Autor Wątek: Giant ToughRoad SLR 1 vs. Trek 920 - co wybrać ??  (Przeczytany 25780 razy)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Niby jaką ?

A no taką że nie ma najmniejszego problemu z ustawieniem koła względem zacisku hamulca tak żeby wszystko ładnie chodziło bez ocierania. Wkładam koło, zakręcam i wiem że jest ok. Jeździłem wcześniej na QR i często musiałem wkładać koło po kilka razy żeby ustawić tak jak było wcześniej.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Dla mnie optymalna byłaby korba 44/28 aczkolwiek takowa nie istnieje... A ty jakie masz tam blaty po zmianie?
Tak. Fabryczne stopniowanie mi nie odpowiadało. Założyłem obecnie Shimano SLX 38/26, które tez nie istnieje, ale wywaliłem oryginalną tarczę 28 i zastąpiłem 26. Korba chodzi bardzo dobrze. Pogorszenie kultury pracy jest na granicy zauważalności. Zmieniłem też tylny napęd i dałem kasetę 11x 42-11. Efektem jest uzyskanie rozpiętości identycznej jak w systemie 3x10 w Ogrze. Kosztem nieco długie skoki w tylnym napędzie. Ogólnie jednak układ ten spisuje się dobrze i jestem z niego zadowolony.
A te osie zakręcane które kupiłeś to ten system od DT Swiss??
tak to te osie.

Niby jaką ?

A no taką że nie ma najmniejszego problemu z ustawieniem koła względem zacisku hamulca tak żeby wszystko ładnie chodziło bez ocierania. Wkładam koło, zakręcam i wiem że jest ok. Jeździłem wcześniej na QR i często musiałem wkładać koło po kilka razy żeby ustawić tak jak było wcześniej.
Co do zasady to tak jest. Jednak ktoś kiedyś doradził aby w QR po włożeniu koła zacisnąć hamulec i osie zakręcać, zaciskać, dopiero wówczas, na stale zaciśniętym hamulcu. Teraz tak robię. Wkładam, zaciskam, trzymam i zakręcam oś. Rzeczywiście sporadycznie coś jest nie tak.

Zastanawiam się, gdzie się podziewają kable (od przerzutek i hamulców - 4 szt.) pod kierownicą, jak się zawiesi taki tobół.
Ja mam problem z podwieszeniem torby na kierownicę.
To jest mały woreczek ze Spider1 od Naturhika. Jak jedzie z przodu Sierra2 od FN (ostatnie zdjęcie) plus mata, plus podkład, plus klapki to wtedy dopiero jest kawał wora. Kable chowają się w przestrzeń między worem a ramą. Pancerze się przecież wyginają a ich długość się od tego nie zmienia. Żadnych zabiegów specjalnych nie robiłem w tym kierunku.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10705
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
no właśnie to w zasadzie tak podsumowując jest chyba największą wadą tego modelu. Przy demontażu koła sztywna ośka robi robotę.
Ale konkretnie to jaką "robotę robi"?
Bo ja dośćczęsto tego swojego Toughroada wrzucam do auta.
Żeby to zrobić muszę zdjąć przednie koło, czyli jeden taki wyjazd to 2 cykle zdejmij/załóż.
No i nie wiem co byłoby lepiej gdybym miał sztywną oś?
Oczywiście poza tym że musiałbym użyć klucza zamiast ręki (o ile to nazwiemy "lepiej")

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Sztywna oś nie musi być zamykana kluczem.

Może trochę popsuję zabawę:
Jak to tak? Rower z prostą kierownicą, a bez amortyzatora? :O
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10705
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010

No i nie wiem co byłoby lepiej gdybym miał sztywną oś?


Lepiej dla Twoich wrogów, bo szlag by Cię przy tym trafił.
A konkretnie? Bo ja ciągle w emocjach niewiedzy.
Aha, jeśli chodzi o ocieranie tarczy to... nie ociera. Może zacznie, ale na razie nie.

@worek - właśnie o to mi chodziło. Prosta i bez.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
A konkretnie? Bo ja ciągle w emocjach niewiedzy.
QR jest "jednoruchowy" sztywna wymaga trafienia w gwint i wkręcania. Czasowo zajmuje to więcej czasu.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 84
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
właśnie o to mi chodziło. Prosta i bez.

Dokładnie :). Ja jeszcze zanim w ogóle się dowiedziałem o istnieniu Toughroada i będąc zadowolonym posiadaczem wyprawowego MTB 26, to doszedłem do wniosku, że jak kiedyś będę musiał kupić nowy rower do turystyki, to kupuję 29-era i wymieniam widelec na sztywny. Więc Giant po prostu przeczytał moje (i widzę, że nie tylko moje) myśli i postanowił zaoszczędzić nam wszystkim zabawy z wymienianiem widelca.
« Ostatnia zmiana: 19 Lis 2020, 17:03 Gio »
           

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Dziękuję Wam wszystkim za informacje i opinie. Skutecznie przekonaliście mnie do ToughRoada! :) Trek też nie jest złą opcją ale składanie go będzie o wiele kosztowniejszą zabawą...

Natomiast pojawił się inny problem - obdzwoniłem sklepy w swoich okolicach + Giant Polska i okazuje się że ToughRoad będzie dostępny w okolicach kwietnia przyszłego roku... co gorsza o ile zdecyduję się już go zamówić... Problem polega na tym że jestem na granicy rozmiarów i nie wiem co brać. Mój wzrost to 178cm przy przekroku 83 cm. Zgodnie z tabelą Gianta teoretycznie powinienem pasować do "M". Porównując inne wymiary i zestawiając to z rowerem na którym jeżdżę obecnie też mi nic nie wychodzi bo część pasuje pod "M", część pod "L".

Dlatego też jeśli mógłbym prosić osoby które mają ten model o info przy jakim wzroście na jakiej ramie jeździcie - będzie mi to mega pomocne. Z góry dzięki :)

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 84
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
Ja przy 177 cm wzrostu jeżdżę M-ką.
Generalnie, jak jesteś na granicy rozmiarów, lepiej jest brać mniejszy.
           

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10705
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
178/82cm - mam M i wydaje mi się że to już max dla mnie.
L bym zdecydowanie nie chciał.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Generalnie, jak jesteś na granicy rozmiarów, lepiej jest brać mniejszy.

Dokładnie, mniejszą ramę da się powiększyć mostkiem czy sztycą, a z za dużą już się nic nie zrobi.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Warto zwrócić uwagę, że te rowery długie nie są. Mam rower w pośrednim rozmiarze i jest uśredniając 3 cm dłuższy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 27
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Ok, raz jeszcze wielkie dzięki za info i rozwianie wątpliwości! Pomierzyłem raz jeszcze dokładnie swój obecny sprzęt i długość górnej rury zdecydowanie sugeruje M a nie lubię być zbyt rozciągnięty na rowerze. W takim razie nie pozostaje nic innego jak zamawiać i uzbroić się w dużo cierpliwości :) pewnie w kwietniu jak już się doczekam, pochwalę się fotką nowego rumaka :) raz jeszcze dzięki za pomoc!

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
182cm i L
Jak chcesz to przyjedź, przejedziesz się i oceniasz. Obok Borafu ma M więc porównasz.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2851
  • Miasto: Baile Uí Mhatháin
  • Na forum od: 11.06.2011
mniejszą ramę da się powiększyć mostkiem czy sztycą, a z za dużą już się nic nie zrobi.

v

Ze zbyt małą ramą nic nie zrobisz, zbyt długą możesz natomiast skrócic mostkiem w kierunku geometrii progresywnej.
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum