Autor Wątek: Radon ZR Team 8.0/ NX. Jaką wersję tego modelu byście wybrali ?  (Przeczytany 3804 razy)

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014
Hej!
Przemyślałem sobie pare rzeczy, wiadomo chciałoby się mieć super rower, ale nowinki kosztują.
Lepiej zrobię jak się za bardzo nie będę rozpędzał a
zaoszczędzone fundusze wydam na dobre torby bikepackingowe czy jakieś inne szpeje .
Zwróciliście uwage że zastosowano za dużą kasetę i maksymalna wielkość największej obsługiwanej zębatki w kasecie w Rd-6000 SGS to 36T.
Sprawdziłem całkowitą pojemność tylniej przerzutki. Shimano podaje 45T i zamontowany zestaw się w tym mieści, po podstawieniu do wzoru mam 43T. Może to jednak chodzi ciekawe tylko czy lekko?
Koła, na razie będą musiały wystarczyć .
Hamulce myślałem o mechanicznych Trp Spyre bo boję się zapadania klamek na dłuższych zjazdach. Jestem nastawiony na ten zakup.
Dzięki Wam za wszystkie uwagi :) .

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
W sprawie tej maksymalnej wielkości zębatki kasety.

Przerzutka posiada pojemność (to co obliczyłeś), jeżeli jest większa niż podana, łańcuch nie jest prawidłowo naprężony, czyli wypadają ci skrajne (przód, tył) przełożenia.

W przerzutce określa się też maksymalną koronke kasety, to zupełnie inny parametr. Jest to wielkość największej skrajnej koroniki, przy której wózek (kółko, górne przerzutki) zmieści się pod tą zębatką. I tutaj ciężko to przekroczyć, kółko zahacza ci o koronkę i nie wskoczy  na nią. Można to trochę podregulować śrubą, ale tak maks. 2 zęby można uzyskać.

Z przerzutką 36, to nie wiem czy nawet koronka 40T zaskoczy.
« Ostatnia zmiana: 20 Lis 2020, 12:57 sinuche »

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Można kupić przedłużenie haka.

Ale przekazy ustne i pisane użytkowników tego rozwiązania, mówią, żeby nie iść tą drogą.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zresztą te napędy 1x to też marketing. Można przyoszczędzić na całym mechanizmie przedniej przerzutki.

Nie jest to marketing tylko rozwiązanie do pewnego typu zastosowań. W typowym MTB to bardzo sensowne rozwiązanie, bez tego na pewno nie zawojowałoby tak szybko rynku. Natomiast do turystyki już takie sobie, a na pewno sporo bardziej kosztowne.

Otwory górne i dolne pod bagażnik są w każdym z tych modeli.


Otwór jest, ale umiejscowiony słabiutko, montowanie bagażnika będzie już wymagać rzeźby.
Ważne żeby napęd był sprawny, wyregulowany i w miarę czysty. Wtedy każdy będzie dobry.
Drugi rower użytkuje na Tourney-u i jakoś się nie psuje, a "stare" technologie zostaną z nami jeszcze długie lata.

Jest duży przeskok pomiędzy czymś na poziomie Tourneya a nowoczesnym napędem na poziomie Deore i więcej. Im węższy łańcuch tym płynniej napęd działa, po prostu nie masz skali odniesienia. To się odczuwa dopiero jak się dłużej poużywa lepszego napędu, a później przesiada się na starszy. Ja np. tak mam przesiadając się na rower do jazdy do pracy, który i tak ma napęd 9rz, ale w porównaniu do 11rz czuć różnicę


Offline Mężczyzna 365

  • Wiadomości: 675
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 27.02.2018
@Wilk - mam skalę odniesienia do Alivio M4000 z wcześniejszego roweru i do Deore M6000 w obecnym. Ja wiem, że to nie jest wysoka półka i pewnie XT działa lepiej ale w porównaniu do tych dwóch... no jest trochę bardziej topornie, jest mniejsza liczba przełożeń ale w codziennym użytkowaniu biegi zmieniają się tak samo. Z góry na dół i odwrotnie. :) Wygodę dla mnie robi raczej dobór przełożeń i sprzęgło w przerzutce.
Dlatego szczególnie gdy ktoś pyta o pierwszy rower albo pierwszy MTB (z czego w większości będzie użytkowany na asfalcie) to polecanie mu np. SLX uważam za co najmniej dziwne. Chociaż jak się ma kasę to i Bentley-em można jeździć 1 km na zakupy.  :o
"Nie pytaj mnie jaki mam rower tylko ile dzięki niemu zobaczyłem" :) czy jakoś tak...
Paweł.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2808
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Można kupić przedłużenie haka.

Ale przekazy ustne i pisane użytkowników tego rozwiązania, mówią, żeby nie iść tą drogą.
No można, ale to zbyt obniża przerzutkę (o kilkanaście mm). A to już jest za dużo, by przerzutka działała praiwidłowo na innyh koronkach, a i łańcuch trzeba by wydłużyć.

Już lepiej zamontować dłuższy hak, o maksimum 5 mm, ale to ciężko przypasować (różne typy, mocowania haków).

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014

Hej :) !
Dziekuję za Wasze wszelkie opinie, roweru jeszcze nie kupiłem, czekam na black week ;) .

Poszukałem informacji na temat kompatybilności przerzutki i kasety na stronce Shimano -  teoretycznie jest źle.
https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-432&acid=C-435


Wg producenta nie powinno się łączyć tych komponentów.
Z kasetą CS-HG500-10 należałoby zastosować przerzutkę 10 rz./RD-M6000-GS lub 11rz./RD-M4120-SGS,RD-M5120-SGS.
Wrzuciłem problem w google i znalazłem na innym forum podobny temat.
Za małą mam wiedzę i dużo tego, żebym to teraz swobodnie rozwinął, dla chcących przeczytać wstawiam link
https://forum.szajbajk.pl/topic/11609-28-3811-42-rd-m6000-gs-czy-sgs/ .
Jednak konkluzja jest taka, że może to działać w praktyce ..."Ja w końcu wybrałem wersję m6000 SGS, zamiast dedykowanej GS
do kasety 11-42 i działa to bardzo dobrze, jestem zadowolony ;)"...
Co o tym myśleć, czy dyskont/Radon wystawiłby rower, w którym byłby problem z nie działajacą przerzutka ?
Rozumiem, że w razie kłopotów z płynnością działania napędu zostaje mi zmiana przerzutki lub wymiana kasety na mniejszą (twardsze przełożenie w jeździe pod górę) i ewentualnie pomóc coś mogłoby też wymiana haka na dłuższy o 5 mm ?
Otwory montażowe umiejscowione słabiutko :(, bagażnik właśnie miał byc z Bentleya ;).
Pozdr.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum