Wg mnie dodatkowe ramię (zaznaczone na czerwono) ograniczyłoby naprężenie w górę w okolicach, które zaznaczyłem na pomarańczowo - to one, wraz z gwintem są de facto najbardziej narażone na uszkodzenie. Ja po prostu chcę zminimalizować ryzyko uszkodzenia ramy. Skrócenie tulejek, to bardzo dobry pomysł o ile osprzęt roweru na to pozwoli - musiałbym to jeszcze sprawdzić.
Co do ruchów poziomych, to nie wydaje mi się, aby podkładka sprężynująca spełniła swoją rolę...
Jestem bardziej za użyciem śruby, lub czegoś podobnego...A Ty na swoim bagażniku jakie ciężary wozisz? Jaki to model bagażnika?(szkoda, że dopiero teraz trafiłem na to forum... )
Cinek muszę powiedzieć, że jesteś bardziej fotogeniczny, kiedy Cię na zdjęciu brakuje
Sinuche dobry pomysł ma - większa powierzchnia styku- większe tarcie zmniejsza efekt dźwigni, czyli będzie lepiej trzymało :-)