Autor Wątek: jazda na oponach 700x32 - łatwy teren  (Przeczytany 8394 razy)

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
1. Spowolni. W turystyce nie odczujesz ale na maraton nie bierz 32c.

Masz na to jakiś dowód?

Na przykład tu piszą inaczej:

https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Mam na to moje subiektywne odczucie. Głębszych badań nie prowadziłem ale w świetle tego, co przytoczyłeś, nasuwa mi się jedno pytanie: dlaczego wszyscy nie jeżdżą na 2"?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Chodzi o opory powietrza.

Co do oporów toczenia, można sobie porównać opony szosowe z mtb:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Najszybsza opona z kategori mtb ma szerokość 2,35" i mimo niskiego ciśnienia (wyniki dla wyższych wartości są odpłatne) ma mniejsze opory toczenia niż wiele wąskich opon szosowych.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Karbon

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 11.02.2013
Nie lepiej było od razu - moim, subiektywnym zdaniem spowolni?

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Zgadza się, obecnie w mtb ściga się na oponach 2.3-2.4 cala i szeroką obręczą 23-26 mm + niskim ciśnieniem na tubeless - i to jest najszybszy setup w trudnym terenie .

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1710
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Witek Kania wygrał MPP'2019 na oponach 32mm. Ja jeżdżę na takich cały czas, odkąd mi rower na to pozwala. Na pewno poczucie prędkości jest mniejsze, zwłaszcza w porównaniu do opon 23mm. Objawia się to zjeżdżaniem 70kmh na lemondce ;)
Nie wiem, ile takie szerokie opony spowalniają na gładkim asfalcie i czy w ogóle. Wiem natomiast gdzie robią prawdziwą różnicę. Na MPP w tym roku pierwszej nocy mialem znaczną przewagę prędkości jak się pojawił gorszy asfalt. Nie były to odczucia, tylko wyprzedzanie grupek które na dobrej drodze jechały zbliżonym tempem i nie mogłem ich dogonić. A bezawaryjność to zgadzam się kwestia jakości i stanu a nie rozmiaru opony.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum