Autor Wątek: Thomson Carbon Road - Kierownica szosowa  (Przeczytany 2321 razy)

Offline Mężczyzna ślimac

  • kiedyś młodzi gniewni -- dziś starzy wkurwieni
  • Wiadomości: 341
  • Miasto: ***** ***
  • Na forum od: 25.09.2014
Thomson Carbon Road - Kierownica szosowa
« 12 Lis 2020, 11:28 »
Pytanie do właścicieli karbonu : czy ten model jest godny uwagi ?

https://rowerplus.pl/kierownice-szosowe/342-thomson-carbon-road-kierownica-szosowa.html?s=0

Cena nie gra roli, szukam kierownicy o małym zasięgu ( mam obecnie 75 mm ) i jak najmniejszym dropie ( mam obecnie 125 mm ).
Priorytetem jest jakość i waga ( w tej kolejności ).

Czy zmiana kierownicy z 44 cm na 46 cm jest sensowna ? ( w sensie komfortu )
Czy karbonowa kierownica wytrzyma upadek ? ( nieunikniony jak sądzę )

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
W "gravelu" mam kierownicę o realnej szerokości w górnym chwycie 45. Do tej pory jeździłem na 42 cm. Moim zdaniem różnica w komforcie jest bardzo duża. 42 zdecydowanie wygodniejsze, szeroka daje gorsze podparcie.

Wagowo kompletnie bez sensu. Za 1100 zł mniej kupiłem aluminiową kierownicę, która jest cięższa o 50 gramów. Bywają chyba i lżejsze aluminiowe. Aluminium zdaje się też być bezpieczniejszą opcją. Carbon czasem pęka, a kierownica to element, który lepiej mieć w całości. Wydając takie pieniądze powinieneś być w stanie zbić wagę o więcej niż marne 50 g.

E: chyba, że możesz kupić taniej, się nie chcesz się nam przyznać gdzie
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Mariobiker

  • Gość
Czy zmiana kierownicy z 44 cm na 46 cm jest sensowna ? ( w sensie komfortu )

U mnie była zmiana z 42 na 46. Jednak na bardzo krótko (wróciło 42). Żadnej różnicy na "+" wręcz przeciwnie było za szeroko  ;)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013

Jeśli ta kiera ma być pod kolarkę, w większą szerokość bym nie szedł (chyba, żeś w barach Pudzian).

Thomson jako marka ma być git (rozpoznawałem).
Karbon w akcesoriach nie zawsze jest lżejszy (sprawę badałem na "lemondkach" alu vs węgiel).

1oo gram mniej łącznie to nic.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Popatrz na kierownicę Cinelli Dinamo. Bardzo lekka, mały drop i reach i kosztuje sporo mniej. Używam taką w swojej szosie i już zakupiłem drugą do nowobudowanego roweru.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Obadaj też Ritchey Butano i Ergomax. Są ciekawie powyginane i wygodniejsze, niż wynika to z głównych parametrów.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10705
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Z rozmiaru 44 / ALU wypatrzyłam lekką kierownicę z delikatną flarą
Eee...
W fotografii to wiem, ale co to jest flara kierownicy?
Rozgięcie? Że tak niefachowo nazwę.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Rozgięcie dołu. Przykładowo jeśli kierownicaszosowa ma 44 cm, to tyle samo ma w górnym i dolnym chwycie. Gravelowe potrafią na końcu dolnego chwytu być kilkanaście cm szersze, niż górny. Czyli kierownica 44 może mieć na dole szerokość np. 65.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam w jednym z rowerów kierownicę o szerokości 42 u góry i 44 na dole. Moim zdaniem  to optimum.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Skoro już jesteśmy przy kierownicach baranek, to jestem w trakcie analiz przerobienia crossa na gravela. Możecie polecić mi jakąś wygodną aluminiową raczej z tańszych kierownicę baranek i owijkę?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Skoro już jesteśmy przy kierownicach baranek, to jestem w trakcie analiz przerobienia crossa na gravela. Możecie polecić mi jakąś wygodną aluminiową raczej z tańszych kierownicę baranek i owijkę?
Najlepiej kupić używaną na próbę.

Ja używam tej. Jest ciężka, sztywna, ale ma fajny kształt. Pasuje mi gdy jest ustawiona wysoko, przy niższej pozycji mogłoby być gorzej.

https://www.planetx.co.uk/i/q/HBSESTE/selcof-sterrato-flared-gravel-handlebar

Dolny chwyt jest krótki co fajnie działa z bar-endami. Realna szerokość kierownicy w rozmiarze 44 to raczej 44,5 lub 45.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum