Autor Wątek: Zmiana manetek i klamek na klamkomanetki  (Przeczytany 4593 razy)

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Zmiana manetek i klamek na klamkomanetki
« 21 Maj 2021, 17:23 »
Mój Dawes w wersji Classic już chyba dosłużył się zmiany (może nie permanentnej) manetek z bar-endów na coś w klamkach. Od początku mało wygodne, ale było takie klasyczne...

Doradzicie co można teraz znaleźć nowego w rozsądnej cenie pod 3x10, z tyłu teraz tiagra a z przodu chyba też...


Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Te aktualne manetki dobrze się sprawują, gdy kierownica jest odpowiednio wysoko. W tym przypadku kąt kierownicy jest taki, że do manetek jest bardzo daleko. Przy dosyć płytkiej i krótkiej (tzn. mam na myśli dolny odcinek) kierownicy używa się ich bardzo przyjemnie. Mam takie w trzech rowerach.

Same klamki wyglądają na RL340, przypuszczam, że jakość hamowania jest taka sobie. Póki nie zmieniłem ich na klony TRP nie byłem w stanie uzyskać zadowalającej siły hamowania.

Jeśli zmieniać na coś nowego, to rozsądne zdaje się być Micronew (nie wiem skąd taki rozrzut w cenie)
https://pl.aliexpress.com/item/32821207912.html
https://pl.aliexpress.com/item/1005002612649510.html
Oczywiście zewnętrzne prowadzenie pancerzy może być zmiechęcające - dla mnie dyskwalifikacja, bo kolidują z torbą na kierownicę. Wolę bar-endy. SRAM i Sensah o ile to możliwe sugeruję unikać, bo te małe łopatki/dzyndzle są z plastiku i się łamią.

Ewentualnie Shimano Tiagra 4600 (4700 wymagają innej przerzutki) lub jakieś 105.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
No właśnie dystans od klamek hamulca do manetek mnie kusi do tej zmiany.
Klamki - dwie różne. Prawa rl340 a lewa tektro bo gdzies w Szwecji przeorałem lewą stronę (co widać nawet na owijce - znaczy się jest inna)
Też myślałem nad Micronew i znalazłem 3x10 R10 za niecałe €70

Dlaczego przy Tiagrze 4700 będzie potrzebna inna przerzutka? Czy 4703 nie bedzie dedykowana do tego zestawu?

Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Z Tiagrą 4700 jest ten problem, że ma uciąg dostosowany do przerzutek szosowych 11-rz - mowa oczywiście o tylnej.

Mógłbyś ewentualnie jeszcze zrezygnować z jednej z zębatek. Moim zdaniem korba 38/24 lub 38/26 powinna być zupełnie wystarczająca przy kasecie 11-34t. W takiej konfiguracji praktycznie nie ma potrzeby używania przedniej przerzutki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20315
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
To oni poniżej namieszali, czy jednak 4703 jest na 3x10?

Jest to do 3 tarcz, tylko tylna przerzutka ma inny uciąg linki, więc musiałbyś też zmienić tylną przerzutkę. Albo dostać jeszcze gdzieś wersję 4600.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
No to chyba to dla mnie za bardzo kwantowe, bo nie łapie...

Mam teraz 3x10 na manetkach Shimano SL-BS78 (czyli na 10sp). Z tyłu kaseta 12-30 10sp. Przerzutka Tiagra - jaka nie mam pojecia...

Czyli klamkomanetki Tiagra 4703 tego nie uciagną i muszę zmieniać przerzutkę?
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20315
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Czyli klamkomanetki Tiagra 4703 tego nie uciagną i muszę zmieniać przerzutkę?

Prawie na pewno masz 4600, bo 4700 to raczej jeszcze nie było na rynku jak rower kupowałeś. Pomiędzy tymi przerzutkami zmienił się uciąg linki - dlatego musi być kompatybilne z odpowiednimi manetkami. W skrócie takie zabiegi tylko po to producent wprowadza, by klient musiał kolejny element zakupić, bo poza tym wiele to nie wnosi.

Możesz też kupić manetki 4600, jeśli jeszcze gdzieś dostaniesz, te będą kompatybilne.

Offline sumdetective

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: Irlandzka wieś, królewskie hrabstwo
  • Na forum od: 14.03.2010
No to mi się trochę rozjaśniło, bo ja w swej naiwności uznałem, skoro grupa ta sama, konfiguracja (znaczy 3x10) ta sama, to musi Panie pasować...

Poszukam wobec tego 4603. A wiesz cos na temat tych Micronew R10?
Dlaczego rower? ... bo ma dwa kólka.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1014
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
9 rzędów było ostatnią grupą/liczbą przełożeń gdzie Shimano nie kombinowało i wszystko działa ze wszystkim. Potem już garnitury zaczęły maczać paluchy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10358
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
9 rzędów było ostatnią grupą/liczbą przełożeń gdzie Shimano nie kombinowało i wszystko działa ze wszystkim. Potem już garnitury zaczęły maczać paluchy.
To nie do końca tak. Myślę, że Tiagra 4700 była okrojoną o jednen bieg grupą 11-rz. Zmiany oraz brak kompatybilności grup szosowych i mtb wynikały z szerokości bębenka, które nie były całkiem łatwe do uniknięcia.

O ile 10-rz dyna-sys był niewypałem i nie pasuje do niczego, to teraz napędy mtb 11/12 (i chyba nawet nowe 10) są wzajemnie kompatybilne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum