Autor Wątek: Dzień dobry, część i czołem  (Przeczytany 8489 razy)

fosfoor

  • Gość
Dzień dobry, część i czołem
« 29 Kwi 2007, 15:55 »
Witam wszystkich,
to mój pierwszy wpis na forum. Połknąłem ostatnio na powaznie bakcyla rowerowych wycieczek. Narazie są to tylko wycieczki moim starym niewyszukanym rowerkiem. Ale, że wycieczki staja się coraz dłuższe i dalsze, postanowiłem zrobić sobie w czerwcu pierwszą okołotygodniowa wyprawę i dotrzec na nasze wybrzeże. W związku z tym mam do Was mnóóstwo pytań i liczę na Wasza pomoc.

Przede wszystkim muszę kupić sobie dobry rower. I tu zaczynają się moje pierwsze watpliwości. Otóż jaki rower kupić?

1) crossowy i dobrać wyposażenie (bagażnik, oświetleni, nóżka), czy trekkingowy skompletowany i juz nie przejmować się resztą.

2) jakiej marki rower kupic w cenie gdzies tak do 1600 zł? mam kilka typów, ale nie mogę się zdecydować. Czy authora classica czy coś z Kellysa, może Giant? Są tez dobrze wyglądające unibiki.

Przydałby się też jakis namiar na dobry, sprawdzony sklep rowerowy w Wawie.

Pozdrawiam serdecznie

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 29 Kwi 2007, 21:41 »
chyba lepiej juz caly przygotowany rower
chociaz kupujac rower bez dodatkow wiele rzeczy kupic nie musisz, a bedziesz miec wszystko dokladnie tak jak chcesz

ciekawa propozycja cenowa sa rowery naszej polskiej firmy Kross

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 21:16 »
pamietaj ze rower to tylko czesc wydatkow. kask ubrania i inny ekwipunek kosztuja czasem drugie tyle. IMHO author classic to dobra propozycja sprawdzana przez paru znajomych. blotniki bagaznik i lapke spokojnie kupisz za 300zl a wybierzesz dokladnie to co Ci pasuje.

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 21:28 »
Pamiętaj,że rower trekingowy od crossowego różni się nie tylko obecnością błotników, ale także geomterią. Rower crossowy z reguły ma dłuższą rurę górną niż rower trekingowy.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 22:43 »
Cytat: "arkadoo"
Pamiętaj,że rower trekingowy od crossowego różni się nie tylko obecnością błotników, ale także geomterią. Rower crossowy z reguły ma dłuższą rurę górną niż rower trekingowy.

Z powodu, iż nie byłem jeszcze na wielotygodniowych wyprawach to zapytam :D
Jak to jest dokładnie z pozycją jazdy rowerzysty na obu typach rowerów? Chodzi mi głownie o plecy. Bo coś słyszałem, że rowery trekingowe są tak zbudowane, by sylwetka (chyba) była w miare wyprostowana, co ma zmniejszyć ewentualny ból pleców po bardzo długiej jeździe. Natomiast nie wiem jak jest z typowymi rowerami crossowymi. Czy na nich też da się jeździć na dłuższe wyprawy?

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 22:52 »
rower crossowy to takie mtb na duzych kolach
treking ma bardziej turystyczna geometrie

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 23:18 »
Rower trekingowy z całą pewnością ma bardziej turystyczną budowę bo po to jest stworzony ów rower trekingowy :P Chciałem raczej wiedzieć, czy da się wytrzymać jadąc takim crossem codziennie przez wiele godzin :P

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 23:27 »
da

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 23:36 »
Noo.... to dobrze :D Bo wolałbym raczej zakupić typowego crossa niż trekingówke...

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 23:48 »
Pewnie, że się da. Ja wytrzymywałem przez 3 lata jeżdząc z sakwami na rowerze górskim. Zawsze można zastosować regulowany mostek i jak się jedzie na wyprawę podnosić kierownicę wyżej.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 4 Maj 2007, 23:50 »
Też myślałem właśnie o ewentualnym podniesieniu kierownicy w crossie :D

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2767
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Dzień dobry, część i czołem
« 5 Maj 2007, 08:07 »
Istotna też jest kierownica. Nie wiem jakie są w krossie, ale w trekingu są dosyć mocno gięte, często zintegrowane z rogami. Taka zwykła prosta kierownica od górala to raczej odpada.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 5 Maj 2007, 11:45 »
hmm... z tego co widze na fotkach to w crossach raczej jest typowo górska kierownica. Może trzeba będzie ją wymienić po zakupie.

Offline tobiasz

  • Wiadomości: 141
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 13.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 5 Maj 2007, 11:54 »
e tam, odrazu wymieniac...
najpierw to trzeba pojezdzic i wtedy stwierdzic co Ci nie odpowiada...

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Dzień dobry, część i czołem
« 5 Maj 2007, 12:56 »
Dlatego też napisałem "Może trzeba będzie" :D :D :D

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum