... Swoją drogą - są może dostępne sztywne widelce, które wysokością od osi do początku rury sterowej odpowiadają wysokością przeciętnego amortyzatora na 28"?
Tak są np. takie:
aluminiowy ,
carbonowy .
Ja planując składanie roweru na ramie o geometrii pod amortyzator planowałem założenie albo takiego, podwyższonego sztywniaka, albo kupno sztywnego widelca z dłuższą rurą sterową i podłożenie pod dolnymi łożyskami sterów, podkładek, żeby podnieść główkę ramy. Niestety pomysłu póki co nie zrealizowałem, więc nie wiem jak sprawuje się to w praktyce.
Juliusz myślę, że jak już wymieniasz tyle części, to wymiana, za dużej ramy, będzie dobrym pomysłem. Nawet na tańszą używaną (najlepiej wcześniej sprawdzoną). W przeciwieństwie do niektórych jestem zdania, że rama jest taką samą częścią roweru jak każda inna i nie wiele bardziej kłopotliwą w wymianie. Dochodzi, zazwyczaj, konieczność dokupienia nowych pancerzy. Problem finansowy, pojawia się oczywiście wtedy gdy nowa rama ma inne standardy średnicy rurek (podsiodłowej, główki, mufy, czy czego tam jeszcze
).