Autor Wątek: Latarka Convoy S2+ do jazdy dziennej  (Przeczytany 9036 razy)

Offline Mężczyzna 8850

  • "Uderz w rower a wilk się odezwie :)"
  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Oliwias
  • Na forum od: 13.03.2022
Latarka Convoy S2+ do jazdy dziennej
« 22 Mar 2022, 22:52 »
Czy ktoś używa Convoy S2+ tryb SOS do jazdy dzienne? Ile godzin wytrzyma na przykładowym ogniwie w trybie SOS a ile w trybie mrugającym? Czy ktoś spotkał kalkulator działania w tych trybach?  Oba tryby bodajrze wykorzystują 100% jasności diody, dioda domyślna w S2+.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5099
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Czy ktoś używa Convoy S2+ tryb SOS do jazdy dzienne? Ile godzin wytrzyma na przykładowym ogniwie w trybie SOS a ile w trybie mrugającym? Czy ktoś spotkał kalkulator działania w tych trybach?  Oba tryby bodajrze wykorzystują 100% jasności diody, dioda domyślna w S2+.

Włącz sobie te 100% na tryb SOS i sobie popatrz prostą w tą diodę. Przez 10 sekund. Opisz nam doznania. A potem zastanów się jakimi doznaniami obdarzasz jadących z naprzeciwka.

Offline Mężczyzna 8850

  • "Uderz w rower a wilk się odezwie :)"
  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Oliwias
  • Na forum od: 13.03.2022
Włącz sobie te 100% na tryb SOS i sobie popatrz prostą w tą diodę. Przez 10 sekund. Opisz nam doznania. A potem zastanów się jakimi doznaniami obdarzasz jadących z naprzeciwka.

Ponoć najlepsza i chyba najdroższa używana np. przez kolarzy szosowych amatorskich i profesjonalnych lampka Bontrager flare na przód jest dużo mocniejsza niż Convoy oczywiście działa trybie stroboskop. W lato max słońcu przy +40 stopniach w trybie dziennym auto wyjeżdżające z prawej strony z podporząkowanej  np. 100m z przodu mam nadzieję że wogóle zobaczy błysk Convoya na nadjeżdżającym rowerze.  Zastanów się dlaczego szosowcy w dzień używają lampek mocniejszych na przód niż Convoy i na jakie doznania innych liczą?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Co to niby za lampki mocniejsze od Convoya?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna 8850

  • "Uderz w rower a wilk się odezwie :)"
  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Oliwias
  • Na forum od: 13.03.2022
Co to niby za lampki mocniejsze od Convoya?

Do jazdy dziennej na przód mocniejsze od Convoya są Bontrager Flare RT / ION pro RT/ IO 200. Flare są na przód i tył, a na tył jest też mocniejsza od Mactronics Walle. Mam Convoya i Walle (oryginał z czarnym przyciskiem, nie odpowiednik)  wydawało mi się że mam namocniejszy zestaw też w stosunku do ceny, a jednak się myliłem. Jedno i drugie jest dość cięzkie i inne minusy znamy.

 Jak ktoś uważa że te światła oślepiają na przeciwko kogoś w słoneczny dzień to nie wie co mówi bo nie jeździ z tym w dzień. Mam wrażenie że nic do 100 PLN nie opłaca się montować na przód jazdę w dzień np. w wakacje jeśli nie jedzie sakwą.
« Ostatnia zmiana: 23 Mar 2022, 00:01 5ciastek »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie są mocniejsze:
"It appears to have side lighting, 450 lumens for 1.5 hours (good enough for trails) as well as 100 lumens for 6 hours and day flash for 10 hours"
Piszą o 450LM, więc jest to trochę ponad połowa mocy tego co daje mocniejsza wersja Convoya.

Właściwie żadna lampka z pojedynczą dioda nie będzie mocniejsza, bo nie da się wyciągnąć więcej lumenów.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5099
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Zastanów się dlaczego szosowcy w dzień używają lampek mocniejszych na przód niż Convoy i na jakie doznania innych liczą?

Źle liczą, bo jakby policzyli, to by wybrali dwa i pół tysiąca raza skuteczniejsze rozwiązanie.

Powiem delikatnie. To jest po prostu niezbyt mądre. Wyjaśniłem w tym wątku.


Co to niby za lampki mocniejsze od Convoya?

Są takie szperacze z lustrami większymi niż w damskiej puderniczce, może o takie chodzi...

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3042
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Mam convoy'e i ich podróbki - w trybie stroboskopu podziałają około 2,5x dłużej, aniżeli światłem ciągłym. Na jakichś burżujskich ogniwach 3800mAh pewnie wyciągniesz z dziesięć godzin w temperaturze pokojowej.

Choć zastanawia mnie jaki jest cel świecenia za dnia? Coś w stylu latarni świecących w asfalt by ten mógł lepiej rosnąć?
Ja migam nocą jeśli już to w mieście, choć zwykle tryb 'low' i liczę, że mi akumulator nie zamarznie, póki nie dojadę do celu...

A co do mocy - to czołówek jest sporo mocniejszych - pierwsze z brzegu Armyteki mają po 1600lm na jednej diodzie

@Edit
Tak teraz patrzę i na większych ogniwach to nawet 3000lm robią:
https://www.armytek.com/flashlights/models/wizard/armytek-wizard-c2-pro-max-magnet-usb-warm/

I kto pożarł forum światełka?

Offline Mężczyzna 8850

  • "Uderz w rower a wilk się odezwie :)"
  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Oliwias
  • Na forum od: 13.03.2022
Właściwie żadna lampka z pojedynczą dioda nie będzie mocniejsza, bo nie da się wyciągnąć więcej lumenów.

Testowałem u kolegi: strzał stroboskopu z Bontrager flare w dzień zamocowany na przedzie i tyle w porównaniu z trybem migającym w dzień w convoyem przód i walle tył powoduje że chętnie się zamienię :). Najprawd. stroboskop jest bardziej widoczny w słoneczny dzień niż migający dla ludzkiego oka.

@qbotcenko: czyli SOS Convoya może chodzić 10 godzin bez burżujskich ogniw? Stroboskop 4 godz. w warunkach drogi w dzień? Nie mrugałem w dzień bo nie jeździłem na szosie, jak zacząłem to zrozumiałem dlaczego inni to robią.

zly-sze dobrze napisał o barwie odblaskowej ciuchów i widoczności w czym się zgadzam, może warto wyszukać takie ciuchy na ciepły dzień.
« Ostatnia zmiana: 23 Mar 2022, 00:18 5ciastek »

Offline Mężczyzna sierra

  • Wiadomości: 1029
  • Miasto: Elbląg
  • Na forum od: 06.09.2017
Zwykle używam dwóch: Proc dual power 1 i Mactronic Łów Noise 500.
Nigdy nie używam trybu strobo. To śmierć dla moich oczu i oczu kierowcy jadącego naprzeciw.
Zwykle w trybie 25%.
Czasem i raczej by uświadomić temu co nas oślepia, puścimy chwilę w trybie strobo i to jest nad wyraz skuteczne, bo szybko reaguje.
Nie widzę potrzeby używania oświetlenia przedniego w dzień.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3042
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
@qbotcenko: czyli SOS Convoya może chodzić 10 godzin bez burżujskich ogniw? Stroboskop 4 godz. w warunkach drogi w dzień?

Na standardowym ogniwie 3200mAh w stroboskopie powinno wytrzymać 6 godzin bez problemów, gdy jest ciepło. Wspomniane 10h to wynik osiągalny dla najpojemniejszych ogniw. (Oczywiście zakładam, że sterownik w convoy'u masz w klasycznej wersji, czyli chyba 80% mocy na błysk)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
A co do mocy - to czołówek jest sporo mocniejszych - pierwsze z brzegu Armyteki mają po 1600lm na jednej diodzie

@Edit
Tak teraz patrzę i na większych ogniwach to nawet 3000lm robią:
https://www.armytek.com/flashlights/models/wizard/armytek-wizard-c2-pro-max-magnet-usb-warm/
Zabezpieczeniem sie pisząc, że na pojedynczej diodzie - bo bywają potrójne. To o czym piszesz ma trzy razy wyższe napięcie niż typowe latarka, czego już nie uwzględniłem.

Testowałem u kolegi: strzał stroboskopu z Bontrager flare w dzień zamocowany na przedzie i tyle w porównaniu z trybem migającym w dzień w convoyem przód i walle tył powoduje że chętnie się zamienię :). Najprawd. stroboskop jest bardziej widoczny w słoneczny dzień niż migający dla ludzkiego oka.
Może i jest jaśniejsza, ale nie mocniejsza. Gdyby Convoy miał odpowiednią do mrugania optykę, to mogłoby być jeszcze jaśniejszy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3740
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
zastanów się jakimi doznaniami obdarzasz jadących z naprzeciwka

Z moich obserwacji z jazdy okołowarszawskiej wynika, że im bardziej "pro"koleś jedzie, tym bardziej daje po oczach. Nawet w miejscach i w warunkach, gdzie to jest absolutnie zbędne. Buractwo i wiocha i tyle.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Z moich obserwacji z jazdy okołowarszawskiej wynika, że im bardziej "pro"koleś jedzie, tym bardziej daje po oczach. Nawet w miejscach i w warunkach, gdzie to jest absolutnie zbędne. Buractwo i wiocha i tyle.

Dokładnie, jeżdżenie na silnych migających trybach z przodu to zwykłe wieśniactwo i brak szacunku do innych uczestników drogi. Jak dla mnie to w przednich lampkach w ogóle nie powinno być takich trybów, a jeśli już to takie bardzo słabe, sygnalizacyjne.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Dokładnie, jeżdżenie na silnych migających trybach z przodu to zwykłe wieśniactwo i brak szacunku do innych uczestników drogi. Jak dla mnie to w przednich lampkach w ogóle nie powinno być takich trybów
Niestety polskie przepisy dopuszczają migające lampki, a już np Niemieckie o ile wiem nie pozwalają na miganie.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum