Chwilę rozmyślałem nad konstrukcją tych hamulców (HB100 i te JUIN) i dochodzę do wniosku, że ryzykownie byłoby liczyć na te hamulce w górach. A to z przyczyny braku zbiornika wyrównawczego, który poza uzupełnieniem ilości płynu w układzie jest jednak pewnego rodzaju zabezpieczeniem przed nadmiernym wzrostem ciśnienia rozgrzanego płynu hamulcowego. Przypuszczam, że długotrwałe hamowanie, więc rozgrzanie i wzrost ciśnienia w spowodują, że któraś uszczelka nie wytrzyma ciśnienia i temperatury i zostanie się bez hamulca.
a leave here my experience with Zoom HB-100.https://amzn.to/2AnnXuKThey a made in Singapore.I've ride them for about 6 months (one set of pads from new to 1mm thickness).Road and city, gravel.They was fine.But after a 1km and average -15% descend, harsh off-road downhill track, where I needed to be on brakes all the time (on both of them), as speed up more than 12-15mph was craziness, one caliper totally fade.I sow some oil leaks from the main piston.Same issue had a friend of mine with this calipers.So they are good for average use, even worked well on aggressive trails. Short brake or long easy brake.But guess they are prone to failure due to some heating issues.Probably my worn pads (transfer better heating to the oil), and long hard braking heated the oil, which expanded and found the weakest point to leak outside.That's why I like the idea with the HY/RD reservoir
Ano właśnie. Ale skoro to napisał to przeżył
Wychodziłoby na to, że wszystkie poza Tektro są godne zaufania w umiarkowanym stopniu, bo konstytucyjnie wszystkie są podobne.
Moim zdaniem, albo hydrauliki pełne, albo mechaniki pełne. Shimanowskie hydrauliki są proste w obsłudze i dość tanie. Avidy BB7 też nie są takie złe, a w szosie będą niemalże wieczne.
Poza BB7 są jeszcze TRP Spyre, które mają ruchome oba klocki i zdaje się hamują lepiej/mocniej.
Poza BB7 są jeszcze TRP Spyre, które mają ruchome oba klocki i zdaje się hamują lepiej/mocniej. Na AliExpress można kupić klony za około $24.
A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem. Z BB7 nie miałem do czynienia, natomiast BB5 miałem okazję obsługiwać w rowerze Kota i to też była porażka, upierdliwe na maksa. Hybryda ma sens tylko wtedy gdy chcemy mieć namiastkę hydrauliki nie zmieniając manetek, ale jak pisałem przy obecnych cenach coraz bardziej traci to rację bytu.
"Zabytkowa" Tiagra 2x10 kosztuje 1400 zł
(??) - trudno dokładnie policzyć (przekładki części z innych rowerów, sprzedaż zdemontowanych), ale złożenie Rometa kosztowało mnie około 2000 zł.
Klamkomanetki pod 12 rzędów (poza Chińskimi wynalazkami pod linkę) w ogóle nie istnieją.
Ale co to za porównanie? Rower za 2tys to zawsze będzie byle jaki, bo to jest po prostu suma za niska na porządniejszy sprzęt. I trzeba się liczyć, że to będzie działać słabo i będzie mieć niejeden minus.
Istnieją nawet hydrauliczne manetki na 13 rzędów, ale to jest bardzo wysoki poziom cenowy :-)
A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem.