Bier takie ramy - na Gieni jeździłem rok, na Big Bro jeżdżę do dziś ...
Są tanie, jeszcze za pół koła sobie możesz do lakierni oddać i masz ładne, porządne ramiszcze, a nie jakieś francuzowe amelinium z Chin...
Gwarancja Decathlonu to mocna sprawa. Nie jest to sieć, która szuka później dziury w całym. Alu rzeczywiście bardzo może się różnić grubością. Widzę to w Toughroadzie, który ma bardzo cienkie rusry i nadrabia geometrią rur. Ale cienkość ścianek "czuć". Dzięki temu jest jednak relatywnie lekkim rowerem.
Osobiście na Twoim miejscu zdecydowałbym się na składanie samodzielne. Na jakiej ramie to inna kwestia, ale żadnym demgogicznym podejściom do stali i alu bym się nie poddawał.
... Jeden na wypasie z lepszymi częściami, a drugi na wyprawy krótsze, gdzie Ci aż tak nie zaszkodzi nagła awaria
Ogólnie pasuje mi rama pod opony 2-2,2", z możliwie wygodną geometrią.
Dyskusja była o kompletnym rowerze. A co sądzicie o zakupie samego framesetu i poskładaniu bez tych wszystkich udziwnień ? Całość wygląda na dość solidną, sztywne osie, inserty na widelcu i ramie. Waga ramy 2300g (M) i widelca 1034g (info z Deca). W rozmiarze L (178-189cm) całość pewnie nie przekroczy 3,5 kg.
... Czuję, ze na koniec kupisz Ogra... i świadom wszelkich wad, które go wykluczają, będziesz latami zadowolony
... Lepiej dopłacić i mieć coś prządnego, ramę ręcznie spawaną z jakiejś manufaktury, takie nie pękają.
I przynajmniej teoretycznie każdą stalową ramę da się łatwo pospawać
W tym temacie ufam rodzinnemu fachowcowi, który alu mi elegancko i trwale pospawał, a do cienkich rurek cromo nie chce się zbliżać ze spawarką.
/.../ a do cienkich rurek cromo /.../
Cytat: wojtek w 6 Wrz 2023, 08:20/.../ a do cienkich rurek cromo /.../Cromo przecież niecienkie, wojtek (patrz 'Dowód').Dowód: Cromo-framesety b. ciężkie.