Autor Wątek: Marin Gestalt X10 2023 - gravel idealny?  (Przeczytany 8520 razy)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Tak, wiem, że górach jest inaczej, ale tycząc PGR'a oni też brali to pod uwagę.

Brali pod uwagę w tym sensie, że na trasie PGR nie ma szlaków pieszych i skali trudności jaką one przedstawiają. Poza trzema króciutkimi odcinkami specjalnymi jeździ się po drogach. Tylko trzeba sobie zdawać sprawę z tego, że droga terenowa w górach wygląda inaczej niż droga terenowa na nizinach. I o ile jazda na oponach 35mm po wielu nizinnych drogach w terenie (jak choćby na Waszej Pyrze) to normalna sprawa - to już w górach takie opony nie będą optymalne ze względu na kamulce, koleiny czy przepusty. Tutaj masz film z tegorocznej edycji, film jest długi i dobrze na nim widać przekrój nawierzchni jakie się spotyka na trasie PGR. I autora filmiku, który po raz pierwszy jeździł w górach właśnie te drogi trochę zaskoczyły, szybko złapał dwa kapcie wykorzystując obie zapasowe dętki i później jechał już sporo ostrożniej.

Niestety PGR w terminie wyścigu nie pojadę, bo mamy swoją imprezę w tym czasie, a w dwóch miejscach być się nie da.

A no tak, KMT jest w tym samym terminie. Ale to nie możecie raz zmienić o powiedzmy tydzień terminu, żeby zaliczyć PGR? Bo impreza jest w dechę  :P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
To wcale nie tak.
Ostatnie 2-3 lata to widać wyraźnie, że pojawia się dużo więcej graveli z pojemnością opon pod 2 cale, a za to jest coraz mniej konstrukcji o oponach poniżej 40mm. Właśnie dlatego, że wielu użytkownikom graveli brakowało sensownej szerokości opony w teren.
Jeszcze kilka lat temu takie opony nie miały sensu w rowerze z barankiem ;)

W tym roku przejechałem spory kawałek wybrzeża Bałtyku - całe R10 i nie tylko. Ludzie narzekali na topienie się w piasku i na konieczność pchania roweru. Ja na swoim rowerze z oponami 29x2.15" byłem w stanie przejechać praktycznie wszystko bez zatrzymywania. Moja teza jest taka, że w 'gravelu' mają sens opony wręcz szersze niż w MTB. Bardzo szerokie opony nie wgryzają się w błoto i mają tendencje do bujania na zakrętach. Co na piasku jest zaletą, to na górskich ściankach już niekoniecznie. Mniejsza też korzyść z tłumienia wstrząsów przez szerokie opony, jeśli i tak posiada się amortyzator.

Oczywiście preferencje zależą od stylu jazdy - ja jeżdżę turystycznie i wybieram trasy tak, żeby asfaltu było jak najmniej.

czy ktoś by tu jeszcze coś ulepszył ? ciekawy jestem waszego zadania ..
Brakuje miejsca na błotniki i oczek do montażu bagażnika. Rower wspaniały, ale ja bym wolał coś bardziej topornego jako wyprawowy.

No właśnie się tak zastanawiam, bo ja lubię za duże ramy, gdyż mam krótkie nogi, a długi korpus i łapy jak u orangutana ;P
Więc mogę sobie sięgać do kierownicy tak daleko jak tylko potrzeba.

A z framebagiem to nie ironia - najważniejsza torba w każdej wyprawówce, więc fajnie jak się tam ze 20L mieści
Ja przy moich nogach powinienem być 10 cm wyższy. Ręce w normie lub minimalnie dłuższe, ewentualnie jestem nieco szerszy w barkach - sprowadza się w zasadzie do prawie tego samego. Tułów pewnie krótszy, choć znowu nie jest to jednoznaczne. Mam kolegę, który ma ramiona niżej niż ja, ale nadrabia z nawiązką długością szyi :D

Ja nie używam pełnego framebaga. W ramie mam zawsze dwa bidony i torbę na ramę na mniejsze rzeczy: telefon, portfel, dawniej jeszcze aparat. Pod względem miejsca na framebag stal zdecydowanie wygywa.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
czy ktoś by tu jeszcze coś ulepszył ? ciekawy jestem waszego zadania ..
Wyślij go do Worka to się dowiesz  :D :lol:
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4033
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Ta geometria tego "gravela" to wypisz wymaluj MtB ze sztywnym widłem i barankiem.

Niebawem zobaczymy pewnie FULL Gravel, bo już takie koncepty widziałęm.

Evolucja tych "żwirów" biegnie potykając się o różne dyscypliny...;P
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1977
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014


jest miejsce na błotnik , oczka na bagażnik również …

a w porównaniu do mtb ( on one inbred , trek 1120 )
pozycja na bombtracku jest zdecydowanie inna

Offline Mężczyzna rmk

  • Wiadomości: 840
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 12.01.2013
trochę żartem trochę serio..😉

dla mnie to jest gravel blisko ideolo  ;)



karbonowa rama z karbonowymi kołami na grubych oponach..
naprawdę robi robotę … jest naprawdę wygodny..
szybki na asfalcie , na szutrze to sama przyjemność ..

zupełnie nie czuje żebym potrzebował dodatkowej amortyzacji ..

czy ktoś by tu jeszcze coś ulepszył ? ciekawy jestem waszego zadania ..

Nic bym nie ulepszał, nie ma tu takiej potrzeby. Ale wiem co bym zmienił. Cenę, tak o połowę w dół i wtedy byłoby ideolo  ;D
Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 565
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna rmk

  • Wiadomości: 840
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 12.01.2013
Gdybym miał kupować w tej zieleni to cena musiałaby się zmienić z € na zł. Choć nawet wtedy bym się mocno zastanawiał.
Nie odkładaj marzeń. Odkładaj na marzenia.

Offline Mężczyzna rufiano

  • Wiadomości: 1977
  • Miasto:
  • Na forum od: 03.02.2014
trochę żartem trochę serio..😉

dla mnie to jest gravel blisko ideolo  ;)



karbonowa rama z karbonowymi kołami na grubych oponach..
naprawdę robi robotę … jest naprawdę wygodny..
szybki na asfalcie , na szutrze to sama przyjemność ..

zupełnie nie czuje żebym potrzebował dodatkowej amortyzacji ..

czy ktoś by tu jeszcze coś ulepszył ? ciekawy jestem waszego zadania ..

Nic bym nie ulepszał, nie ma tu takiej potrzeby. Ale wiem co bym zmienił. Cenę, tak o połowę w dół i wtedy byłoby ideolo  ;D

pełna zgoda !
właściwości jezdne chyba już ciężko poprawić ewentualnie estetyczne ;)

ceny ciekawych graveli naprawdę rzucają na kolana..niestety

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Ja tam tego szału nie widzę Worek. O wiele bardziej rewolucyjna była wersja 2021, bo od tego momentu przyjmuje szerokie opony, ma napęd 1x10. W geometrii pomiędzy wersją 2021 i 2023 (wersja 2022 nigdy do Polski nie dopłynęła) różnice są bardzo małe. Głównie tylny trójkąt jest przesunięty do tyłu, żeby weszła opona 50 mm.

Natomiast cena już jest za duża. Za cenę ok. 5 tys. zł to ten rower się broni, ale 6,5 to trochę dużo jak za podstawowy, aluminiowy model Marina.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Znalazłem rower jeszcze idealniejdzy - Octane One Flapjack.

https://octane-one.com/bike/flapjack/#

Też ma długą górną rurę, nieco mniej, ale dalej płaski kąt główki. Rama i widelec stalowe, estetycznie i z miejscem na torbę w ramie. Do tego fabrycznie są koła 29" z oponami 2.1", a zapasu na szersze nie brakuje. Trudno wiele więcej wymagać od roweru, chyba juz tylko można chcieć przemalować

Cena 5 tys. zł. Cena nie gra roli, bo w sklepach nie kupuję. Samego framesetu Flapjack nie sprzedają, a ja mam obawy, że po ogołoceniu z części pieniędzy się nie uzyska. Trzeba poczekać aż ktoś będzie się pozbywał.


W oczekiwaniu na gravela idealnego, dziś odebrałem stalowy frameset nieidealny
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Kòpôcz

  • Gość
Przez chwilę się na niego śliniłem, ale i to też dla mnie konstrukcja, przy której autor stoi okrakiem pomiędzy... Na pewno równie daleko mu do ich Kode, jak i do nowofalowych monstergraveli. Problem w tym, że monstergravel to konstrukcja właśnie pomiędzy gravelem a MTB, a tu wyszła konstrukcja wciskająca się swoją gemoterią pomiędzy formy pośrednie. Może tak miało być, może ekipa Kobylińskiego pomyślała właśnie o takich Workach... ;). Do mnie przestał przemawiać, gdy spojrzałem w cyferki tabeli "geometria".

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Nie no rzeczywiście - 15 kg koza z napędem typu zlepek Tiagry, Microshift i GRX i kołami no-name to tak, to jest gravel idealny.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19859
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Znalazłem rower jeszcze idealniejdzy - Octane One Flapjack.

Daj spokój, prawie 15kg gravel to ma być gravel idealny? Gravel to jest rower o pewnym sportowym zacięciu, stalówka to powinna ważyć w okolicach 12kg, a taka waga to jest już przegięcie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie no rzeczywiście - 15 kg koza z napędem typu zlepek Tiagry, Microshift i GRX i kołami no-name to tak, to jest gravel idealny.

Daj spokój, prawie 15kg gravel to ma być gravel idealny? Gravel to jest rower o pewnym sportowym zacięciu, stalówka to powinna ważyć w okolicach 12kg, a taka waga to jest już przegięcie.

Osprzęt w ogóle mnie nie interesuje, istotna jest rama. Części u mnie pod dostatkiem. Choć faktycznie trzeba przyznać, że to co pozakładali nie powala. Zwłaszcza ciekawym rozwiązaniem jest korba na kwadrat ;)

Rower nie waży 15 kg. Pewnie wymieniając komponenty na lepsze okolice 12 kg są realne


Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum