje pytanie jak fizyczni i psychicznie zniesie to sam zawodnik. Rywali w kategorii nie ma więc pojedzie sam ze sobą.

Pomimo iż mamy podział na kategorie, zwykły obserwator tego nie rozróżnia. Jak odpali sobie tracking z Trackcourse (który wiadomo jak wygląda i jaki ma poziom - słaby), widzi na czele zawodnika i on dla niego jest najlepszy. Moim zdaniem dużo osób nie wczytuje się w zapisy o kategoriach itp.

Potem na mecie wychodzi sytuacja jak z Remkiem 4 lata temu. Jeden wpis, jeden artykuł, brak dokładnie opisanej kategorii - która i tak laikowi nic nie mówi i w środowisku robi się nieciekawie. Gdyby nie było RAP to Daniel mógłby jeszcze myśleć o tej kategorii. A tak, jak mamy RAP to niech tam sobie jadą osoby ze wsparciem. MRDP zostawmy harpaganom, których i tak na starcie będzie sporo. A i rywalizacja będzie o wiele spokojniejsza :)


Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: MRDP 2021
« 22 Lip 2021, 10:02 »
Byłoby niesprawiedliwe, gdyby konkurowali lub byli porównywani do zawodników jadących bez wsparcia.
No i są. My tam wiemy, że osobne kategorie, ludzie ze środowiska wiedzą, ale przypadkowe osoby już nie i media pięknie przekażą, która kropka dojechała pierwsza (jak wspomniane 4 lata temu). A że inne kategorie, kto by się wgłębiał.


Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1404
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Odp: MRDP 2021
« 22 Lip 2021, 11:00 »
Też uważam, że powinno się wyciągnąć wnioski z poprzedniego roku i w tej edycji nie dopuścić do takiej sytuacji, że się to rozmywa. Już pomiędzy kategoriami open/solo są różnice, a co dopiero do takiej z praktycznie nieograniczonym wsparciem. Zgadzam się z tym co napisali koledzy wyżej. Jeśli już ma być taka kategoria, to poza klasyfikacją powinien być osobny widok mapy.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19870
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MRDP 2021
« 22 Lip 2021, 11:41 »
Mamy dwóch zawodników ze wsparciem. Jednego nie znam, ale z Panem Fechnerem miałem przyjemność spotkać się na PTJ. Zawodnik solidny. Na MRDP ma mu pomagać jego trener - Radek Rogóż. A więc o poziom jego ekipy jak Radek pojedzie się nie martwię. Pozostaje pytanie jak fizyczni i psychicznie zniesie to sam zawodnik. Rywali w kategorii nie ma więc pojedzie sam ze sobą.

No i dokładnie o tym pisałem. To nie jest przypadkowy zawodnik, którego wsparcie będzie na poziomie paru osób w 2017, gdzie to była zupełna amatorka, niewiele wnosząca do sprawy. Tu mamy naprawdę mocnego zawodnika z polskiej czołówki, który będzie miał profesjonalne wsparcie, które bardzo dużo wniesie do sprawy. A im mocniejszy zawodnik - tym więcej mu owo wsparcie daje. On pojedzie zdecydowanie na wynik, a nie na dojechanie.

Pomimo iż mamy podział na kategorie, zwykły obserwator tego nie rozróżnia. Jak odpali sobie tracking z Trackcourse (który wiadomo jak wygląda i jaki ma poziom - słaby), widzi na czele zawodnika i on dla niego jest najlepszy. Moim zdaniem dużo osób nie wczytuje się w zapisy o kategoriach itp.

Potem na mecie wychodzi sytuacja jak z Remkiem 4 lata temu. Jeden wpis, jeden artykuł, brak dokładnie opisanej kategorii - która i tak laikowi nic nie mówi i w środowisku robi się nieciekawie. Gdyby nie było RAP to Daniel mógłby jeszcze myśleć o tej kategorii. A tak, jak mamy RAP to niech tam sobie jadą osoby ze wsparciem. MRDP zostawmy harpaganom, których i tak na starcie będzie sporo. A i rywalizacja będzie o wiele spokojniejsza :)
Jeśli będzie jedna strona z monitoringiem - to nie trzeba Einsteina żeby to wiedzieć, tak działają wszystkie media, że koncentrują się na tych co są z przodu. I w eter pójdzie wynik tego co pierwszy dojedzie , a nie tego co rzeczywiście najlepiej pojechał, mało kto będzie wchodził w niuanse, że ze wsparciem czy bez, co jest mocno wkurzające zważywszy na proporcje zawodników jadących bez wsparcia i ze wsparciem. Doskonale widzieliśmy w 2017 do czego prowadzi takie rozwiązanie regulaminowe, jakie zupełnie niepotrzebne kwasy to generuje - to po jakiego grzyba kolejny raz wchodzić do tej samej wody? Przecież po to chyba została zniesiona ta kategoria Sport by takich akcji nie było, a nagle tuż przed startem się wszystko zmienia o 180 stopni. I to zmienia się zaledwie dla dwóch osób!

Jaki ma sens robienie takich akrobacji regulaminowych dla zaledwie dwóch osób? I to w sytuacji, gdy jest podobny wyścig właśnie dla osób chcących jechać ze wsparciem? Szanuj Daniel swoich zawodników, a nie wkurzasz wielu z nich krótko przed startem takimi akcjami, by ledwie dwójce było wygodniej. Dla mnie to jest mocno nie fair - od wielu miesięcy wiadomo było jakie są kategorie wyścigu i takie naciski zawodników na wymuszanie istotnych zmian tuż przed imprezą to jest słabe zagranie. Wiedzieli dobrze na co się piszą - to niech się dostosują do reguł jakie wszystkich obowiązują, a nie próbują przeforsować takie rozwiązanie, by im było wygodniej.


Też uważam, że powinno się wyciągnąć wnioski z poprzedniego roku i w tej edycji nie dopuścić do takiej sytuacji, że się to rozmywa. Już pomiędzy kategoriami open/solo są różnice, a co dopiero do takiej z praktycznie nieograniczonym wsparciem. Zgadzam się z tym co napisali koledzy wyżej. Jeśli już ma być taka kategoria, to poza klasyfikacją powinien być osobny widok mapy.

Zdecydowanie najlepiej byłoby się z tego rozwiązania po prostu wycofać, bo takie akcje krótko przed startem są nie fair wobec całej reszty, który zaakceptowali to na co się piszą i się na to co było zapowiadane szykują, a nie naciskają na orga, żeby były zorganizowane np. punkty żywnościowe i noclegowe na trasie - bo się np. "będą bezpieczniej czuli".

A jak nie - to zrobić dwie osobne strony z monitoringiem, gdzie jasno widać kto z kim się ściga. A nie że zawodnik z kategorii w której można sporo szybciej jechać będzie na tej samej mapce z resztą, która jedzie na zupełnie innych zasadach i będzie zbierać cały podziw, jak to super-hiper jedzie.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum