Autor Wątek: Hultaj - czyli szosowa włóczęga - single speed  (Przeczytany 7830 razy)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Witajcie. W zeszłym roku mnie mocno naszło na zbudowanie road+ . Rower ma służyć jako treningówka do jazdy po szosie (jako przeciwwaga dla mtb - gdzie spędzam najwięcej czasu)  , pierwotnie miał być single-speed gravel - ale wyszło inaczej  :D

Inspiracją były projekty dla rowerów z ostrym i torowych, to co mi się podobało to przede wszystkim surowe alu i rurki ramy o profilu trójkątów . Dość szybko znalazłem ekipę która właśnie robi takie rowery - mała manufaktura i serwis z Wrocka "Hultaj bikes". Geometrie roweru trochę wyłagodziłem w kierunku endurance (wysoka i potężna główka ramy - dłuższy niż w projekcie 1.0 tylny widelec, krótsza za to rura pionowa)

I oto po kilku miesiącach jest, można powiedzieć dokładnie taki jakiego chciałem
Jest niesamowicie szybki , sztywny i jak na tak masywną ramę - stosunkowo lekki (8.8 kg) .

Specyfikacja:
- Rama alu Hultaj , kolor - raw silver trójkąty skierowane do środka + szlifowane spoiny
- Widelec karbonowy Aprebic
- mostek Deda Zero (aero)
- kierownica Ritchey WCS Evo Curve carbon (40 cm)
- owijka Deda Elementi PRESA
- sztyca Deda superzero RS carbon
- siodło Selle Italia Flite 1990
- hamulce szosowe Sram Rival 22
- klamki hamulcowe Sram Rival 1
- koła Miche Xpress (piasta Flip-flop)
- wolnobieg 1 - SHIMANO SF-1200 Single Speed Freewheel 18Tx1/8
- wolnobieg 2 - STURMEY ARCHER SFS30 20T 1/8 BSA
- łańcuch KMC Z1eHX
- korba Sturmey Archer FCT88BD 48/170mm
- opona przód: Pirelli P Zero Velo 700X25C
- opona tył:  Continental Grand Prix 4-Season 700x28C
- padały: Shimano PD-M8100 (XT)
- oświetlenie: Knog blinder dot mini / square
- torba Speedsleev Ranger S
- koszyk na bidon: LEZYNE CNC CAGE AL























« Ostatnia zmiana: 30 Cze 2021, 11:02 remik »

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10704
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Niech daje radość!

A tak BTW co to znaczy "trójkąty skierowane do środka"?

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Ładny rower, gładkie spawy.
Ja bym jeszcze wywalił łańcuch i założył pasek, ale to takie moje zboczenie.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
A tak BTW co to znaczy "trójkąty skierowane do środka"?

Tak to nazywają - a w skrócie , bardziej ostry kąt trójkąta jest skierowany do środka ramy.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Elegancko to wyszło! Brawo!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2438
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Fajny!

Niesamowite jest to, że ten model siodła od dziesięcioleci pasuje do każdego roweru.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Dlaczego nie piszesz o kosztach tego projektu ?

Czy to jest obligatoryjne w tym dziale ?  :P

Ale skoro pytasz - to już odpowiadam - nie mam z tym najmniejszego problemu .

Na początku zakładałem kupno lekkiego gravela który po wsadzeniu szosowych kół byłby mocny na szosie i założyłem na to budżet 12-14k. Od czasu kiedy zmieniła się koncepcja na single-speeda postanowiłem że projekt będzie budżetowy, ale nie na tyle - aby osprzęt był z niższej póki, a raczej średnio-wyższej a całościowa kwota nie przekroczyła połowy zakładanej na początku (czyli max 7k)
Stąd warunek aby goły singiel bez siodełka , pedałów i opon zamknął się w kwocie 5k - i tak się stało. Po zmianie hamulców z Apex na Rival wyszło dokładnie 5200. Siodełko miałem wcześniej, doszła jednak genialna i bardzo droga kierownica Ritcheya, topowe opony , wymiana sztycy siodła na wyższy model bez offsetu (po bike-fittingu) - i zrobiło się zakładane 7k + kilka groszy  ;)

Rower niesamowicie cieszy i póki co nie żałuje żadnej złotówki  :)
 

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1284
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
No właśnie, super kierownica, chyba kupię i też wsadzę do mojego... Rowera (•‿•)

Offline Mężczyzna byczys

  • Wiadomości: 1403
  • Miasto: Tychy
  • Na forum od: 30.09.2013
    • Moje relacje z ultramaratonów rowerowych
Ładny jest  :) ale spodziewałem się niższej wagi

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Bardzo ładnie wykonana rama, ale kosztów całego projektu nie jestem w stanie pojąć :icon_surprised:  :icon_surprised:  :icon_surprised:
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
To jest pełen "custom" i na ramie możesz sobie nawet wygrawerować 10 przykazań  ;)
Uzupełniam dokumentacje o geo po moich poprawkach.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8786
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Napis "Hultaj" na myśl przywodzi inny - "Junak".

Czemu trójkątne rury? - już któryś raz patrzę, w relację wejść dążę, pytanie to we łbie mi szczurem kołacze.

Funu po kasku czubek! :)

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 661
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Bardzo mi się podoba, gratulacje i dużo radości z jazdy.

Mamy w domu rower z podobnym zestawem napędowym ale z płaską kierownicą. Niestety słabym elementem napędu jest niska kultura pracy wolnobiegu wynikająca z bardzo kiepskiego uszczelnienia. Nie testowałem wolnobiegu shimano, mam nadzieję, że ten będzie lepszy. Kolejna rzecz to czasem upierdliwe jest ustawianie tylnego koła w poziomych hakach, w końcu dałem napinacze na oś, które to ułatwiły.
Tak mnie wkurzały te chrzęszczące po każdym deszczu wolnobiegi, że gdy składałem singla dla siebie wolałem klasyczną ramę ze zwykłą piastą, na którą po prostu założyłem jedną zębatkę (oczywiście trzeba było zastosować napinacz łańcucha).

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1829
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
....
Stąd warunek aby goły singiel bez siodełka , pedałów i opon zamknął się w kwocie 5k - i tak się stało. Po zmianie hamulców z Apex na Rival wyszło dokładnie 5200. Siodełko miałem wcześniej, doszła jednak genialna i bardzo droga kierownica Ritcheya, topowe opony , wymiana sztycy siodła na wyższy model bez offsetu (po bike-fittingu) - i zrobiło się zakładane 7k + kilka groszy  ;)

Rower niesamowicie cieszy i póki co nie żałuje żadnej złotówki  :)
Fajny projekt, nabrałem ochoty na customową ramę z aluminium 8) Jeśli to nie tajemnica handlowa jaki był koszt wytworzenia samej ramy + widelec?
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1275
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska

Tak mnie wkurzały te chrzęszczące po każdym deszczu wolnobiegi, że gdy składałem singla dla siebie wolałem klasyczną ramę ze zwykłą piastą, na którą po prostu założyłem jedną zębatkę (oczywiście trzeba było zastosować napinacz łańcucha).

Tak, u mnie tego problemu nie powinno być - jest cisza nawet na wolnobiegu SA.
90 % mojej jazdy to mtb, i hultaja zamierzam męczyć tylko w bezdeszczową pogodę.
Po ostatnich doświadczeniach nawet unikam wiatru większego niż 5 m/s  ;) bo strasznie ciężko mi utrzymać wtedy odpowiednią kadencje - a preferuję dosyć wysoką powyżej 97 bpm  ;)

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum