Jones Bike krótki opis budowy
SKĄD ON SIĘ WZIĄŁł?: Z przypadku
Droga była kręta i długa. Do rzeczy, chciałem rower wielozadaniowy, wybór padł na Surly Ogre, taki sobie wymarzyłem, chciałem zamówić frame set i złożyć sobie takie cudo. Jednak rzeczywistość zgniotła mnie totalnie. Dostępność rowerów i ram masakryczna. Cały internet przeszukany i nic, a dystrybutor Surly w Polsce określił datę dostępności na luty, marzec 2023. Dla mnie to zbyt wiele , czekać na ramę pół roku? Spoko może dla niektórych to nie problem ale dla mnie od razu odpadła taka opcja, więc po prostu podziękowałem firmie Surly. Nie odpowiada mi taka opcja że nawet na głupi bagażnik przedni każą czekać do maja 2023 roku. No więc zacząłem szukać opcji B, czyli czegoś podobnego do moich zastosowań. Przypadek polegał na tym że z firmy Jones Bikes znałem tylko kierownice którą chciałem kupić do budowy Ogra. I tak poprzez kierownice H-BAR LOOP doszedłem do marki JONES i okazało się że robią całkiem fajne rowery. Rama stalowa, toleruje różne wielkości kół i grubości opon. Zmieszczą się nawet 3,2 calowe opony w rozmiarze 29 cali. Zapadła decyzja: składam rower na ramie JONES BIKES.
PRZEZNACZENIE: rower wielozadaniowy, na codzień, wycieczki, możliwość założenia sakw, od spokojnej jazdy po asfalcie po jazdę po leśnych ścieżkach. Ale przede wszystkim ma to być rower który daje mi frajdę z jazdy.
DOBÓR KOMPONENTÓW: Poświęciłem dużo czasu na wybór wszystkich komponentów i sprawiło mi to straszną frajdę. Starałem się aby rower nie był przesadnie ciężki, choć bardziej stawiałem na wygodę. Graty wybierałem raczej porządne. Złożyłem rower taki jaki chciałem, fajnie mi się jeździ i tyle. Oczywiście nie oczekuje że będzie Wam się podobał bo w sumie po co, dla mnie jest super. No wiecie to jest piękna sprawa w składaniu rowerów, bo w końcu jeśli by rozdać 100 ludziom 100 takich samych ram, to zobaczymy 100 różnych rowerów będących wynikiem różnych upodobań bądź różnego stopnia szaleństwa/upośledzenia w głowie:). Ale jeśli chcecie trochę się ponabijać to zapraszam, zawsze razem pośmiać się możemy
ILE TO KOSZTUJE? W moim przypadku wyglądało to tak że chciałem rower złożony z części raczej dobrych, takich które mi odpowiadają. Powiem wprost: tanio nie było, bo sam frame set z opłatami za cło kosztował tyle co w/g mnie naprawdę fajny rower wyprawowy na który większość z Was chętnie by wsiadła;) O napędzie Rohloff już nawet nie wspomnę. Ale w przypadku rowerów składanych samodzielnie rozważanie o jakiejś ekonomii/oszczędności nie specjalnie chyba ma sens i wydaje mi się że ktoś kto składa rower dobrze zdaje sobie z tego sprawę.
SPECYFIKACJA:
RAMA - jones steel plus LWB diamond rozmiar M, sztywna oś 148/12 boost
WIDELEC - jones steel Truss fork ze sztywną osią 150/15 mm
STERY - jones h-set
KIEROWNICA - Jones h-bar
MOSTEK - tymczasowy regulowany Pro LT 90 mm, będzie
zmieniony na stały jak ustalę pozycje odpowiednią
PODKŁADKI NA RURĘ STEROWĄ - race face
GRIPY - esi grips xxl, przedłużone co wymaga kierownica H-bar
SZTYCA - race face turbine
SIODŁO - sq lab 610 ergolux active 2.1 szerokość 140 mm
SUPORT - token bb 392 bsa
KORBA - rotor kapic carbon
PEDAŁY - crank brothers stamp 7 xl
ŁAŃCUCH - connex 9sg złoty
HAMULCE - magura mt 7 pro czterotłoczkowe
TARCZE HAMULCOWE - przód: magura storm sl 180 mm, tył: magura 160 mm z 4 otworami pod piastę rohloff
PIASTY - przód: dt swiss 350, tył: Rohloff speedhub 500/14
OBRĘCZE - wtb com i40 29 cala, szerokość wew. 40 mm
DĘTKI - barbieri nxt
OPONY - Schwalbe g-one speed 2,3 cala
BAGAŻNIK - old man mountain divide
WAGA - tak jak na zdjęciu z bagażnikiem i pedałami: 14,2 kg