Pozwolę sobie dodać swoje marne 3 grosiki.
KIA Cee'd: (2016)
- 3 rowery poziome w środku bez rozbierania ich ale bez pasażerów
- 3 rowery pionowe ze zdjętymi kołami, ustawione w poprzek z tyłu w bagażniku
- 2 rowery (obojętne jakie) leżące z tyłu + 1 pasażer z przodu
- 2 rowery ze zdjętymi kołami i 2 pasażerów
Skoda SuperB 3:
- 2 rowery poziome w środku bez żadnego kombinowania + miejsce na dyskotekę
Oczywiście rowery leżąco, sufit za nisko na ich postawienie, rowery w całości
Najlepsze rowiązanie?
Bagażnik na hak na X rowerów, wówczas nie ma kombinowania jak włożyć bagaże obok/na rowery i czy się zmieszczą i czy zmieści się pasażer z przodu czy też będzie jechał z kolanami pod brodą...
Zady i walrty czyli plusy dodatnie i plusy ujemne:
Kombi:
+ sporo miejsca w środku na normalne przewożenie ludzi w środku w bardzo dobrych warunkach
+ dobry widok na zewnątrz, bezproblemowo przy manewrowaniu
+ służy z zasady do podróżowanie rodzinnie/turystycznie na większe dystanse i do tego jest dopasowany
+ przy zastosowaniu platformy rowerowej lekkie ograniczenie widoczności do tyłu ale prawie bez wpływu na prędkość autostradową
+ zawieszenie komfortowe dla ludzi
+ nawet kiepskie wyciszenie będzie lepsze na autostradzie przy 140 km/h niż to co zaoferuje dostawczak
+ szansa na dobry silnik i dobre osiągi na autostradach i ekspresówkach oraz dobra dynamika nawet przy założonej platformie
+/- dorzucenie platformy rowerowej zwiększa oczywiście spalanie o 0.5-1 litr/100 w dieselu
- wsadzanie rowerów może uszkodzić tapicerkę i inne elementy
- brud po rowerach w środku
- czasami uwalona tapicerka
- brak możliwości przewożenia roweru w pozycji stojącej w środku, no chyba że to jakaś Zafira albo coś takiego...
Dostawczak:
+ dużo miejsca na towary i przedmioty i rowery
+ można przewozić rowery w pozycji stojącej w środku
+ wygodniejszy do jazdy w mieście
- niewygodny na dłuższą metę w trasie, niewielkie możliwości zwiększenia komfortu ustawieniami fotela etc
- najczęściej słabszy silnik co oznacza słabą dynamikę na trasie i deptanie gazu do podłogi bez oczekiwanego skutku
- mało miejsca w kokpicie
- hałaśliwy
- zawieszenie dostosowane pod przewożenie towarów/przedmiotów a nie ludzi
Do tego trzeba sobie zadać pytanie jeszcze: jak często w ciągu roku będzie samochód wykorzystywany:
- do jazdy z rowerami
- do jazdy po mieście, autostrady, do pracy/z pracy
- jak często przestrzeń i możliwości załadunkowe posłużą wożeniu rowerów?