Cytat: remik w 3 Maj 2023, 10:29Nie będzie żadnej różnicy między 38/40 a 45 mm, takie moje zdanie - oprócz tego że te pierwsze będą szybsze na twardym. Żeby realnie coś poczuć w piachu itp, trzeba właśnie wrzucić 650c i powyżej 2 cali co znowu robi z gravela czołg, i zabija całą przyjemność z lekkości tego roweru.To zależy po czym się jeździ, a jest spora różnica pomiędzy szutrami nizinnymi, a górskimi. Grubość opony wnosi coś nie tylko na nawierzchniach sypkich jak piach, wnosi też ogólnie lepszą amortyzację. Na wspomnianym PGR to zdecydowanie dominują opony powyżej 40mm, na filmiku który wrzuciłem jest sporo ujęć nawierzchni, na szutrach z kamyczkami, gdzie się jedzie po 50km/h - szerokość sporo daje. A autorowi filmu właśnie zabrakło trochę tej szerokości, szybko złapał dwie gumy, zużył cały zapas dętek i później musiał pompować bardzo twardo i jechać asekuracyjnie.
Nie będzie żadnej różnicy między 38/40 a 45 mm, takie moje zdanie - oprócz tego że te pierwsze będą szybsze na twardym. Żeby realnie coś poczuć w piachu itp, trzeba właśnie wrzucić 650c i powyżej 2 cali co znowu robi z gravela czołg, i zabija całą przyjemność z lekkości tego roweru.
Przemyslav jechał na semislickach, łysych na szczycie. Czy to czasem nie był powód tych przebić?
Na wspomnianym PGR to zdecydowanie dominują opony powyżej 40mm, na filmiku który wrzuciłem jest sporo ujęć nawierzchni, na szutrach z kamyczkami, gdzie się jedzie po 50km/h - szerokość sporo daje. A autorowi filmu właśnie zabrakło trochę tej szerokości, szybko złapał dwie gumy, zużył cały zapas dętek i później musiał pompować bardzo twardo i jechać asekuracyjnie.
a szukając roweru z takim budżecie który deklaruje oponę 700x45 to już robi się na wstępie dużą selekcje, zupełnie niepotrzebnie imho...
Ale kolega chce zrezygnować z jakiś tam rowerów - ze względu na różnice 3-5mm, i o to mi chodzi głównie. Do każdego pewnie roweru z powyższych wejdzie opona 42mm. Te 3mm nie uratują, a może kupi rower bez grx
U mnie, na moich kołach Tufo Thundero 700X40 C ma 43 mm mierzone suwmiarką, na innej obręczy będzie miało 39 czy 40 mm I tak praktycznie co to zmienia?Tak tylko pytam nie jeżdżąc ultra
P.S. Hamulce, hamulcami. A w czym jest lepszy naped GRX od Apexa? Sprzęgło w przerzutce. Coś jeszcze?