Autor Wątek: Alfine 11 a klasyczne napędy  (Przeczytany 48773 razy)

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3422
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 10:31 »
Tak czytam czytam i trochę to niepokojące, szczególnie że 1000 km to tyle, co nic, niektórzy tak często łańcucha nie smarują.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 10:39 »
A ta kąpiel w rzece nie wymyłaby całego oleju z piasty?

No way, bo po pierwsze - jak pisze MCsubi - zostałby ślad po wodzie, co?

Po drugie - jeśli woda miałaby dostać się do środka, to piasta musiałaby być nieszczelna, więc i olej musiałby się wydostawać na zewnątrz, a tak się nie działo.

Po trzecie - tylko Ola zaliczyła takie atrakcje :)

Po czwarte - gdyby kilkudziesięciosekundowe zanurzenie powodowało takie straty, to i pewnie ulewne deszcze powodowałyby podobne straty, więc piasta ta byłaby jakimś badziewnym wynalazkiem. Tymczasem przecież jest normalnym, pełnowartościowym produktem obecnym na rynku chyba prawie 10 lat.

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 10:43 »
Tak czytam czytam i trochę to niepokojące, szczególnie że 1000 km to tyle, co nic, niektórzy tak często łańcucha nie smarują.

Mnie jako użytkownika to w ogóle nie niepokoi :), piszę o tym wyłącznie jako o ciekawostce, czymś nowym w jeździe rowerem.

Shimano wyraźnie wspomina o pierwszym przeglądzie po 1000 kilometrów, więc musi mieć ku temu powód. I na razie skłaniam się właśnie ku wytłumaczeniu, że w pierwszym okresie użytkowania piasty następuje duże zużywanie się metalowych części, które następnie powodują nadmierne zużycie oleju i stąd potrzebna jest szybsza wymiana.

O kolejnych Shimano mówi tak:

"To maintain product performance, oil should be changed after the first 1,000 km from start of use of the product, and once every 2 years thereafter (after every 5,000 km if bicycle is ridden frequently)."

(z manuala Alfine 11)

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 11:01 »
To Ci się tylko tak wydaje. Niejednemu użytkownikowi Rohloffa np. pękał kołnierz piasty, co w praktyce może udupić na trasie.

Najważniejsze w tym tekście jest słowo pękał, które jest w czasie przeszłym, bo rzeczywiście tak było, do momentu kiedy Rohloff poprawił kołnierze piasty. No ale jeśli pęknie to masz rację jest d...a .
No ale przecież na losowy wypadek nic nie poradzimy, tyle że przy piaście wielobiegowej jest to znacznie mniej prawdopodobne niż przy klasycznym układzie napędowym.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:08 »
Czyli jednak twierdzisz, że te nasze piasty zgubiły olej po drodze? Niemożliwe, naprawdę.
A co wg Ciebie stało się z brakującym olejem?
Bo to że się zanieczyścił w żaden sposób nie wyjaśnia jego zniknięcia. Zdematerializował się?
Zakładając że Einstein miał rację z tym E=mc2 to musiałoby wstrząsnąć całą planetą  ;)

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:14 »
Następnym razem poproszę serwis o fotę :), będzie łatwiej dyskutować :)

Nie napisałem nigdzie, że zniknął :) - pisałem, że w piastach było prawie sucho. Podejrzewam, że:

1. Shimano leje go nieco mniej w fabryczne piasty, ponieważ już po 1000 km zaplanowane jest zalanie piasty nowym olejem,

2. olej zmienił konsystencję - zagęścił się przez zmieszanie z opiłkami metalu, które następnie, przez nadmiarowe kilkaset kilometrów były mielone podczas pracy piasty.

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Online Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:17 »
No ale przecież na losowy wypadek nic nie poradzimy, tyle że przy piaście wielobiegowej jest to znacznie mniej prawdopodobne niż przy klasycznym układzie napędowym.

Dlaczego znacznie mniej prawdopodobne? Właśnie na odwrót, w klasycznych piastach pękanie kołnierzy to niesłychanie rzadki przypadek. A Rohloffy mają większą średnicę kołnierza co najwyraźniej obniża jego wytrzymałość. Do tego nie ma możliwości stosowania prostych szprych, a szprychy najczęściej pękają na zgięciu przy piaście.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:26 »
Właśnie, przy okazji, kiedyś był wątek o usprawnieniach forum. Czy można by usprawnić ignorowanie uzytkowników, by było skuteczniejsze?



Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Online Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:31 »
Właśnie, przy okazji, kiedyś był wątek o usprawnieniach forum. Czy można by usprawnić ignorowanie uzytkowników, by było skuteczniejsze?

To jest wątek o piastach, a nie o kolejnych osobistych wycieczkach pana Blogera robiącego kryptoreklamę produktów, które dostał za darmo.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:36 »
Szy, Wilk, nie rozkręcajcie się, uprzejmie proszę.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:40 »
Szy, Wilk, nie rozkręcajcie się, uprzejmie proszę.

Przyznam, że taka uwaga mnie dotyka :)

Nie wiem co Wilk pisze i nie chcę wiedzieć. Właśnie po to, by nie czytać takich (bywało, że słusznych) uwag jak Twoja wyżej :)

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Online Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 12:46 »
Szy, Wilk, nie rozkręcajcie się, uprzejmie proszę.

To niech ten wesoły koleżka nie zaczyna osobistych wycieczek. Bo kolejny raz zaczyna w moją stronę osobisty skręt, a chwilę później będzie z siebie robić ofiarę. Nie ja tu zaczynam robić osobiste wycieczki, ale nie pozwolę sobie na to, żeby ten pan co za pieniądze robi nam "niezależne testy" mnie zaczepiał i każda taka zaczepka spotka się z odpowiedzią.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 13:16 »
Nie chcę się bawić w "proszę Pani on zaczął".
I skończmy już to w tym miejscu.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1286
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 13:38 »
Mój drogi i wielce szanowny Wilku pisząc o usterkach o losowych wypadkach nie miałem na myśli tylko pękania kołnierzy tylko awarie ogólnie np. urwanie haka przerzutki czy połamanie przerzutki itp. a te są bardziej prawdopodobne przy klasycznym napędzie.

Online Wilk

  • Wiadomości: 19866
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Alfine 11 a klasyczne napędy
« 13 Sie 2021, 14:00 »
Mój drogi i wielce szanowny Wilku pisząc o usterkach o losowych wypadkach nie miałem na myśli tylko pękania kołnierzy tylko awarie ogólnie np. urwanie haka przerzutki czy połamanie przerzutki itp. a te są bardziej prawdopodobne przy klasycznym napędzie.

Tylko to są awarie raczej typowe dla jazdy mocno terenowej, na klasycznych wyprawach rzadko się zdarzają. Tyle lat jeżdżę i jak pamiętam to chyba ani razu mi hak nie nawalił. podobnie jak przerzutka. Wystarczy zapasowy hak i po problemie, przerzutkę tez kupisz. A jak nawali piasta to już game over.

Trochę szukasz problemów, tam gdzie ich nie ma. Klasyczny napęd rzadko nawala na wyprawach, a jeśli się to trafia trafia to często z winy użytkownika, bo wziął za bardzo zużyte elementy. Przy sensownym przygotowaniu klasyczny napęd ma wysoki poziom niezawodności i dlatego rzeźbienie z piastą czy paskami to raczej nie tyle w kategoriach czysto użytkowych można traktować, co estetycznych.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum