Autor Wątek: KOWADŁO 20.22  (Przeczytany 9693 razy)

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 09:29 »
Posiadam tego samego Marina co Pablo . Dla mnie to jest taka zabawka do jazdy po sniegu,błocie lub piachu (plazy) I w tym się sprawdza dobrze .Natomiast nie jest to moj rower głowny z racji klocowatosci - jak zrobie na nim 500 km w roku to jest dobrze.Jezdzenie nim po asfalcie to troche tak jakby jezdzic jeepem na terenowych oponach po autostradzie .Da sie tylko nie bedzie to  przyjemne.
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 09:56 »
kolega od jakiegoś czasu ujeżdża tego marina  (chwali sobie) ,w porównaniu do treka jest dosyć spora różnica wagi..
także.. ::)
« Ostatnia zmiana: 29 Gru 2021, 10:12 rufiano »

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 401
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 10:23 »
..... takze jak myslisz , ze Twoj Trek to kowadło to przejedz sie Marinem :D 
kolarz wybitny

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3740
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 10:43 »
Ale dyskusja nie jest o Marinie PM tylko o jeździe na plusowych oponach.

BTW - ten Marin PM (jak zresztą chyba każdy Marin) to kowadło. I to jest poza dyskusją. Gdyby to było dla mnie podstawowe zastosowanie, to kupiłbym sobie tytanowy, karbowy, albo na dobrej stali, rower - odpowiednik Marina PM (też sztywny wideł też plusowe kapcie i też 27.5+). Marin PM jest ciężki, ma ciężkie koła, itp. Ale do turystyki terenowej jest IMO bardzo dobrym wyborem. Tani, prosty, wytrzymały, nie szkoda go, łatwo naprawić, tani w utrzymaniu i łatwo można podmieniać komponenty na różne okazje. Ma sporo mocowań. Do tego ja mam model z pierwszej partii, jeszcze z "normalnymi" piastami - potem wprowadzali jakieś wynalazki z nietypowymi długościami osi. itp.

Parę ujęć w zastosowaniu w terenie: klik, klik, klik, klik, klik, klik, itp.
« Ostatnia zmiana: 29 Gru 2021, 13:48 PABLO »

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 11:54 »
mamy bardzo zbliżone spojrzenie na idealny rower do turystyki bp.

stalowa lub karbonowa rama , z tytanu trochę się wyleczyłem (w internetach sporo uszkodzonych widziałem ) sądze że nie warto tyle płacić..

widelec sztywny karbon

koła 29 +

napęd 1x12.. i poszedł w krzaki !! :D

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 13:36 »
Ale dyskusja nie jest o Marinie PM tylko o jeździe na plusowych oponach

I właśnie o to chodzi, że ja nie bardzo widzę, gdzie te szersze opony coś wnoszą. W polskich górach jak musisz zsiąść z roweru to najczęściej z powodu za ostrego podjazdu lub za dużych dziur na drodze. A na cięższym rowerze będziesz musiał zsiąść szybciej, a na wielkie dziury i tak małe różnice na oponie niewiele zmienią. Ten Marin to już straszny kloc, Trek Rufiano to już ze sporo wyższej półki rower, ale też będzie cięższy od odpowiednika na 2-calowych oponach.

Szerokie opony coś wnoszą na specyficznych typach nawierzchni, przede wszystkim na piachu czy śniegu, częściowo błocie. Ale sytuacji, gdy takie nawierzchnie się trafiają w Polsce nie ma wielu. Typową jazdę terenową spokojnie obsłużą zwykłe górale na standardowych oponach, a 3 cale bardziej będą przeszkadzać niż pomagać, bo rower będzie cięższy.

Ja mam porównanie. Do tego samego roweru mam dwa komplety kół - 27.5+ z oponami 2,8'' oraz 29'' z oponami 2.1''. W terenie zdecydowanie lepiej mi się jeździ na tych szerszych oponach. Dotyczy to zarówno zjazdów jak, podjazdów jak i jazdy po równym. Im gorsza nawierzchnia, tym różnica jest bardziej zauważalna.

Tylko, że Ty w żadnym rowerze nie masz amortyzatora, więc to porównanie bardzo kulawe. W przypadku braku amortyzatora to opony są głównym elementem amortyzującym, więc oczywiste, że rower na szerszych oponach lepiej pojedzie w dół niż na węższych. Natomiast w klasycznym MTB to amortyzator jest od amortyzowania i nie potrzeba w tym celu zakładać bardzo ciężkich, szerokich opon, ma się sporo lepszą amortyzację przy węższych oponach niż przy szerszych ze sztywnym widelcem. A tym bardziej szerokie opony są zbędne, jeśli mamy opony w systemie tubless, pozwalające jechać na bardzo niskim ciśnieniu na oponach 2-calowych. Opona na bardzo niskim ciśnieniu znacząco zwiększa przyczepność i też efektywną szerokość. Różnica tej efektywnej, a nie nominalnej szerokości pomiędzy oponą 29 cali 2,25 na tubless, a 3-cale na 27,5 z dętką to już będzie minimalna, niemal to samo uzyskasz na przejściu na tubless, w Treku to już trochę inaczej wygląda, bo tam jest pełne 29 cali.


Dla mnie takie rowery 3 czy tym bardziej 4-calowe to jest swoista nisza, sprzęt na bardzo rzadko spotykane warunki. Oczywiście można tego używać w zastępstwie typowego MTB, ale będzie to okupione stratami na łatwiejszych nawierzchniach, a to właśnie z reguły dominują. Taki rower będzie lepszy od MTB na może 3-5% tras, a na reszcie przegra efektywnością jazdy.

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 29 Gru 2021, 14:27 »
myślę że jakbyś przejechał jakąś dłuższą trasę (niekoniecznie 100% teren)..
rowerem z wyższej półki na oponach 2.8 /3.0 bez amora..

to tak byś się nie upierał przy swoim zdaniu..
« Ostatnia zmiana: 29 Gru 2021, 14:45 rufiano »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: KOWADŁO 20.22
« 30 Gru 2021, 12:55 »
myślę że jakbyś przejechał jakąś dłuższą trasę (niekoniecznie 100% teren)..
rowerem z wyższej półki na oponach 2.8 /3.0 bez amora..

to tak byś się nie upierał przy swoim zdaniu..

Nie bierz tego co piszę jakoś do siebie, po prostu wymieniamy tu opinie nie tyle o Twoim rowerze, co ogólnie o rowerze na plusowych oponach.

Twoja opinia na pewno jest istotna, bo robisz na nim sporo przyzwoitych tras i jako jeden z bardzo niewielu na forum robisz w pełni samowystarczalne trasy w terenie. Ale też i masz dość specyficzny wybór tras, co na pewno wpływa na wybór roweru nie uniwersalnego, a właśnie specjalistycznego, do dość wąskich zastosowań.

Np. te nietypowe bagażniki niewątpliwie sporo tu wnoszą jeśli chodzi o wygodę jazdy bikepackingowej. Bo niestety przy nowoczesnej ramie MTB do 29 cali - to jest tego miejsca bardzo mało, szczególnie na kierownicy ciężko zmieścić większą torbę, w ramie też wiele miejsca nie ma, pod tym kątem sztywny widelec jest sporo wygodniejszy, bo daje sporo większy odstęp od koła niż amortyzator, przy którym trzeba brać margines na jego maksymalne ugięcie.

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 1 Sty 2022, 18:07 »
dzięki ..

minusy to -
 
obręcze sunringle duroc 50 ..nie najlepszej jakości
mi popękały w miejscach mocowań ze szprychami..
trochę to błąd ludzki , za mocno naciągnięte .




i taki kwiatek , nie u mnie
podobno w modelu z 2021 wzmocnili w tym miejscu..

Offline Mężczyzna alex62

  • Wiadomości: 223
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 11.01.2015
Odp: KOWADŁO 20.22
« 9 Sty 2022, 15:31 »
A co to jest za model bagażnika w tym Treku ?

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 10 Sty 2022, 11:03 »
hmm , przeznaczony tylko do treka 1120.. fabryczny

Offline Mężczyzna kinioo

  • Wiadomości: 127
  • Miasto: Stevenage
  • Na forum od: 28.08.2018
Odp: KOWADŁO 20.22
« 23 Lut 2022, 14:16 »
Co to za kiera?
Sorki za brak polskich znakow...

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 469
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Odp: KOWADŁO 20.22
« 23 Lut 2022, 15:52 »
Co to za kiera?
Bontrager Crivit
Tutaj znajdziesz specyfikację (tak w połowie stawki).
https://bikepacking.com/index/comfort-mtb-handlebars/

Naprawdę fajny, wygodny ergonomiczny kierownik nawet średnio ciężkim terenie sprawdza się dobrze.

« Ostatnia zmiana: 23 Lut 2022, 16:05 anarchy »

Offline Mężczyzna kinioo

  • Wiadomości: 127
  • Miasto: Stevenage
  • Na forum od: 28.08.2018
Odp: KOWADŁO 20.22
« 3 Paź 2022, 16:24 »
a czemu 'kowadło'?
Sorki za brak polskich znakow...

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1988
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
Odp: KOWADŁO 20.22
« 3 Paź 2022, 19:57 »
ktoś z kol. użytkowników forum .. tak określił podczas wymiany spostrzeżeń
przypadlo mi do gustu😉

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum