Autor Wątek: Marin Gestalt X10 2023 - gravel idealny?  (Przeczytany 8525 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przez chwilę się na niego śliniłem, ale i to też dla mnie konstrukcja, przy której autor stoi okrakiem pomiędzy... Na pewno równie daleko mu do ich Kode, jak i do nowofalowych monstergraveli. Problem w tym, że monstergravel to konstrukcja właśnie pomiędzy gravelem a MTB, a tu wyszła konstrukcja wciskająca się swoją gemoterią pomiędzy formy pośrednie. Może tak miało być, może ekipa Kobylińskiego pomyślała właśnie o takich Workach... ;). Do mnie przestał przemawiać, gdy spojrzałem w cyferki tabeli "geometria".
A tak konkretnie, które cyferki są nie tak? Chodzi o kąt główki?

Ja akurat mam MTB z barankiem i amortyzatorem, więc nie muszę mieć dwóch rowerów o podobnych zastosowaniach.

Geometria mojego pseudogravelu

Mam wsadzony widelec o długości chyba 470 zamiast 490 mm, więc kąt główki jest nieco bardziej stromy.

Byłem całkiem zadowolony. Rower prowadzi się bardzo pewnie, ale równocześnie łatwo skręca. Nie mam większych obaw podczas terenowych zjazdów.

Ja tam tego szału nie widzę Worek. O wiele bardziej rewolucyjna była wersja 2021, bo od tego momentu przyjmuje szerokie opony, ma napęd 1x10. W geometrii pomiędzy wersją 2021 i 2023 (wersja 2022 nigdy do Polski nie dopłynęła) różnice są bardzo małe. Głównie tylny trójkąt jest przesunięty do tyłu, żeby weszła opona 50 mm.

Natomiast cena już jest za duża. Za cenę ok. 5 tys. zł to ten rower się broni, ale 6,5 to trochę dużo jak za podstawowy, aluminiowy model Marina.
Różnica w kącie główki jest OGROMNA. Wersja 2021 ma kąt 72, a model X10 na rok 2023 ma 67,5.

Dyskusje o cenach nie ma moim zdaniem sensu, jeśli nie planuje się kupna nowego roweru.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Kòpôcz

  • Gość
A tak konkretnie, które cyferki są nie tak? Chodzi o kąt główki?
Już tłumaczę...ale najpierw krótko o tym, jak widzę ten rower (nie wiem jak autor). Zwiększenie balonów i zmiana kąta natarcia widelca i podsiodłówki sugerują (o ile dobrze rozumiem intencję), że Flapjack ma być rowerem, który nazwę przygodowym. Nie MTB, nie ściganckim gravelem, ale właśnie czymś pomiędzy - rowerem bardzo uniwersalnym do czerpania radości w terenie, którego nie planowaliśmy przed wyjściem z domu, a jedynie spontanicznie wybieraliśmy kierunek. To dość często pojawiający się dziś koncept. Mam takich framesetów w tabeli swoich poszukiwań kilkanaście - większość odpadła bo: za niski stack, za mały balon, za krótkie, bo ruskie itd. Na placu boju zostały już chyba tylko Cotic Cascade i Nordest Kutxo. Flapjack z jednej strony idzie w progresję, z drugie ETT skazuje na jednak długi mostek. Choć chainstain na poziomie 430 w kilku monstergravelach to już dość absurdalna długość, to jednak 445 jest przegięciem w drugą stronę. Mimo to rozstaw osi wyszedł dość krótki – nieprogresywny. Balon 2,1 też tu szału nie robi (ze zdjęć nie wynika, że frameset ma jakiś wielki zapas na większą oponę). Braki w mufach montażowych do uchwytów (w rowerach przygodowych w standardzie już jest nawet uchwyt na górnej rurze za mostkiem, co raz częściej potrójny na górnych tylnych widełkach) kompletnie rozczarowują. Wygląda trochę tak, jakby nieśmiało poszli w progresję, ale zrobili ją za krótką, więc stabilność prowadzenia uzyskali zwiększając długość ogona – takie pomieszanie nowego ze starym. A może po prostu próbowali zrobić framset bliski… Pipedream A.L.I.C.E? Ten ostatni też bardzo mnie kusi, ma bardzo dobre opinie, ale ja nie rozumiem jego koncepcji.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Wyjaśniam z czego wynika długość ogona we Flapjacku. Musi być długi, bo inaczej nie zmieści się opona :D Jestem na etapie budowy nowego roweru, który nie będzie niestety idealny i występuje w nim dokładnie ten problem.

Jeśli rower ma przyjąć oponę w okolicach 2 cali i do tego zmieścić szosową korbę, to albo trzeba od strony korby dać
a) opadającą rurkę
b) zastąpić rurkę płaskownikiem (w mojej ramie tak zrobiono, a i tak miejsce na oponę jest mocno ograniczone)
c) oddalić koło.

Co do czepiania się o braki w oczkach, uważam, że w tych czasach to nie problem. Jedna nierdzewna nitonakętka, to koszt góra 5 zł, a raczej bliżej złotówki. Dobra nitownica mniej niż 150 zł. Po to kupuje się stal lub aluminium, żeby móc dziurawić ;) Przyjmuję argument, że jest to wadą jeśli ma się potem tę ramę odsprzedawać.

Flapjack zdawał się o tyle rowerem idealnym, że przyjmuje szerokie opony, a do tego przednie koło jest na tyle daleko, że nie będzie się kopać błotnikia, a woda będzie miała daleko do butów 8) Jednak z mojej dogłębnej analizy wynika, że miejsca pod koroną widelca wcale aż tak wiele nie ma. Moje ulubione Almotion sprawiają wrażenie wyjątkowo wysokich i możliwe, że nie nie da się ich upchnąć razem z przednim błotnikiem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Kòpôcz

  • Gość
Doceniam te uzasadnienia tej geo - mam sentyment do ekipy Kobylińskiego, łamałem swoje kości na ich sprzęcie jeszcze w czasach, gdy nazywali się NorthShore, a z reklamacjami jeździłem po prostu do ich biura w kamienicy w starym Wrzeszczu, a na koncertach Flapjacka trząchałem włosami, kiedy jeszcze je miałem.;) Zaskakuje mnie jednak, że marka dość odważnie wdrażająca nowe trendy tu zachowała się jednak chyba dość zachowawczo. Mógł wyjść odważny rower nawet na "toury", a wyszło oszczędne ciamciaramciam. Być może priorytetem było stworzenie roweru finansowo szeroko dostępnego, na co wskazuje szybkie jego zniknięcie ze sklepowych stojaków. Nie mniej uważam, że to rower ciekawy i nie zdziwię się, jeśli to tylko rozwojowa wersja beta.
Leci do mnie Cotic Cascade - pomieści z tyłu 2,6", nie ma płaskownika przy mufie, giętej podsiodłówki, a ogon 438mm. Ale masz rację - żeby to osiągnąć musieli pójść w boosta.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum