Witam,
Amortyzator jak poniżej, rower jak na załączonym zdjęciu. Używany do wyjazdów z sakwami i przejażdżek po okolicy. Jeżdżę głownie po drogach asfaltowych ostatniej kategorii i drogach gruntowych. Po 13 latach przyszedł czas na zmianę przedniego amortyzatora. Obecnie jest to Suntour NCX-D RL, Remote Lockout z rura sterowa 1 1/8", o skoku 63mm, z piwotami, wymiar Axle-to-Crown: 475mm.
Szukam dobrego amortyzatora, który ma szanse przetrwać kolejne kilkanaście lat.
Amortyzatora z:
- rura sterowa 1 1/8"
- piwotami
- 3 punktami montażowymi na przedni błotnik (1 górnym i 2 dolnymi)
- o skoku 63mm (lub podobnym, o czym dalej)
- powietrze+olej
- manetka Remote Lockout
- ewentualnie innymi możliwościami regulacji.
- waga ok 1800 g
Dolne punkty montażowe na błotnik powinny być na końcu goleni (nie pośrodku długości) bym mógł zamontować low-ridera jak obecnie. Po przeglądnięciu dostępnych ofert mam wrażenie jest już ograniczona dostępność dobrych amortyzatorów z piwotami i rurą sterową 1/1/8". Zastanawiam się nad amortyzatorem RockShox Paragon Gold RL z piwotami. Amortyzator ma skok 50mm i wymiar Axle-to-Crown 462mm. Amortyzator nie ma manetki Remote Lockout w zestawie, ale można dokupić zestaw RockShox OneLoc Remote Upgrade Kit for Paragon Gold RL Fork i przerobić amortyzator.
I tu, po przydługim wstępie, pojawiają się moje zapytania:
Amortyzator RockShox Paragon jest niższy od obecnego o 13mm (475-462) co spowoduje zmianę geometrii roweru
Czy będzie to zmiana zauważalna i czym będzie się objawiać podczas jazdy?
Czy będzie to zmiana na gorsze?
Jakieś inne zmiany niezauważalne przeze mnie?
Uprzedzając ewentualne zapytania:
Nie, nie chce przechodzić na hamulce tarczowe
Nie, nie chce (na razie :-) ) amortyzatora z rura sterowa Tapered wraz ze zmianą dolnej miski sterów z 1 1/8" na 1,5"
Pozdrawiam