Jeśli chodzi o ilość blatów, to mimo wszystko wolałbym 1. Stopniowanie kasety 11-46 i dwie zębatki przednie - odkręcane w zależności od teren / szosa: 42 i 48. Tylko z tego co widzę, to np. SRAM APEX ma chyba tylko do 44. Ew. jakieś zamienniki, ale nie wiem jak to jest z kompatybilnością takowych.
Ile jeździsz gravelem po szosie gdzie prędkości na których musisz dokręcać są powyżej 50 kmh? Jeśli dużo - to znaczy kupiłeś zły rower.
Chce mieć gravel i szosę w jednym. Jak jadę gravelowo lub na gravelowe ultra to mam opony 45 i blat 42.Jeżeli na typową szosę jak Kubeush lub szosowe ultra typu BBT, czy MPP - wtedy opona 25-28 i blat 48. Kiedyś chyba Wilk pisał, że na jakimś ultra szosowym Krystian Jakubek jechał na gravelu. Ciekawy jestem jaki miał napęd i opony.
Może to kwestia sposobu zakładania koła?
Podłe piasty, podła rama (dostepność rozmiarów 51-54 cm sugeruje chińskie OEM z dowolną nalepką), kokpit i sztyca. Ot, chinol z firmowym napędem.
Wpadło mi w oko jeszcze coś takiego.https://www.mediaexpert.pl/rowery/rowery-szosowe/rower-whistle-modoc-28-shimano-grx400-grafit-m51-20-m
Chciałbym móc założyć 45-47.
Takie koła nie każdy rower przyjmie. U mnie wchodzi (w oba rowery) 42. Ale... potrzebę szerszych opon zaktualizowałem sobie, robiąc dodatkowe koła 650. Te mam na oponach 48. I to załatwia sprawę, można jeździć po plaży.