Przyjrzałem się dzisiaj Rometom face to face. Trochę się zraziłem. Faktycznie mało miejsca na opony 700C. Mało elementów montażowych.Z boku stał rower NS bikes. Coś takiego:https://www.greenbike.pl/rower-gravel-ns-bikes-rag-3-w-100-gotowy-do-jazdy-p-7884.html?gclid=CjwKCAjwuqiiBhBtEiwATgvixAouCqAkNDsgxokQgYCebGj7ltsFc9m_k08ka36SC70SNaW6LUI83RoCd1oQAvD_BwElub takiego:https://www.greenbike.pl/rower-gravel-ns-bikes-rag-2-2022-apex-p-6425.html?gclid=CjwKCAjwuqiiBhBtEiwATgvixMjhtt-qaI2xJ97-7G_WcNbCo7D3BWttLbSMTrv9JrZgWf8SfFX5UhoCgG8QAvD_BwEFajna rama z mnóstwem gwintów do przykrecenia wszystkiego, przyjmie opony nawet 2,2'' w 650B i 45 w 700C, sztywne osie.Naped SRAM 1x11. Już zacząłem nastawiać się na 2 blaty, ale ok., 1 też może być.Minus: tarczówki mechaniczne.Zacząłem zastanawiać się nad kupnem tego roweru, a z czasem zmienić hamulce na hydrauliczne.Jak to może wyglądać cenowo?Co myślicie o tych NS Bikes?P.S. Michał Topór jeździ chyba na MTB z tej stajni.Edit. Ten drugi RAG2 ma hybrydę hydrauliczno-mechaniczną, więc zaczyna mi się coraz bardziej podobać .
Pożycz od kogoś ( jeśli Ci brakuje ) i kup coś, co nie będzie ersatzem.Za jedyne 12k możesz mieć taki wygodny i ładny twór :https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/performance/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7/3095.html?dwvar_3095_pv_rahmenfarbe=R064_P15Ps. Podwójnej kierownicy i tak nie widać zza torby ...
Pożycz od kogoś ( jeśli Ci brakuje ) i kup coś, co nie będzie ersatzem.
Do wymiany będziesz miał koła.
Rzadkością na rynku są hamulce hybrydowe, które zastosowano w tym modelu. Rever mcx, to połączenie hydrauliki z mechaniką. Od klamki hamulcowej pociągnięta jest klasyczna linka, a dopiero przy zacisku mamy rozwiązanie wykorzystujące mineralny olej hamulcowy.
Więc jak to z tym jest?
Cytat: TripRider w 27 Kwi 2023, 21:39Więc jak to z tym jest?Googlując wynika, że zarówno TEKTRO MD-C510 (RAG 3) jak i REVER MCX-2 (Rag 2) to zwykłe mechaniki.
No cóż, to jest jedyne źródło internetowe, które mówi o hybrydowych. Wszędzie są one wymienione jako mechaniczne.
Klamki są mechaniczne, a zaciski hydrauliczne czyli są to hamulce hybrydowe tak jak podali koledzy. Jeżeli w przyszłości będzie chciał Pan zmienić klamkomanetki na hydrauliczne to nie będą kompatybilne z zamontowanymi zaciskami.
Taką odpowiedź uzyskałem od Sprint Rowery:CytujKlamki są mechaniczne, a zaciski hydrauliczne czyli są to hamulce hybrydowe tak jak podali koledzy. Jeżeli w przyszłości będzie chciał Pan zmienić klamkomanetki na hydrauliczne to nie będą kompatybilne z zamontowanymi zaciskami.
Jeżdżę na mechanicznych (TRP Spyre), jeździłem na nich nawet po górach i to po takich, że teraz się zastanawiam się, co mnie podkusiło. Nie brakuje i nie brakowało mi siły hamowania. Jeździłem na hydraulicznych GRX, oczywiście że hamują lepiej, ale ja nie odczuwam potrzeby dopłacania do tego niepotrzebnie, a już na pewnie nie widzę powodu, żeby to był jeden z głównych powodów wyboru roweru.