Autor Wątek: Giant ToughRoad SLR 1 vs. Trek 920 - co wybrać ??  (Przeczytany 25825 razy)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Cześć!

byłbym bardzo wdzięczny gdybyście mogli mi pomóc, ewentualnie doradzić coś mądrego w kwestii wyboru nowego roweru... Ubzdurałem sobie, że chcę mieć nowy sprzęt wg. bardzo konkretnych wytycznych... a mianowicie:

- rower o wygodnej komfortowej geometrii, skrojonej pod długie dystanse i wyprawy z sakwami lub bikepackingowe. Z drugiej strony nie chce typowego trekkinga ale coś co jak nie będzie obładowane sprzętem wyprawowym będzie dawać frajdę z szybszej jazdy po asfalcie / szutrach / leśnych ścieżkach...,
- obowiązkowo rower przystosowany do montażu bagażnika (przedni bagażnik opcjonalnie), mile widziane punkty montażowe w ramie na dodatkowe bidony, ew. błotniki,
- widelec sztywny, najlepiej karbonowy,
- rama wykonana z aluminium (stali i karbonu nie chcę),
- hamulce hydrauliczne,
- napęd: najlepiej 2x10, 2x11 (1x odpada, 3x wolałbym uniknąć), przy czym ze swojego doświadczenia wiem że najlepsza dla mnie korba byłaby 44x28 (chyba nie ma takiej...) lub 42/28, ewentualnie 46x30,
- koła 29 cali z możliwością założenia opon do 2 cali,
- i najważniejsze OBOWIĄZKOWO PŁASKA KIEROWNICA !!
- budżet powiedzmy ok 7.000 maks. No i dobrze by było żeby rower dało się przymierzyć przed zakupem...

A więc analizując to co oferują producenci wg powyższych kryteriów, wyszło mi że roweru spełniającego 100% tych wymagań nie ma. A w zasadzie to zbliżonych do tego rowerów jest tyle co kot napłakał... Wychodzą mi jedynie 2 opcje:

1. Giant ToughRoad SLR 1 - w zasadzie rower całkiem niezły ale ma parę kwestii które skutecznie mnie od niego odpychają a mianowicie:
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca,
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
- dziwna korba od FSA - stopniowanie 44/32 jest dla mnie nie do zaakceptowania także na dzień dobry korba byłaby do wymiany. Pytanie jak z tylnią przerzutką i kasetą przy wymianie korby więc już robią się dodatkowe koszta...

2. No więc zostaje jeszcze opcja 2 a mianowicie Trek 920 a w zasadzie to zbudowanie własnego roweru na ramie Treka 920 (można kupić samą ramę z widelcem). Tutaj wszystko wydaje się idealne bo rama jest bardzo ładna i wydaje się solidna, przygotowana pod długie wypady z sakwami, z mnóstwem punktów montażowych i sztywnymi osiami przód/tył. Wady widzę tylko trzy:
- widelec aluminiowy (może przy 2-calowych kapciach nie będzie to zbyt sztywne, jak coś teoretycznie zawsze można ten wideł wymienić na karbon...)
- cena... i tu wydaje mi się może być ciężko... sama rama po rabatach kosztuje 3.500,00 zł. Szczegółowego budżetu jeszcze nie robiłem ale biorąc pod uwagę składanie roweru (sam nie będę tego robił bo się aż tak nie znam) to doliczając jakieś sensowne hamulce + napęd (powiedzmy na grupie Shimano SLX) + koła + cała reszta czyli kiera, mostek, pedały, linki, pnacerze, sztyca, robocizna, etc. to jakoś wątpię że uda mi się zamknąć w zakładanym budżecie...
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru... tego nie wiem...

Doradzicie coś mądrego, w którą stronę iść ?? Czy warto bawić się w Treka czy może przełknąć wady Gianta i jego wybrać?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 239
  • Miasto: Ostrów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
....może jednak 1x12? O urodzie się nie wypowiadam.

https://www.marinbikes.com/bikes/2021-dsx-2

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Z moich niewielkich (2500km) doświadczeń z SLR-1.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
To jest dla mnie jedyny większy znak zapytania. Przyjąłem że lepiej po niej nie szorować. Przyszło mi o tyle łatwiej żę ja jednak jestem sakwiarzem. Z tym że moje obiekcje byly raczej tego gatunku że jak się uszkodzi w trasie to zanim załatwię nową urlop mi się skończy
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca
O gustach się nie wypowiadam. Mnie odpowiada że po gębie mniej błotem daje.
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Jakbym nie wiedział że to problem to bym nie zgadł. Jeździ mi się bardzo fajnie, problemów które zostałyby rozwiązane przez sztywne osie nie doświadczam, do historii "już niedługo nie będzie można kupić..." podchodzę ze spokojem. Innych rzeczy też miało się nie dać kupić a ciągle się daje.
Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

Offline Mężczyzna tezsas

  • Wiadomości: 65
  • Miasto: WWL
  • Na forum od: 19.03.2018

Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.
[/quote]

Tu raczej chodziło o Treka 920.

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 84
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
W kwestii sztycy D-Fuse.
- Mam ją m. in. w szosówce, która jeździ z torbami bikepackingowymi. Nie ma z tego tytułu żadnuch problemów. Może jest trochę poprzycierana, ale to poza efektem wizualnym (i to słabo zauważalnym) na nic nie wpływa.
- Natomiast problem z wymianą rzeczywiście jest i to nie tylko w trasie. W drugim rowerze (właśnie Toughroadzie) rozwaliłem nieco jarzmo i na dostępność nowej sztycy czekam od maja :o. Według aktualnego info ma być dostępna w lutym 2021. Tzn. są dostępne wersje droższa (SuperLite) lub z offsetem 0, ale tej podstawowej nie ma. Mowa tu o sztycach karbonowych. Była też wersja D-fuse aluminiowa, ale jej już w ogóle nie ma w produkcji.
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 20:38 Gio »
           

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
....może jednak 1x12? O urodzie się nie wypowiadam.

https://www.marinbikes.com/bikes/2021-dsx-2


napęd 1x w moim przypadku zdecydowanie odpada. Mam już to przetestowane i twardo będę się trzymał 2x ewentualnie w ostateczności 3x :)
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 15:36 Harpoon_44 »

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
W kwestii stycy D-Fuse.
- Mam ją m. in. w szosówce, która jeździ z torbami bikepackingowymi. Nie ma z tego tytułu żadnuch problemów. Może jest trochę poprzycierana, ale to poza efektem wizualnym (i to słabo zauważalnym) na nic nie wpływa.
- Natomiast problem z wymianą rzeczywiście jest i to nie tylko w trasie. W drugim rowerze (właśnie Toughroadzie) rozwaliłem nieco jarzmo i na dostępność nowej sztycy czekam od maja :o. Według aktualnego info ma być dostępna w lutym 2021. Tzn. są dostępne wersje droższa (SuperLite) lub z offsetem 0, ale tej podstawowej nie ma. Mowa tu o sztycach karbonowych. Była też wersja D-fuse aluminiowa, ale jej już w ogóle nie ma w produkcji.

no właśnie szukając więcej info w necie o tym rowerze trafiłem na takie opinie że ta sztyca to towar deficytowy :) właśnie szkoda że zrezygnowali ze sztycy aluminiowej, wcześniej wiem że takowa istniała. Do tej pory jeździłem tylko na sztycach aluminiowych i to po solidnych wertepach i na całe szczęści moje 4 litery nigdy nie protestowały :)


Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

Tu raczej chodziło o Treka 920.
[/quote]

dokładnie tak. Niestety nie mam wystarczającej wiedzy na temat wpływu takiej czy innej kiery na charakterystyki roweru natomiast na jakimś zagranicznym forum ktoś już się nad taką modyfikacją Treka zastanawiał i ogólnie rzec ujmując odradzano mu to właśnie ze względu na geometrię...

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Z moich niewielkich (2500km) doświadczeń z SLR-1.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
To jest dla mnie jedyny większy znak zapytania. Przyjąłem że lepiej po niej nie szorować. Przyszło mi o tyle łatwiej żę ja jednak jestem sakwiarzem. Z tym że moje obiekcje byly raczej tego gatunku że jak się uszkodzi w trasie to zanim załatwię nową urlop mi się skończy
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca
O gustach się nie wypowiadam. Mnie odpowiada że po gębie mniej błotem daje.
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Jakbym nie wiedział że to problem to bym nie zgadł. Jeździ mi się bardzo fajnie, problemów które zostałyby rozwiązane przez sztywne osie nie doświadczam, do historii "już niedługo nie będzie można kupić..." podchodzę ze spokojem. Innych rzeczy też miało się nie dać kupić a ciągle się daje.
Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

dzięki za obszerne info. Być może rzeczywiście sztywna oś wcale nie jest mi tak bardzo potrzebna, zastanowię się jeszcze nad tym. A co do osłony to cóż... jak będzie trzeba to uznam że mi się podoba :D tym bardziej jak mówisz że jednak coś daje :)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 621
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Treka nie znam. Toughroada SLR1 mam i intensywnie używam zarówno w formie bikepackingu jak i sakwiarstwa lub na lekko. To bardzo uniwersalny rower i jestem pewien, ze się nim nie rozczarujesz. Maksymalne możesz tam włożyć opony 2.35 (takie przymierzyłem i weszły, chociaż było już ciasno) zatem myślę, ze praktycznie to tak do 2.2. Ja mam 2.0 i 2.1. Ogromną zaletą roweru jest jego niska masa mimo zdolności do wypełniania funkcji wielbłąda.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych
Tak, rzeczywiście tłumi drgania, do tego stopnia, ze jest to fizycznie odczuwalne. Montaż akcesorii bikepackingowych nie stanowi problemu. Wielokrotnie jeździłem z dużą torbą podsiodłową Blackbourna. Żadnych negatywnych konsekwencji nie było. Nie wiem jak z dostępnością nowych sztyc ale na OLX wielokrotnie aukcje tych sztycy widziałem. Co do skazania na produkt Gianta to oczywiście fakt, ale chyba nie taki diabeł straszny. Sztyca rzeczywiście działa. Wzmiankowane wcześniej uszkodzenie jażma nie jest rzeczą odosobnioną. Jażmo trzeba solidnie i z uwagą dokręcać. Inaczej dochodzić może do uszkodzenia żłobkowania w jego obrębie.
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca,
Jeżeli rewolucyjny system GiantDefender  ;D  Ci się nie podoba to możesz śmiało te plastiki odkręcić. One nie są konieczne do jeżdżenia i prowadzenia linek.
brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Brak sztywnych osi również uważam za wadę. Mam inny rower na sztywnych osiach i zauważam różnicę... w momencie demontażu i montażu koła. W jeździe nie dane mi było poczuć różnic. Pewnie to wynika ze zbyt mało ofensywnego wykorzystania roweru. Ja kupiłem sobie do wszystkich rowerów z QR takie osie zakręcane zamiast zaciskowych i jestem z nich zadowolony. Zatem ich brak w mojej ocenie nie wpływa na użytkowanie roweru, ale też uważam, ze w rowerze za pond 5k to słabo, ze producent nie dał bajeru z nowego standardu.

Kilka zdjęć z tegorocznych wędrówek Gienka

Na lekko


W bikepackingu


Małe sakwy Crosso


Duże sakwy Vaude
« Ostatnia zmiana: 18 Lis 2020, 10:09 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2815
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009

Zastanawiam się, gdzie się podziewają kable (od przerzutek i hamulców - 4 szt.) pod kierownicą, jak się zawiesi taki tobół.
Ja mam problem z podwieszeniem torby na kierownicę.

Wydłużacie kable, czy jakoś specjalnie sa prowadzone?
(pytanie do bikepackingowców)

W tej chwili mam baranka, tutaj kable idą pod owijką i na krótko wchodzą na ramę, jest prościej.
Ale będę zmieniał w drugim rowerze kierę na prostą, i myślę jak to będzie z kablami.
« Ostatnia zmiana: 18 Lis 2020, 21:36 sinuche »

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 716
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
...
Doradzicie coś mądrego, w którą stronę iść ?? Czy warto bawić się w Treka czy może przełknąć wady Gianta i jego wybrać?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!
Skoro SLR1 ma wady to może warto rozważyć Giant Roam ? Wymieniasz widelec na tańszy alu lub coś węglowego + szersze opony i w zasadzie spełnia pozostałe kryteria. Osobiście mam Roam 1 z 2017, założyłem opony 2", widelec Mosso i jest całkiem nieźle. Osłona linek jest 2-częściowa: jedna pod ramą musi być bo trzyma linki ale drugą część (te "skrzydełka") można zdemontować. Poza tym w ramie od dołu dostępny jest punkt z gwintem i wystarczy wywiercić otwór w osłonie aby móc dołożyć dodatkowy koszyk. Z czasem zawsze można wymienić coś z osprzętu i podpasować pod siebie bo w fabrycznych rowerach nie zawsze wszystko pasuje w 100%.
Pozdrawiam,
Krzysiek


Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Tak, rzeczywiście tłumi drgania, do tego stopnia, ze jest to fizycznie odczuwalne. Montaż akcesorii bikepackingowych nie stanowi problemu.

dzięki wielkie za info! w tej sztycy najbardziej właśnie obawiałem się tego że przy obciążeniu torbą bikepackingową może to nie być zbyt bezpieczne rozwiązanie. Ale jak mówisz że nic się nie dzieje to ok. (może moje obawy to kwestia tego że w moim pierwszym rowerze który używałem "regularnie" strzeliła mi pod tyłkiem sztyca i to aluminiowa!. Stąd też moje obawy :)

Jeżeli rewolucyjny system GiantDefender  ;D  Ci się nie podoba to możesz śmiało te plastiki odkręcić. One nie są konieczne do jeżdżenia i prowadzenia linek.

Im dłużej patrzę na ten rower tym mniej mi się to nie podoba :) bardziej sugerowałem się stroną praktyczną - mając obecnie linki wpuszczone w ramę - całość ogólnie bardziej estetycznie się prezentuje a i czyszczenie też jest wygodniejsze. Z serwisem też problemów w sumie nie ma. Natomiast to jest pierdoła - na pewno system Giant Defender nie zadecyduje o wyborze lub nie tego modelu :) a patrząc na Twoje fotki sprzęt prezentuje się kozacko :)

Brak sztywnych osi również uważam za wadę. Mam inny rower na sztywnych osiach i zauważam różnicę... w momencie demontażu i montażu koła. W jeździe nie dane mi było poczuć różnic. Pewnie to wynika ze zbyt mało ofensywnego wykorzystania roweru. Ja kupiłem sobie do wszystkich rowerów z QR takie osie zakręcane zamiast zaciskowych i jestem z nich zadowolony.

no właśnie to w zasadzie tak podsumowując jest chyba największą wadą tego modelu. Przy demontażu koła sztywna ośka robi robotę. A te osie zakręcane które kupiłeś to ten system od DT Swiss?? dobrze kojarzę?? I widzę u Ciebie na zdjęciach że wymieniłeś korbę. Ja teraz jeżdżę na FSA którą miałem fabrycznie założoną i jestem z niej szczerze bardzo średnio zadowolony. A w tym Giancie fabrycznie też dają FSA do tego z dość dziwnym stopniowaniem. Dla mnie optymalna byłaby korba 44/28 aczkolwiek takowa nie istnieje... A ty jakie masz tam blaty po zmianie?

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Wydłużacie kable, czy jakoś specjalnie sa prowadzone?
(pytanie do bikepackingowców)

gdzieś widziałem filmik na YT jak gość radził żeby wydłużać kable pod torbę bikepackingową na płaską kierę

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Skoro SLR1 ma wady to może warto rozważyć Giant Roam ?

Roam odpada, jeśli Giant to biorę pod uwagę tylko ToughRoada na sztywnym widelcu. Wiem że każdy rower ma wady i dealny sprzęt nie istnieje ale jak widać po opiniach kolegów to co mi wydaje się na pierwszy rzut oka wadą, wcale tą wadą być nie musi :) Co do Roama to nie wiem jak z dostępnością rocznika 2020 bo na 2021 zmienili kompletnie ramę.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum