Autor Wątek: KOWADŁO 20.22  (Przeczytany 9694 razy)

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 13:07 »
a o to moje kowadło na rok 2022…
jest kilka modyfikacji..
nowe koła … obręcze trochę za wąskie na te opony , ale ujdzie…
zresztą naprawdę ciężko coś kupić sensownego na opony +

napęd 1x12 .. elegancko się toczy
bagażniki mniej toporne no i lżejsze c hoc to nie było priorytetem..
nowy trojkat , klasa 1

podziękowania dla dawida , piotrka i blondiego za wkład w realizacje …











Offline Mężczyzna Ramaja

  • Wiadomości: 114
  • Miasto: Sląsk
  • Na forum od: 15.07.2012
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 13:12 »
A co z inbredem?

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 13:17 »
synio myka ..już 2 lata ..

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4848
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 14:53 »
zawsze był i jest fajny

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3329
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 16:01 »
Wygląda porządnie, ciekawe jak śmiga. Torba triglav nowa?

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 16:49 »
triglav jak zwykle trzyma najwyższy poziom..
przemyślana w każdym calu … jestem b. zadowolony..
tak nowa …i jeszcze taka ciekawostka.. 
termin realizacji od projektu do ”pod drzwi” - 7 dni..

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3329
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: KOWADŁO 20.22
« 24 Gru 2021, 18:05 »
Triglav i 7 dni "świat się kończy"  ;)

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Odp: KOWADŁO 20.22
« 27 Gru 2021, 10:56 »
Zapewniam, że w Triglavie nie wiele się zmieniło (niestety) a Robert w uniesieniu zapomniał wspomnieć kiedy pierwszy raz rzucił hasło "trójkąt do treka".

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 18:23 »
I jak ten rower oceniasz? Wykorzystujesz te 3 cale? Bo osobiście niewiele widzę sytuacji, gdzie taka szeroka opona byłaby niezbędna, to bardzo rzadkie przypadki specyficznych warunków typu duże błoto czy głębszy śnieg. Natomiast w dużo większej ilości sytuacji jakie spotykam na swoich trasach - takie opony będą zbędnym ciężarem, szczególnie na asfaltowych dojazdach, a te są niezbędną częścią wyjazdów na MTB.

Do tego tu brakuje amortyzatora, co powoduje że ten rower niewielką ma przewagę nad typowym MTB pod względem wygody pokonywania różnych przeszkód

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 19:04 »
hmm..ciężko mi jest wypowiedzieć się całkowicie obiektywnie..ale
mija dwa lata..nadal jazda nim sprawia mi mnóstwo radości , w trasach które jechałem i pod które planuje..0 kłopotów , pod moje okolice (roztocze) gdzie jest sporo piasku, sprawuje się genialnie..
nie odczuwam braku amortyzacji..jezdzi mi się bardzo wygodnie , na 2.8 jak i na 3
pewnie to kwestia przyzwyczajenia...

przedewszystkim mam inny styl jazdy , niż ty..

co bym zmienił ? nic... to co uznałem to i zmieniłem..

co więcej..jak bym miał kupować kolejne mtb...byłby to.
rama stalowa..noooo ew.karbon, widelec karbon (sztywny) a koła to min.2.6 jak nie 2.8..
oczywiście zamiast treka 1120 , nie jako drugi ...było by to bez sensu

jako drugi to ten bogan mnie interesuje..chyba najlepiej by było kupić frameset..

3 to full elektryk ;D...ale nie na moją kieszeń ::)


także minusów treka 1120 nie widzę ;)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7320
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 19:15 »
Coś w tym jest. Od szerokiej opony lepsza jest tylko szersza W Ogrze zmieniłem 2.0 na 2.35 i jestem bardzo zadowolony. Minusów nie odczuwam a satysfakcji mam dużo. Że zmiany jestem bardzo zadowolony. Ocena jest mocno subiektywna. Mentalne nastawienia do priorytetów jazdy jest tu tak samo istotne jak teren w jakim te opony walczą. Jak wieszcz pisał „Czucie i wiara silniej mówi do mnie niż mędrca szkiełko i oko”

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3740
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 19:21 »
nie odczuwam braku amortyzacji..jezdzi mi się bardzo wygodnie , na 2.8 jak i na 3
[...]
co bym zmienił ? nic... to co uznałem to i zmieniłem..

co więcej..jak bym miał kupować kolejne mtb...byłby to.
rama stalowa..noooo ew.karbon, widelec karbon (sztywny) a koła to min.2.6 jak nie 2.8..


Jestem tego samego zdania. W teren sztywny widelec i plusowy kapeć jest super. Elegancko wybiera wszystkie nierówności, łącznie z kamulami, korzeniami, itp. Można nisko zejść z ciśnieniem. Świetnie trzyma trakcję na luźnej nawierzchni. Idzie przejechać na piachach, w błocie, na lodzie, itp.

Przykładowo...

Na asfalcie muli (można podpompować), ale na trasy z przewagą asfaltu lub na mieszane (asfalt-teren) trasy są inne rowery.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 20:02 »
Jestem tego samego zdania. W teren sztywny widelec i plusowy kapeć jest super. Elegancko wybiera wszystkie nierówności, łącznie z kamulami, korzeniami, itp. Można nisko zejść z ciśnieniem. Świetnie trzyma trakcję na luźnej nawierzchni. Idzie przejechać na piachach, w błocie, na lodzie, itp.

Jakoś mnie to nie za bardzo przekonuje, pamiętam jak to na Carpatii jechał człowiek na tym samym Marinie co twój i wcale zachwycony z tego roweru nie był. Opona szersza o niecały cal to raczej tego co wnosi amortyzator nie zastąpi. A rower na 3 calowych kołach to się robi mocno krowiasty, a przecież zdecydowana większość jazdy w terenie to jazda pod górę, gdzie te kilogramy nie pomagają.

Na asfalcie muli (można podpompować), ale na trasy z przewagą asfaltu lub na mieszane (asfalt-teren) trasy są inne rowery.

Ale tak piszesz jakbyś realiów jeżdżenia nie znał. Bardzo rzadko trasa wygląda tak, że jest teren i nic więcej. Bo normą na niemal każdej dłuższej trasie terenowej jest teren przemieszany z asfaltem lub łatwym szutrem. I wtedy jest istotna pewien stopień uniwersalności roweru.

Typowe MTB poradzi sobie z większością typów terenów, a na łatwiejszych drogach będzie szybsze. Natomiast rower na 3-calowych kołach czy tym bardziej fatbike tracą część uniwersalności na rzecz większej sprawności w terenie bardzo nieczęsto spotykanym. Dlatego mnie zastanawia sens kupowania takiego właśnie roweru jako głównego.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 20:03 »
I jak ten rower oceniasz? Wykorzystujesz te 3 cale? Bo osobiście niewiele widzę sytuacji, gdzie taka szeroka opona byłaby niezbędna, to bardzo rzadkie przypadki specyficznych warunków typu duże błoto czy głębszy śnieg. Natomiast w dużo większej ilości sytuacji jakie spotykam na swoich trasach - takie opony będą zbędnym ciężarem, szczególnie na asfaltowych dojazdach, a te są niezbędną częścią wyjazdów na MTB.
Z tego co czytałem w internecie, to akurat węższe opony za to z bieżnikiem lepiej się wgryzają w błoto - większa przyczepność. Szersza opona może dobrze działać w błocie póki jest płasko, bo rower nie zapada się. Gorzej jeśli trafi się bardziej stromy, błotny zjazd, bo w takim przypadku sama większa szerokość nie jest pomocna, a brak zapadania może stać się wręcz wadą.

Do tego tu brakuje amortyzatora, co powoduje że ten rower niewielką ma przewagę nad typowym MTB pod względem wygody pokonywania różnych przeszkód
Zaletą roweru bez amortyzatora jest brak amortyzatora.

Jestem tego samego zdania. W teren sztywny widelec i plusowy kapeć jest super. Elegancko wybiera wszystkie nierówności, łącznie z kamulami, korzeniami, itp. Można nisko zejść z ciśnieniem. Świetnie trzyma trakcję na luźnej nawierzchni. Idzie przejechać na piachach, w błocie, na lodzie, itp.

Przykładowo...
Na asfalcie muli (można podpompować), ale na trasy z przewagą asfaltu lub na mieszane (asfalt-teren) trasy są inne rowery.
Sama szerokość opony nie ma dużego wpływu na szybkość. Mam dwa rowery z oponami około 2,2". Opona z delikatnym bieżnikiem płynie prawie jak szosowa, a ta klockowana wyraźnie nie chce jechać po asfalcie ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3740
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: KOWADŁO 20.22
« 28 Gru 2021, 20:55 »
Z tego co czytałem w internecie, to [...]

Ja mam porównanie. Do tego samego roweru mam dwa komplety kół - 27.5+ z oponami 2,8'' oraz 29'' z oponami 2.1''. W terenie zdecydowanie lepiej mi się jeździ na tych szerszych oponach. Dotyczy to zarówno zjazdów jak, podjazdów jak i jazdy po równym. Im gorsza nawierzchnia, tym różnica jest bardziej zauważalna.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum