Knog Plug
Cena/jakośc chyba nie do przebicia. Tym bardziej, że fajnie złożony: pełna(?) 105-ka, koła Fulcrum Racing 6. Spoko.....
Przyjrzałem się rowerowi z tematu i jest jeszcze jeden krok w tył. Poprzednie dwie edycje TYCH rowerów (dla przypomnienia propozycja Decathlonu na dany sezon aluminiowego roweru na 105 o sportowych ambicjach) miały hamulce direct mount ( nie trzpień, ale wnęka w widelcu), czyli droższe, mocniejsze, łatwiejsze do regulacji, zawsze symetryczne. Obecnie są przykręcane chyba klasycznie.Czego się spodziewałem?Nie zakładam, że te rowery będą tanieć. Będą raczej drożeć. No, ale drożeć i w pewnym sensie cofać się/stosować tańsze patenty (choć jak pisałem, dla wielu praktyczniejsze)? Tu jest pewne rozczarowanie Tańsze hamulce, tańszy suport, prostsze prowadzenie linek, rama jednak mniej finezyjna. Kół i ogumienia porównywać nie będę - nie wiadomo jakim znawcą nie jestem. Założyłem, że mniej więcej ta sama klasa, ale biorąc pod uwagę ogólną tendencję, być może i tu coś urwali. Trzeba by popatrzeć na ceny samych części.
Cytat: poziom w 10 Maj 2021, 08:24Cena/jakośc chyba nie do przebicia. Tym bardziej, że fajnie złożony: pełna(?) 105-ka, koła Fulcrum Racing 6. Spoko.....Jeżeli rozmawiamy o rowerze, którego cena katologowa to 5tys. to gdyby miał sztywne osie i wewnętrzne prowadzenie linek to bym się zgodził. W tym.jednak przypadku (pomimo, że jest to bardzo fajny rower i mam nadzieję będzie służył dziennie właścicielowi) uważam, że nasz rodzimy Kross Vento 4.0 wypada zdecydowanie bardziej atrakcyjnie (i sztywne osie i wewnętrzne prowadzenie linek i hamulce tarczowe - a droższa o 1,5tys wersja Vento 5.0 na pelnej hydraulicznej 105 i kołach Vision IMO jest jedną z najlepszych propozycji na rynku). Van Rysel ma za to jedną niezaprzeczalną zaletę w tym sezonie - jest dostępny.
Brak sztywnych osi oraz Direct-mount może to istotna wada dla bardziej wprawionych rowerzystów, ja nawet nie wiem jakie są zalety tych rozwiązań. Wiem też ten rower był o kilka stówek tańszy, ale przy obecnej sytuacji rowerowej to szczęśliwy jestem że udało mi się go dostać. Dostałem jeszcze raty na niego, 20rat po 240zł to już mnie całkowicie przekonało.
Marzył Mi się Canyon al 6.0 lub 7.0 ale nie ma szans żeby go dostać a nie chciałem tracić sezonu na oczekiwania. I dobrze się stało bo ten Van Rysel robi 100razy lepsze wrażenie na żywo.