I myślę, że z czasem pójdę w tę stronę. Może nie zrobię z tego właśnie 26x39, ale już 26x46 może okazać się ustawieniem w sam raz.Szy.
1. Witaj po jasnej stronie mocy czyli użytkowników napędu pasek + piasta wielobiegowa.
3. To zdjęcie z zanurzonym rowerem fajne, ale jeśli woda w takiej ilości zaleje ci piastę to ją zniszczysz i to nieodwracalnie.
4. Tego typu napęd jest praktycznie bezobsługowy, ale trzeba się nauczyć odpuszczania , zmniejszania siły pedałowania przy zmianie biegów
5. Te straty o których ciągle ktoś się rozpisuje w codziennym użytkowaniu nie mają żadnego znaczenia, no chyba że chcesz się ścigać.
7. Życzę długiej i przyjemnej jazdy .
Na razie Koledzy sympatyczni to zrobiliście takie przebiegi, że łańcuch za 3 dychy byłby jak nowy. Cierpliwości
A co z uwagą Globalbusa, że tam są ograniczenia do 2/1?
/.../ Wygląda więc na to, że albo lekko w górę, albo szybko z góry i trzeba znaleźć złoty środek zarówno w Alfine, jak i w Rohloffie. A szkoda, bo przy cenie tego drugiego chciałoby się mieć wszystko
a takich w turystyce nie spotyka się wiele
Wątpię, by odrobina powietrza w sakwach uniosłaby tył roweru z dorosłym człowiekiem?
Cytat: szy w 6 Sie 2021, 10:48I myślę, że z czasem pójdę w tę stronę. Może nie zrobię z tego właśnie 26x39, ale już 26x46 może okazać się ustawieniem w sam raz.Szy.A co z uwagą Globalbusa, że tam są ograniczenia do 2/1?
Ja pamiętam nawet głupie, nizinne, EuroVelo 9 Wiednia. Nasrane mini ścianek. Szlaki rowerowe potrafią mieć znacznie mniej przyjemne nachylenia od dróg, bo robi się je po kosztach, bez niwelacji terenu.
Niby tak, ale... bez przesady z mocnymi słowami. Nie radziłem sobie jedynie na nachyleniach >10%, a takich w turystyce nie spotyka się wiele. Więc jeśli wysokie, strome podjazdy, jak w kolejnym cytacie Sedymena, nie są celem wyprawy, to moim zdaniem to napęd nadal wart zainteresowania.
A co do rozkładu masy to pewnie ma znaczenie na pustyni rowerze, na załadowanym np 12-15 kg w sakwach to co ci zmienia 1 kg więcej na piaście?No chyba że się ścigasz, ale wyścigi z sakwami to kiepski pomysł
Mało tego, ze względu na swoją konstrukcję jest to najlepsze zestawienie do roweru wyprawowego (nie mylić z wyścigowym) że względu na swoją niezawodność i praktyczny brak możliwości uszkodzenia napędu przez czynniki zewnętrzne typu kamień, skała, wystający pień itp. wystające przedmioty uszkadzające przerzutkę.
pinion, bez niektórych wad